Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Ce mananci la masa de seara. Cele mai cinstite sfaturi!

Ce mananci la masa de seara. Cele mai cinstite sfaturi!

Tu ce mananci la masa de seara? Iata cateva dintre cele mai bune si mai cinstite sfaturi  pentru ca masa de seara este in egala masura o placere si o necesitate, dar fata d ecare trebuie pastrate limitele care sa faca bine organismului, sau macar sa nu-i faca rau!

Daca toate regulile de nutrite spun ca la micul dejun poti sa-ti permiti orice fel de rasfaturi culinare, masa de seara trebuie sa fie cat mai saraca si mai cumpatata. Cu toate acestea de cele mai multe ori, masa de seara este momentul celor mai grave excese. Cum poti face sa iti controlezi dorinta de a manca, de a rontai si toate poftele are dau navala seara. Ideea fiind aceea de a nu acumula kilograme din ceea ce mananci la masa de seara, daca nu ti-ai facut din a slabi la cina, un obiectiv.

In primul rand trebuie sa lucrezi cu psihicul tau, caruia trebuie sa-i explici in modul cel mai convingator cu putinta ca frigiderul nu este taramul fericirii, iar relaxarea dupa o zi de munca nu vine din interiorul lui. Stim ca este greu, mai ales cand o voce din stomacul tau striga cu disperare „mi-e foame!”.

Cum faci sa calmezi strigatele cu pricina? Repeta cu mult calm, ca si cum ai incerca sa convingi pe cineva, in timp ce bei cu inghitituri mici un pahar cu apa, ca alarma respectiva este efectul lacomiei si a dorintei teribile de a manca ceva bun. Cauzele acestei stari se regasesc in stresul si mesele dezordonate de peste zi.

Daca primul tau gand cand ajungi acasa este: „as manca ceva”, i-ati un caine, o colivie cu canari, o pisica, include in programul tau, cand ajungi acasa ceva nou, care sa te faca sa amani indeplinirea gandului. Cel mai bine o plimbare de un sfert de ora in jurul blocului sau orice altceva care sa insemne putina miscare (strange rufele din balcon, uda florile).

Dincolo de strategia psihica care este foarte utila dar care cere si multa vointa exista si un plan B pe care il poti respecta, de data aceasta ceva mai usor.

Gateste cina acasa. Este placut, este simplu si usor. Fa-ti un plan pentru o saptamana, pregateste in weekend ingredientele pentru masa de seara din cursul saptamani. Pune carnea pentru gratar in pungute, cumpara legume (congelate, de exemplu), pregateste sosul pentru salata. Combinatiile sunt nenumarate. Nu-ti ramane decat sa pui carnea pe gratar si sa faci o salata. Nu repeta la cina ceea ce ai mancat la pranz. Daca ai mancat paste uita la masa de seara de orice varianta fainoasa (paste, orez, cartofi) si alege fasolea verde sau varza, sau o imensa salata de sfecla. Daca la pranz a fost peste, la masa de seara poate sa fie carne de pui sau doar vegetale. Incepe masa cu o supa de legume. Este o solutie care te face sa consumi mai putina mancare si „tine” de foame.

Nu tine mancare care poate fi mancata pe loc in frigider. In locul alimentelor care pot fi consumate pe loc alege alimente care trebuie combinate, preparate si care trebuie gatite. Renunta complet la salamuri si alte carnuri preparate din magazine si cumpara carne tocata sau carne pe care sa o toci tu acasa. prepara pe loc ceva bun de mancat: hamburgari, chiftelute sau preparate la cuptor.

Supa de legume sau supa de carne (degresata), sunt singurele alimente care pot sta la indemana in frigider. Nu folosi supe gata preparate, in plic, sunt cumplit de toxice, dar poti face zeci de supe din legume cu sau fara carne in cel mult o ora la tine acasa. iar supa este alimentul principal la masa de seara> calda, cu putine calorii, satioasa….

Masa de seara nu trebuie sa depaseasca ora 20.00 pentru ca intre finalul cinei si ora de culcare trebuie sa treaca cel putin doua-trei ore.

Cum depasesti nevoie de a manca ceva dulce? Cu fructe, o lingurita de miere si cateva nuci sau migdale ori cu o bucatica de ciocolata amaurie. Orice alegi este si gustos si sanatos.

Chiar daca nu pare foarte usor o masa de seara se poate pregati in 30-40 de minute daca ai ingredientele necesare in casa. Poata ca la prima impresie pare complicat dar in cateva zile iti va intra in obicei si vei simti indata efectele benefice ale acestei strategii.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Lasă un răspuns