Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Care-i diferenta dintre o salata sanatoasa si una nesanatoasa

Care-i diferenta dintre o salata sanatoasa si una nesanatoasa

Salata este mereu o alegere sănătoasă, mai ales dacă folosești legume proaspete, colorate sau verzi. Toate verdețurile sunt o sursă excelentă de nutrienți benefică sănătății. Și totuși diferența între o salată sănătoasă și una nesănătoasă este foarte mică. Diferența este un ou. Un ou adaugat salatelor din frunze verzi sau alte legume este un ou. Un ou potențează absorbția de carotenoide și vitamine din salate.

Concret, potrivit revistei de specialitate American Journal of Clinical Nutrition, carotenoidele sunt cele care dau o culoare determinată legumelor. O salată cu legume de diferite culori oferă corpului mai multe tipuri de carotenoide: betacaroten, luteină, zeaxantină și licopen. Lipidele pe care le conține oul potențează absorbția de carotenoide. Una din marile probleme actuale este că populația nu mănâncă suficiente verdețuri, iar atunci când mănâncă salată o asezonează cu tot felul de sosuri sau dressinguri calorice, care o fac să-și schimbe gustul și să devină chiar mai calorică decât un hamburger cu brânză, transformând salata sănătoasă în una nesănătoasă.

Este important prin urmare să adaugi un ou fiert la salată, nu doar pentru că îi oferă un gust deosebit, ci și pentru că este slab caloric (70 de calorii). Oul este un aliment bogat în nutrienți care conține aminoacizi esențiali, grăsimi nesaturate și vitamine din grupa B și trebuie consumat întreg, atât gălbenușul cât și albușul.

Nutriționii atrage atenția și în privința dressingurilor de salată. Multe dintre ele conțin între 140 și 160 de calorii la doar două lingurițe. În schimb, un ou mare întreg conține doar 70 de calorii și are un aport de 6 grame de proteine.

Dressingul ideal este făcut din ulei de măsline, suc de lămâie, puțină sare și puțin iaurt sau muștar.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: Thinkstock/Guliver


Lasă un răspuns

Sus