Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Cele mai bune alimente ale lunii decembrie

Cele mai bune alimente ale lunii decembrie

Iarna dieta trebuie să ţină pasul cu vreme, aşa ca există cele mai bune alimente ale lunii decembrie, care trebuie să fie baza unei alimentaţii sănătoase în această perioadă. Un argument în plus pentru a te baza pe aceste cele mai bune alimente ale lunii decembrie este faptul că fiind într-o perioadă de post, legumele sunt vedete.

Am facut o listă cu cele mai bune alimente ale lunii decembrie, și ne-am oprint la cele mai bune alegeri din secţiunea legume.

Cartofi. Aceste preţioase legume sunt pe nedrept condamnate pentru că au un punctaj mare la indicele glicemic. Un studiu al nutriţioniştilor de la Universitatea din California arată că un cartof pe zi nu sabotează în nici un fel dieta şi nici nu îngrasă, atât timp cât este gătit în mod sănătos, fiert sau la cuptor. Mai mult, un cartof mediu are doar 110 de calorii. Carbohidraţii şi amidonul din cartof sunt cu atât mai preţioşi cu cât, în post, consumul de carne şi lactate este interzis.

Cartofii dulci. Trebuie trecuţi pe lista cu cele mai bune legume ale lunii decembrie chiar dacă sunt legume exotice. Din fericire îi găsim în magazine iar din când în când pot să-şi facă loc în menuiul acestei perioade. Cea mai bune formulă pentru a prepara cartofii dulci este coacerea lor la cuptor. Gustul şi aroma sunt desăvârşite.

Conopidă. Are doar 29 de calorii, în 100 de grame de legumă. Bogată în fitonutrienti, conopidă este ideală mâncată simpa, fiartă în aburi, coaptă sau sub formă de supă şi piure. Merge foarte bine cu nucă, seminţe de floarea soarelui şi dovleac, combinaţiile fiind delicioase.

Kale. Deşi pare o legumă exotică, în fapt este o rudă a verzei, apropiată de varză sălbatică, de culoare verde intens. Kale (brassica oleracea) este foarte bogată calciul, luteină, vitaminele A, C, K, E şi fier. Toate acestea o fac ideală în perioadă rece a anului. Kale conţine şi mangan, beta-caroten şi o cantitate importantă de vitamină C. Varză sălbatică consolidează sistemul imunitar, iar fitochimicalele naturale pe care le conţine protejează împotrivă cancerului. Bogată în antioxidanţi, varză kale este mai plăcută la gust decât varză clasică şi se pretează foarte bine în supe şi mâncăruri, dar este delicioasă în salate unde kale se poate mânca crudă. Practic, poţi folosi perfect kale în toate reţetele, în locul spanacului, diferenţă fiind că poţi găsi kale proaspătă în marile magazine, în timp ce spanacul este disponibil doar conservat.

Dovleacul.
Această este o legumă de toată lăuda. Accesibil toată iarnă şi foarte versatil, dovleacul este perfect că legumă de bază pentru supe, soteuri sau diverse salate. Nu în ultimul rând este binevenit în preparate dulci, pentru aportul sau de calorii foarte mic. Din păcate este prea puţin folosit, dar dacă îl vei introduce în meniu vei salva foarte multe calorii. 100 de grame de dovleac au doar 40 de calorii şi o multitudine de beneficii pentru  sănătate.

Varză de Bruxelles. Ideală că legumă de iarnă, varza de Bruxelles este o sursă minuata de fibre şi vitamine, totul pentru foarte puţine calorii, doar 50 în 100 de grame. Varza de Bruxelles face parte din categoria legumelor dulci, care satisfac nevoia de dulce, fără  angoasele caloriilor şi cu beneficiile pe care le aduc vitaminele A, C şi K, pe care varză de  Bruxelles le conţine din plin.

Pe lista cu cele mai bune legume ale lunii decembrie mai trebuie aşezaţi morcovii, ceapa, telina și fasolea. Urmeaza lintea şi fasolea verde congetală pe care din fericire o găseşti la discreţie.

Sursa foto: pixabay.com

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus