Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Ce mănânci când ești balonată

Ce mănânci când ești balonată

Așa cum anumite alimente sunt vinovate pentru balonare, există altele care ne ajută so combatem.

Gazele din sistemul digestiv sunt un fenomen natural, la fel eliminarea lor periodică prin eructații sau flatulență, ele rezultând din digestia și fermentația care au loc în intestin. Meteorismul nu este o boală: nu te îngrijora, ci apelează la remedii tradiționale.

Alimente benefice

Balonarea poate fi combătută consumând anumite alimente:

Roșii Au un conținut ridicat de apă și o cantitate optimă de fibre, combinație care susține digestia și asigură tranzitul regulat. De asemenea, sunt bogate în potasiu și te ajută scapi de sodiul vinovat de abdomenul umflat (potasiul echilibrează nivelul sodiului).

Castraveți Sunt recunoscuți ca un diuretic natural datorită conținutului ridicat de apă. Consumă-i din belșug, fiindcă asigură și o talie de viespe.

Țelină Rolul său diuretic o recomandă în numeroase tulburări de natură digestivă. Astfel, consumul de țelină previne și reduce acumularea de gaze în intestin, fiind o legumă ideală în retenția de apă.

Kiwi Dacă mănânci un kiwi imediat după masă, beneficiezi de un eficient pansament gastric excelent, acest fruct stimulând stomacul să producă mai mult acid, pentru a mistui mai rapid alimentele. Poate nu știai, dar nu doar bananele conțin potasiu, ci și kiwi, un motiv în plus să fie consumat pentru combaterea balonării. Cercetările arată două fructe de kiwi pe zi au dat rezultate uimitoare în cazul celor cu sindrom iritabil, care au scăpat de constipație în mai puțin de o lună.

Banane Nu-ți fie teamă îngrașă. Studiile arată bananele sunt o sursă de fibre prebiotice, care hrănesc bacteriile prietenoase și îmbunătățesc digestia. Totodată, potasiul cu care sunt înzestrate ajută la echilibrarea nivelului de sodiu, aspect foarte important în balanța electroliților. Dacă balonarea ta este un efect al unei mese bogate în sare, consumă banane pentru a remedia problema.

Iaurt Este plin de bacterii bune (lactobacili, bifidobacterii), care îmbunătățesc digestia, susțin sănătatea digestivă, asigură un tranzit optim și previn balonarea. Este recomandat cel simplu, fără grăsimi sau cu un conținut redus de grăsimi. Mai bine adaugi tu fructe în el decât să cumperi unul care conține fructe, întrucât are și mult zahăr.

În scop preventiv

Înainte de a opera modificări în dietă, trebuie excluse o serie de afecțiuni, ca maladia Crohn, boala celiacă, sindromul colonului iritabil sau intoleranța la lactoză, acestea având ca simptome asociate balonarea. Mergi la un control medical pentru a stabili dacă de vină este vreo afecțiune sau este vorba doar de alimentația nepotrivită. Potrivit studiilor, felul cum combinăm sau disociem alimentele afectează procesul digestiv, îngreunându-l și provocând meteorism. Nutriționiștii recomandă evitarea consumului la aceeași masă al alimentelor ce conțin proteine (carnea, peștele, ouăle, brânza) și al celor ce conțin amidon (pâinea, cartofii, orezul, pastele, cerealele, prăjiturile). Aceste schimbări în dietă previn meteorismul și se dovedesc o soluție eficientă pe termen lung în profilaxia balonării.

10 sfaturi antibalonare

  1. Savurează mâncarea și mestec-o pe îndelete.
  2. Mănâncă puțin și des (chiar 6 mese în loc de 3)
  3. Evită băuturile carbogazoase și guma de mestecat.
  4. Renunță la fumat și evită alcoolul.
  5. Redu consumul de zahăr.
  6. Consumă moderat fasole sau linte.
  7. Pentru a preveni constipația (cauza gazelor), consumă tărâțe sau ovăz.
  8. Apelează la uleiuri esențiale (mușețel, fenicul, ghimbir), folosindu-le la masajul abdomenului, pentru eliminarea gazelor intestinale.
  9. Ferește-te de bicarbonatul de sodiu. Este eficient pe moment, dar, pe termen lung, poate provoca hiperaciditate cronică.
  10. Redu stresul, întrucât agravează balonarea.

Nu doar leguminoasele declanșează balonarea, ci și alte alimente, precum varza-de-Bruxelles, conopida, mazărea, varza și ouăle.

Truc

Toarnă picătură cu picătură sucul de la o lămâie în lapte nefiert. Amestecă până ce capătă un aspect granulat. Îndulcește amestecul cu miere, dacă nu ai contraindicații. Consumă dimineața, la trezire, timp de 30 de zile.

Condimentează din plin!

Cele mai folositoare remedii pe bază de plante folosite împotriva meteorismului sunt semințele de anason, nucșoara, ardeiul iute, scorțișoara, cuișoarele, salvia, coriandrul, usturoiul, cimbrul. Folosește-le la condimentarea mâncărurilor. De exemplu, când gătești varză, adaugă din belșug cimbru sau semințe de chimen!

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.34/31.08.2017
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: 123rf

Comments

comments

Lasă un răspuns