Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Cu nucile pe masă

Cu nucile pe masă

Îți vine să crezi că alunele, migdalele sau nucile caju, care sunt pline de grăsimi și calorii, nu doar că nu îngrașă, ci chiar te ajută să scapi de kilogramele în plus?

Veștile nu se opresc aici. Grăsimile bune din compoziția fructelor oleaginoase le topesc pe cele rele și îți îndeplinesc cea mai mare dorință: te mențin suplă după ce ai slăbit. Mai mult, toate tipurile de nuci sunt pline de proteine, fibre și nutrienți vitali. Unde mai pui că-s tare gustoase. Așadar, ai toate motivele să le incluzi în alimentația zilnică.

Alege superalimentele!

Nucile sunt o excelentă sursă de energie consumate ca atare, între mese, ori în diferite preparate. Sunt conside­rate pilule naturale fiindcă furnizează vitamine, minerale, fitosteroli, acizi grași esențiali și alte grăsimi bune. Studiile arată că scad colesterolul, reduc valoarea trigliceridelor, îmbunătățind funcția cardiacă și pe cea hormonală. Sunt suficiente 50 g zilnic ca acul cântarului să se întoarcă în favoarea ta. Condiția e, desigur, să le folosești în loc de alte gustări. Nu e nicio problemă dacă nu reziști tentației și uiți de numărul lor. Pentru a scădea nivelul ridicat de aciditate, se recomandă asocierea cu alimente alcaline, de tipul legumelor cu frunze verzi.

Atuuri de silfidă

Nucile sunt așa de sățioase, că nu prea ai cum să întreci măsura, întrucât conțin multe grăsimi bune ce susțin hormonii responsabili cu sațietatea și țin apetitul în frâu. De exemplu, dacă după-amiaza optezi pentru câteva nuci în locul altor gustări, acestea îți vor ține de foame până la ora cinei. Nucile sunt considerate cel mai bun furnizor vegetal de proteine, acestea din urmă fiind de mare ajutor în cura de slăbire pentru că organismul depune mai mult efort ca să le digere. Deși hipercalo­rice, peste 10 procente din energia furnizată de nuci sunt folosite pentru a le digera, ceea ce crește metabolismul bazal, exact ce vrem ca să slăbim!

Lumea oleaginoaselor

S-ar putea să te fi săturat de arahide. Există însă atâtea varietăți de nuci, că sigur vei găsi ceva pe placul tău.

Migdale. Cultivate din cele mai vechi timpuri, conțin mult calciu și magneziu (necesar în absorbția calciului). Grație fibrelor și alcalinității, reglează metabolismul și topesc depozitele adipoase. Jumătate din participanții la un studiu au pierdut centimetri buni din talie după ce au mâncat migdale de trei ori pe săptămână în decurs de o lună.

Nuci braziliene. Copacul din care provin e unul dintre cei mai longevivi din zona Amazonului. Aceste nuci sunt printre puținele care au rămas sălbatice. Au mult seleniu și grăsimi benefice organismului.

Fistic. Originare din Orient, boabele verzi și dulci sunt pline de proteine  și au proprietăți antioxidante, fiind o sursă valoroasă de luteină, fenoli, complexul B, fibre și aminoacizi esențiali, substanțe importante pentru controlul greutății și imunizare.

Nuci pecan. Sunt o combinație minunată de gust dulceag, textură untoasă și în același timp crocantă, fiind pline de calciu, magneziu, potasiu, zinc, mangan, vitamina E. În urma unui studiu efectuat la Universitatea Harvard, un grup aflat la dietă a slăbit mai repede după ce a mâncat nuci pecan în comparație cu participanții care au urmat o dietă săracă în grăsimi.

Nuci românești. Sunt bogate în acizi grași omega 3, unul dintre cei mai importanți fiind DHA, cu rol vital în funcționarea cerebrală și cardiovasculară, precum și în reglarea nivelului de zahăr din sânge (valoarea crescută este asociată cu obezitatea).

Caju. Este folosit la prepararea deserturilor raw-vegane (înghețată, prăjituri), dar și ca înlocuitor al laptelui și produselor lactate. Potrivit studiilor, acidul oleic, prezent în proporție de peste 90% în aceste nuci, reduce țesutul adipos și sporește masa musculară, fără să fie nevoie să adaugi suplimente alimentare.

Alune-de-pădure. Dintre toate nucile, sunt cele mai bogate în vitamina E, acid oleic și linoleic. Tiamina (vitamina B1), responsabilă cu metabolismul proteinelor, glucidelor și cu absorbția corectă a grăsimilor, le face un aliat de nădejde în curele de slăbire. Ideal este să le consumi crude, fiindcă tiamina își pierde până la 80% din proprietăți sub acțiune termică.

Nuci de macadamia. Aceste nuci tropicale au un nivel ridicat de acizi grași mononesaturați și sunt printre puținele alimente ce conțin acid palmitoleic (omega 7), recunoscut pentru că sporește arderile. Mai au în compoziție omega 9, același acid ce se regăsește în uleiul de măsline.

Cum le incluzi în meniul zilnic

În general, dietele eșuează pentru că sunt monotone, dar cu ajutorul nucilor variezi cu ușurință meniul, pentru a obține maximum de beneficii. Cu toate că devin mai acide, sunt foarte gustoase coapte (la tigaie sunt gata în două minute), pentru că le sporești savoarea odată cu eliberarea uleiurilor esențiale. Și crude le poți presăra în salate sau în sosul pentru paste ori în pesto pentru tartine. Nucile sunt potrivite și în preparatele de pui, pește și legume. Pentru desert, amestecă-le cu iaurt și un strop de sirop de agave ori înmoaie-le în miere și dă-le la cuptor 3-5 minute, apoi lasă-le să se răcească.

Citește și:

Nuci pentru o inimă sănătoasă

Cele mai bune nuci

Mini tarte cu branza, nuci si ceapa verde

Articol preluat din ediția de septembrie 2015 a revistei Femeia.

Autor: Lidia Năstase

Foto: Guliver/Thinkstock


Comments

comments

One thought on “Cu nucile pe masă

Lasă un răspuns

Sus