Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Care sunt alimentele care te ingrasa cu adevarat

Care sunt alimentele care te ingrasa cu adevarat

Caloriile au jucat întotdeauna rolul de inamic pentru persoanele care şi-au dorit să aibă o siluetă de invidiat, iar menţinerea unei evidenţe a consumului acestora s-a dovedit a fi o adevărată provocare. Deşi foarte multe produse alimentare au pe etichete trecut aportul de calorii, se pare că anumite grăsimi din mâncăruri au efect diferit faţă de ceea ce cercetătorii se aşteptau.

Iată care sunt alimentele care te îngraşă cu adevărat

Există o serie de discrepanţe în ceea ce priveşte consumul de calorii. Se pare că deşi raportezi dieta la numărul de calorii consumate, anumite alimente aduc calorii care se comportă diferit şi care au valori calorice diferite şi efecte diferite asupra metabolismului. Cu alte cuvinte, deşi este cunoscut faptul că nu trebuie să consumăm mai mult de 2.000 de calorii pe zi, cercetătorii au stabilit că, în funcţie de provenienţa alimentelor, caloriile se pot manifesta diferit asupra corpului uman.

Textura şi consistenţa unui produs alimentar influenţează practic câtă energie are nevoie corpul pentru a-l digera. Mâncarea uşoară şi cea semi-preparată necesită un efort minim pentru a putea fi digerată, aşa că vom folosi mai puţine calorii pentru acest proces. De cealaltă parte, alimentele consistente au nevoie de o mai bună masticaţie, aşa că va fi mai dificil pentru a fi digerate. Asta înseamnâ că vom folosi mai multe calorii pentru a le putea procesa. Exemplul este banal, dar explică practic ce se întâmplă cu ceea ce manăm.

Mâncarea cât mai crudă forţează organismul să depună un efort în plus pentru a o digera, iar din acest motiv alimentele cât mai crude sunt indicate spre consum deoarece consumă mai multe calorii în procesul de digestie. Este dovedit faptul că mâncarea gătită foarte bine uşurează sarcina stomacului de a o digera, prin urmare corpul se va alege cu  mai multe calorii.

Experţii în alimentaţie sugerează o teorie conform căreia strămoşii noştri, care erau nevoiţi să vâneze pentru a putea mânca, ar fi inventat gătitul parţial. În acest fel ei şi-ar fi dat seama că mâncând gătit puteau alimenta corpul cu calorii mult mai repede. O serie de alimente preparate pot să aducă mai mult calorii pentru că acestea sunt digerate mai repede de organism.

Există foarte multe variabile atunci când vine vorba de calcularea exactă a caloriilor care intră în corp. Mâncărurile variază în aportul de calorii în funcţie de felul în care sunt gătite. Poate deveni foarte greu pentru oricine să îşi calculeze caloriile pentru o masă variată datorită diverselor tipuri de alimente gătite.

Cercetătorii au mai descoperit faptul că şi calitatea produselor pe care le consumăm contează foarte mult, pe de altă parte destul de multe persoane considerând că doar cantitatea poate conta în consum, iar multe persoane fac confuzie între cantitatea şi calitatea produselor pe care le mănâncă. Astfel, produsele fast-food sau cele preparate la cuptorul cu microunde sunt cele mai nocive pentru organism, iar aceste tipuri de mâncăruri sunt din ce în ce mai preferate printre consumatorii din toată lumea.

Totodată, cercetătorii din domeniul nutriţionist sugerează că veridicitatea informaţiilor regăsite pe etichetele alimentelor lasă de dorit. Formula de calculare a caloriilor pentru alimentele existente în acest moment pe piaţă este extrem de învechită, fiind concepută cu 100 de ani în urmă de către un chimist, Willbur Olin Atwater.

Secretul în păstrarea unei siluete bune şi evitarea unui număr mare de calorii care să ajungă în organism este reducerea acestora cu cel puţin 300 de unităţi în fiecare zi.

Trăgând linie şi concluzionând alimentele care te îngraşă cu adevărat sunt cele preparate, cele moi, cele gătite şi cele care produc o intensă senzaţie de poftă. Sucurile dulci, prajiturile moi, carnea foarte moale sau cea tocată, piureurile şi alimente uşor de mestecat, cele puternic aromate, sosurile, produsele rafinate, uşor d emestecat şi de digerat îngraşă chiar daca oficial valoarea lor calorică însumată se totalizează în limita numărului de calorii recomandate pentru consumul zilnic.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus