Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Cele mai bune uleiuri pentru salate

Cele mai bune uleiuri pentru salate

 

Cele mai bune uleiuri pentru salate sunt detaliu care imbina ideal bucuria gustului cu un aport de nurienti sanatosi si utili pentru organism. Toate uleiurile vegetale sunt sanatoase, dar unele sunt adevarate medicamente naturale prin continutul lor special.

Uleiul de măsline

Bogat în antioxidanţi, uleiul de măsline extravirgin este poate cel mai cunoscut sortiment folosit la prepararea salatelor. El conţine o cantitate mare de vitamine (A, B1, B2, C, D, E şi K) şi acizi graşi omega 3 şi 6. Două linguri cu ulei folosite zilnic în alimentaţie ajută la scăderea valorilor colesterolului, previn apariţia infarctului şi aterosclerozei, îmbunătăţesc funcţia hepatică.

Uleiul din seminţe de struguri

Este un bun detoxifiant, conţine omega 6, vitamina E, seleniu. E recomandat în special pentru a preveni îmbătrânirea prematură, afecţiunile cardiovasculare. Consumă zilnic până la trei linguri din acest ulei!

Uleiul de nucă

Este un ulei aromat, fin şi delicat. Intră în categoria uleiurilor cu un conţinut bogat de acizi graşi esenţiali, fiind recomandat pentru protejarea aparatului cardiovascular şi a creierului. Nutriţioniştii recomandă o doză zilnică de 1-2 linguri (20-40 ml).

Uleiul de floarea-soarelui

Ne referim, desigur, la cel presat la rece, foarte bogat în vitamina E, cu un puternic efect antioxidant. Previne îmbătrânirea celulelor, protejează sistemul imunitar, ajută sistemul nervos (conţine multă lecitină în formă pură). Uleiul de floarea-soarelui e bogat, de asemenea, în vitamina A, care e bună pentru oase şi dinţi, previne diverse infecţii, ateroscleroza şi hipertensiunea. 

Uleiul de canola

I se mai spune ulei de rapiţă şi se combină foarte bine cu gustul de lămâie. Are proprietăţi antioxidante şi de regenerare. Este aliatul inimii, iar consumat în fiecare zi, are efect antiinflamator asupra vaselor de sânge (nu se vor mai sparge atât de uşor). Datorită acizilor graşi pe care îi conţine, are un rol important în buna funcţionare a creierului.

Şi ele te fac să funcţionezi ca unsă

Deşi nu foarte populare la noi, sunt extrem de sănătoase, aşa că nu le ocoli când le vezi pe raft:
Ulei de arahide – combină-l cu oţet balsamic şi ierburi.
Ulei de susan – adaugă la salate o jumătate de linguriţă cu ulei amestecat cu suc de lămâie.
Ulei de porumb – picură în salată două linguriţe cu ulei şi adaugă zeamă de lămâie sau oţet de mere.
Sursa foto: pixabay.com

 

Comments

comments

Lasă un răspuns