Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Care este ingredientul secret din salate sanatoase?

Care este ingredientul secret din salate sanatoase?

Daca vrei sa profiți de toți nutrienții dintr-o salata adauga si ingredientul secret! Acesta este cel care transformă orice salata de legume, zarzavaturi sau combinatii de legume într-o salata de 100 de ori mai sanatoasa.

Ingredientul secret pe care trebuie sa-l ai alaturi de orice salata este oul fiert tare. Consumat alături de salată oul fiert tare crește absorbția de nutrienți prețioși din vegetale de circa 100 de ori. Este crescută mult în special absorbția de carotenoide, antioxidanții cei mai valoroși din legume și frunze verzi.

Într-un studiu prezentat la Societatea Americană pentru Nutriție a dat participanților la un test trei versiuni diferite ale unei salate oferind roșii, morcovi rași, frunze de spanac, salată verde și fructe goji. Salatele au avut alaturi o omletă din doua oua, altul trei oua fierte tare, iar altul nici un ou. Teste de sânge prelevate înainte și după masă au arătat că cei care au mâncat ouătari au avut cea mai mare absorbție de carotenoide, inclusiv beta-caroten, alfa-caroten, licopen, luteina și zeaxantina, de la trei la nouă ori mai mare, decât în cazul partenerilor de studiu.

Prezența ouălor stimuleaza mai ales absorbțiea carotenoidelor, iar procesul este valabil pentru toate legumele, fierte sau crudecreșterea absorbției fiind pentru unii nutrienți chiar și de 500% față de nivelul minim. Carotenoidele sunt provitamine solubile în grăsime, iar gălbenușul de ou este mediul perfect în care acestea se dizolvă, în cursul proceselor de digestie și absorbție a alimentelor. Trebuie spus că mitul conform căruia gălbenușul de ou este o sursă de colesterol a murit de mult, fiind dovedit că oul, în general, și gălbenușul de ou, nu are nici un fel de risc pentru nivelul de colesterol din sânge.

Combinația dintre legume fierte sau crude și oua foerte tare pare să fie ultimul boom în materie de nutriție sănătoasă, în condițiile unui aport caloric mai mult decât mic. Un ou are circa 70 de calorii, care vin cu fier, vitamine, minerale și o poporție mare de carotenoide din legume.

Ca bonus, mai trebuie adăugat că oul tare consumat constant, simplu sau cu legume poate reduce riscul de diabet zaharat de tip 2 și este un elemnt esențial în orice dieta care urmărește scaderea în greutate.

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Lasă un răspuns