Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Bananele nu ingrasa!

Bananele nu ingrasa!

Bananele nu ingrasa! Acesta este adaevarul gol-golut, asa ca nu ai nici un motiv pentru care sa le elimini din alimentatie. Bananele sunt utile in dieta indiferent daca vrei sa slabesti sau sa te ingrasi. Gustoase si sanatoase, bananele pot fi incluse in dieta copiilor inca de la 6-7 luni. In aceste conditii, evident ca se pune intrebarea cate calorii are o banana? Detaliul este important pentru toti, bananele fiind recomandate in dieta si pentru cei care vor sa slabeasca si pentru cei care vor sa acumuleze cateva kilograme.

Bananele sunt fructe indragite pentru textura lor si pentru gustul lor dulce, solutie perfecta pentru satisfacerea dorintei de a manca „ceva dulce”. Bananele sunt valoroase si pentru continutul mare de potasiu si triptofan.

Cate calorii are o banana? O banana medie are 105 calorii, iar una mare ajunge pana la 120 de calorii. Continutul de calorii creste in fructele bine coapte, dar nesemnificativ. Dintre acestea 90% reprezinta calorii din carbohidrati, doar 10% fiind calorii din proteine. Un singur fruct aduce circa 5% din totalul zilnic necesar al caloriilor, pentru o dieta care se invarte in jurul a 2.000 de calorii zilnic.

Proteine si grasimi. Bananele au un gram de proteine in fiecare fruct, adica 2% din totalul zilnic necesar. Bananele nu contin nici un tip de grasimi.

Carbohidrati. Bananele sunt un fruct foarte bogat in carbohidrati. Un fruct mediu are circa 27 de grame de carbohidrati, dintre care 14 grame sunt zahar simplu, 10 grame de carbohidrati complecsi si 3 grame o reprezinta fibrele solubile. O banana asigura circa 9-10% din doza zilnica recomandata de carbohidrati. De notat este faptul ca tipurile de carbohidrati care sunt continuti de banane fac parte din categoria celor sanatosi.
Daca vrei sa te ingrasi consuma banane verzi. Daca vrei sa slabesti banane bine coapte.

Vitamine si minerale. O banana contine 2% din necesarul zilnic de fier, 1% din cel de calciu si 17% din doza zilnica recomandata de vitamina C. Bananele, dincolo de caloriile pe care le contin, sunt o excelenta sursa de vitamine din grupul B. O banana medie are 0,5 miligrame de B6, adica 25% din doza zilnica recomandata, dar si intre 5 si 7% din doza zilnica de acid folic (27 micrograme), dar si vitamina A (87% din necesarul zilnic), si vitamina E (unu la suta din necesar).

Combinate cu numarul de calorii pe care le contine o banana vin si probioticele. Acestea sunt substante naturale care intretin viata bacteriilor intestinale, necesare in procesul de digestie si sustin imunitatea.

Desi bananele coapte sunt mai calorice decat cele verzi, nu este deloc recomandat sa consumi banane verzi. Acestea stimuleaza producerea unei o enzime care inhiba digestia, si stimuleaza ingrasarea. Bananele coapte calmeaza senzatia de foame pentru mult timp si au o cantitate mare de fibre, ceea ce le face foarte utile in cursul dietelor pentru slabit.

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus