Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Bananele și beneficiile lor

Bananele și beneficiile lor

Consumate de secole ca alimente de bază în India, sud-estul Asiei, America de Sud și estul Africii, bananele sunt ideale dacă ești o fire activă, dacă ai un nivel ridicat al colesterolului ori când nu mai faci față stresului.

S-ar părea că bananele sunt primele fructe cultivate în lume. S-au găsit dovezi pe o insulă din Pacific, mai exact în Noua Guinee, datând din anul 8.000 î.H.. Azi există 50 de specii cunoscute. Contrar opiniei generale că îngrașă, bananele nu trebuie excluse din alimentație. Un singur fruct poate constitui o masă rapidă și naturală, fiindcă 100 de grame de fruct îți oferă numeroase substanțe nutritive, la doar 89 kcal. De fapt, bananele chiar sunt de ajutor în slăbire, prin conținutul important de fibre, la reglarea glicemiei și sunt eficiente în prevenirea diabetului de tip II. Un alt avantaj este că te satură și le găsești tot timpul anului la un preț rezonabil.

Sursă de antioxidanți

Bananele sunt bogate în potasiu, esențial pentru funcționarea adecvată a tuturor celulelor din organism și a țesutului nervos, motiv pentru care i se mai spune „tonic pentru creier“, îmbunătățind puterea de concentrare și memoria. Conținutul ridicat în potasiu și scăzut în sodiu protejează inima și ține în frâu bolile cordului prin combaterea tensiunii arteriale mărite. Se spune c,ă în comparație cu un măr, are de patru ori mai multe proteine, o cantitate dublă de carbohidrați, de trei ori mai mult fosfor și potasiu, de cinci ori mai multă vitamina A și fier. De asemenea, bananele conțin magneziu, vitamina C, fiind o sursă prețioasă de antioxidanți ce oferă protecție contra radicalilor liberi cu care venim zilnic în contact – de la poluare la crema pe care o folosim după duș.

Antidepresivă și hrănitoare

Fructul abundă în vitamina B6 (o singură banană conține peste un sfert din necesarul zilnic) și acid folic, ambele vitamine fiind vitale în procesul de creștere și utile în sindromul premenstrual. B6, în combinație cu magneziul prezent din plin în compoziția bananei, te revigorează când e consumat dimineața și totodată te ajută să te relaxezi și să dormi mai bine seara. Bananele sunt de mare ajutor în alinarea simptomelor depresiei sau când treci printr-o perioadă cu toane, deoarece au un nivel ridicat de triptofan, pe care organismul îl transformă în serotonină, o proteină cu rol de neurotransmițător responsabilă cu buna dispoziție.

Bună în dietă

Cele trei zaharuri naturale – sucroză, fructoză și glucoză  –, la care se alătură fibrele (o banană conține 10% din doza zilnică), fac din banană un fruct energizant, ușor de digerat, cu proprietăți antiacide, ce acționează ca un pansament pentru stomac și colon. Bananele sunt deosebit de eficiente și în dietă, cu condiția să nu fie prea coapte și să nu le consumi în exces. Iată o idee de mic dejun sau de gustare, un motor de vitalitate pentru întreaga zi. Aruncă în blender o banană, o caserolă mică de zmeură congelată și pulpa unui fruct de mango tăiată în bucăți. Adaugă ½ pahar cu apă plată dacă vrei un amestec mai apos, apoi consumă acest smoothie nutritiv, detoxifiant pentru ficat și cu mare putere antioxidantă!

O banană medie (aproximativ 120 g) conține 75% apă, 1 mg de sodiu, 0,6 g de grăsimi, 0,2 g de acizi grași saturați, 1 g de proteine, 28 g de carbohidrați, 2,8 g de fibre, 18 g de glucide și îți furnizează 107 kcal.

Aliment terapeutic

Bananele pot fi de ajutor în bolile copilăriei, în atenuarea afecțiunilor circulatorii, în boli cardiovasculare, precum și în constipație, diaree, ulcere, oboseală cronică, epuizare, retenție de fluide, gastroenterită, arsuri stomacale, infertilitate, insomnie, probleme menstruale, sindrom premenstrual, greață, infecții fungice, febră glandulară, pietre la rinichi, anemie.

Citește și:

Legumele si fructele lui februarie

Condimentul care topeste grasimea

Carbohidratii intr-o dieta de slabire

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.8/26.02.2015
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: pixabay.com


Lasă un răspuns

Sus