Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Cele mai ieftine alimente sănătoase

Cele mai ieftine alimente sănătoase

De cele mai multe ori plecăm de la ideea ca aceste alimente sănătoase sunt scumpe. Cele de mai jos, în fapt o lista cu cele mai ieftine alimente sănătoase dovedesc ca realitatea este exact pe dos.

Iata lista cu alimente sănătoase, ieftine pe care le poți găsi în orice magazin.

Banane. Acest fruct este una dintre cele mai bune surse de potasiu, ceea ce duce la scăderea tensiunii arteriale și ajută organismul să regleze nivelul sodiu-potasiu.

Ulei de rapiță. In timp ce uleiul de măsline este scump și uneori nu ai garanța că este ulei veritabil, uleiul de rapiță este mult mai ieftin și comparabil cu uleiul de măsline în ceea ce privește beneficiile pentru sănătate. Uleiul de rapiță are puține grăsimi saturate, mult omega-3 și o doză ideală de vitamina E.

Morcovi. Mâncăm prea puțini morcovi, raportat la beneficiile uriașe pe care le aduc pentru sănătate. Sunt cea mai bună sursă de vitamină A și beta-caroten, conțin și antioxidanți legați de îmbunătățirea culorii și sănătății pielii și reduc substanțial riscul de cancer.

Conserve de roșii. Nu le cumpărăm pe măsura calităților lor. Conservele cu rosii sunt mai bune și mai sănătoase decât roșiile proaspete și deseori mai cu mult mai ieftine decât cele proaspete. Conservele de roșii oferă aceleași beneficii nutriționale ca și roșiile proaspete, dar conțin de fapt mai mult licopen, un antioxidant puternic, care suprima agenții cancerigeni, încetinește creșterea celulelor canceroase și reduce deteriorarea celulară. Un amendament. Cumpără conserve în borcane de sticlă sau cuti de carton!

Broccoli. Cel congelat este excelent și foarte ieftin! Este o sursă excelentă de fibre și antioxidanti, inclusiv un flavonoid numit kaempferolul, care ajuta la reducerea inflamațiilor, reducând stresul oxidativ.

Fasolea boabe. Boabe sau conserve semipreparate, fasolea este mereu o alegere sănătoasă și unul dintre cele mai ieftine alimente. Unii vor spune că un kilogram se apropie de 10 lei… Da! Dar dintr-un kilogram de fasole pot manca liniștiți 10 oameni! Studiile dovedesc că fasolea ajută la scaderea tensiunii arteriale și luptă împotriva colesterolului rau, și pentru a preveni bolile de inimă.

Cartofi dulci. Sunt ieftini! Cel putin prin comparație cu beneficiile pe care le aduc și pentru cât sunt de spornici, cartofii dulci sunt o sursă de beta-caroten, un antioxidant puternic care poate ține la distanță bolile cronice. Sunt, de asemenea, o sursă excelentă de vitamine A și C.

Legume congelate. Toate fără excepție sunt o alegere bună și sănătoasă. Mult mai puțin costisitoare decât varianta proaspătă, ai acces la toate legumele indiferent de sezon. De fapt, legume congelate au mai mulți nutrienți decât cele proaspete, pentru că sunt congelate rapid, după recoltare, spre deosebire de cele ”proaspete” care stau zile în șir în magazine.

Ouă. Contrar credintei populare, ouale nu cresc colesterolul rău, ba chiar din contră au capacitatea de a crește colesterolul bun și de stimula eliminarea grăsimilor hepatice.

Seminte de in. Semințele sunt o sursă de fibre minunată. Inul conține de asemenea acizi grași legați de reacțiile sănătoase ale nivelului de zahar din sânge. Se conuma o cantitate mică în fiecare zi, deci indiferent de preț, sunt ieftine!

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus