Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Beneficiile sucului de prune

Beneficiile sucului de prune

Este un excelent remediu împotriva constipației, iar un pahar cu suc de prune pe zi te ferește de multe probleme de sănătate.

Că sunt negre, mov, roșii sau galbene, prunele îți oferă cam tot ce ți-ai dori de la un fruct: sunt zemoase, dulci și parfumate, îți potolesc foamea și pofta de dulce, au puține calorii, te ajută să-ți păstrezi sănătatea și să te menții în formă. Acum, la început de toamnă, când găsești aceste fructe din belșug în toate piețele, e momentul perfect să profiți la maximum de efectele lor binefăcătoare. Indiferent că le savurezi proaspete, uscate ori sub formă de suc, ai numai de câștigat dacă le incluzi cât mai des în meniu.

Adio constipație!

Te numeri printre acei mulți adulți pe care îi supără deseori constipația? Sucul de prune este un remediu pe care merită să-l încerci. Grație cantității mari de sorbitol și isatin din compoziție, delicioasa licoare acționează ca un blând laxativ natural. O armă eficientă împotriva constipației sunt și fibrele alimentare: 6 prune îți oferă 4 g de fibre din cele 25 g de care ai avea nevoie zilnic. Deși sucul de prune nu e la fel de bogat în fibre, el păstrează totuși o parte din acestea, alături de multe dintre vitaminele și mineralele pe care ni le oferă fructul întreg.

Ca să-ți reglezi tranzitul intestinal, bea zilnic un pahar cu suc de prune sau mănâncă 2-4 prune uscate în fiecare dimineață.

Protecție pentru inimă

Prunele și sucul de prune luptă împotriva bolilor cardiovasculare. 100 g de prune conțin 157 mg potasiu, un mineral care participă la reglarea ritmului cardiac și a tensiunii arteriale și reduce riscul producerii accidentului vascular cerebral. O altă armă cu care prunele păzesc sănătatea inimii și a vaselor de sânge sunt asfenolii, antioxidanți speciali ce împiedică oxidarea colesterolului: colesterolul oxidat este periculos pentru vasele de sânge și duce la boli de inimă și atac cerebral.

Aliații siluetei

Prunele te ajută să scapi de kilogramele în plus prin simplul fapt că reglează apetitul. Acest efect al lor se datorează atât cantității mare de fibre, care te fac să te simți sătulă multă vreme, cât și indicelui glicemic scăzut (produc o creștere mai lentă a glicemiei). Așadar, dacă vrei să slăbești, include și prunele în meniu, dar numai cu măsură – altfel, în loc să scapi de colăceii de pe burtică, poți acumula câteva kilograme din pricina bogăției lor de zaharuri.

Ochi sănătoși

Iată încă un motiv bun să mănânci câteva prune la gustare sau să te delectezi cu un pahar cu suc de prune: ochii și vederea ta sunt protejate. Datorită vitaminelor A, C și a numeroșilor antioxidanți, delicioasele fructe îmbunătățesc vederea pe timp de noapte și te apără de degenerescența maculară, boală ce duce la pierderea vederii.

Armă contra cancerului

Dacă vrei să-ți reduci riscul de a te confrunta cu un cancer, este timpul să descoperi gustul prunelor. Acestea conțin mulți antioxidanți puternici care contracarează efectul nociv al radicalilor liberi, implicați în apariția multor afecțiuni serioase, inclusiv boli de inimă, diabet, cancer. Studiile arată că prunele și sucul lor sunt de ajutor și în cazul în care cancerul s-a instalat deja, în special dacă e vorba de cancer pulmonar sau de colon, deoarece pot stopa înmulțirea celulelor canceroase. Așadar, savurează cât mai des aceste fructe benefice, proaspete sau uscate.

Piele tânără mult timp

Grație bogăției în antioxidanți și vitamine, sucul de prune poate încetini procesul de îmbătrânire cutanată, menținând elasticitatea și fermitatea pielii, protejând-o de impurități și de acțiunea ultravioletelor. Sucul de prune e delicios și răcoritor, dar există și un alt mod de a folosi aromata licoare pentru a-i reda pielii tale strălucirea și catifelarea: amestecă în părți egale miere și suc de prune și întinde mixtura pe față. Lasă să acționeze câteva minute, apoi clătește cu apă călduță. Fă asta de 2-3 ori pe săptămână.

Dieta cu prune uscate

Studiile arată că prunele uscate dau rezultate excelente în curele de slăbire: savurând 5-7 fructe de două ori pe zi, vei reuși să ții foamea la distanță mult timp. De reținut că o singură prună uscată îți oferă 23 de calorii, iar pe durata dietei este recomandabil să nu mănânci mai mult de 1.200 de calorii pe zi, așa că mare grijă la ce pui zilnic în farfurie! Dieta cu prune este foarte restrictivă, deci n-ar trebui s-o urmezi mai mult de trei zile. În acest timp, poți slăbi 1 kilogram. Iată meniul:

* Mic dejun: un bol de terci de ovăz, 6 prune deshidratate, o cană de ceai verde

* Gustare ora 10: un măr.

* Prânz: legume verzi (fasole verde, broccoli, dovlecei) și două ouă fierte

* Gustarea ora 16: 6 prune proaspete sau 4 prune deshidratate

* Cină: o supă de legume și un ou

Suc din prune uscate

Când nu găsești prune proaspete, te poți delecta cu prune uscate, ca atare ori sub formă de suc. Sucul preparat din prune uscate este la fel de nutritiv precum cel obținut prin stoarcerea fructelor proaspete. Iată rețeta:

* Pune prunele uscate într-o cratiță și acoperă-le cu apă (raportul dintre fructe și apă să fie 1:5). Pune cratița la foc mediu până când se înmoaie, amestecând din când în când. Când devin moi și grase, ia vasul de pe foc. Strecoară apa într-un recipient și păstreaz-o.

* Îndepărtează sâmburii cu un cuțit și pune prunele în blender. Adaugă apa în care au fiert fructele și amestecă. Servește sucul imediat sau pune-l la frigider pentru mai târziu.

Știai? Prunele sunt înrudite cu caisele, piersicile și nectarinele. Toate aparțin familiei rozaceelor.

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.35/07.09.2017
Autor: Angelica Cîlțan
Sursa foto: pixabay

Comments

comments

Lasă un răspuns