Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Dictionarul fructelor

Dictionarul fructelor

http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/03/21/1-50.jpg

Afla din dictionarul fructelor care sunt principalele proprietati ale celor mai cunoscute fructe si care este valoarea lor calorica, dar si ce le evidentiata in raport cu alte fructe.

AVOCADO (250 kcal/100 g)
Fruct exotic asemanator cu para, avocado reprezinta o sursa importanta de antioxidanti, proteine si fibre. Sarac in colesterol si sodiu, este util in controlul greutatii corporale.

AFINE (75 kcal/100 g)
Datorita continutului mare de antioxidanti si a nivelului scazut de zahar, afinele sunt considerate aliment-medicament. Pigmentii care dau nuanta albastruie fructului protejeaza corpul impotriva radioactivitatii si regleaza unele procese imunitare.

ARAHIDE (600 kcal/100 g)
Sunt o hrana vegetala bogata in fibre, vitamine, minerale si proteine. Contin 26% proteine, mai mult decat lactatele si ouale.

ANANAS (52 kcal/100 g)
Descoperit de Cristofor Columb in Antile, deliciosul ananas a ajuns in Europa abia in secolul al XVI-lea, fiind cunoscut ca un veritabil nutritiv, diuretic, dezintoxicant si stimulator al potentei sexuale.

BANANE (85 kcal/100 g)
Fruct foarte nutritiv, banana este mai hranitoare decat cartoful si carnea. Contine mult potasiu, vitamine si saruri minerale.

CAISE (49 kcal/100 g)
Cu un continut masiv de vitamina A, grupul de vitamine B, zaharuri naturale, saruri minerale si oligoelemente din belsug, caisele sunt foarte nutritive, racoritoare si au efect laxativ.

CASTANE (200 kcal/100 g)
Bogate in fier, castanele sunt recunoscute ca energizant, remineralizant, tonic nervos, venos si muscular, antianemic si antiseptic. Se pot consuma coapte sau sub forma de piureuri.

COACAZE (54 kcal/100 g – rosii; 65 kcal/100 g – negre)
Atat cele negre, cat si cele rosii contin un numar impresionant de minerale si vitamine, revitalizeaza rapid organismul, maresc imunitatea si reechilibreaza metabolismul.

CURMALE (505 kcal/100 g)
Cunoscute din cele mai vechi timpuri, curmalele, prin valoarea energetica si prin savoarea deosebita pe care o au, sunt un aliment si un medicament care previne imbatranirea.

CIRESE (73 kcal/100 g)
Sunt recunoscute pentru faptulhttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/03/21/2-30.jpg ca detoxifiaza organismul prin eliminarea de toxine si prin normalizarea tranzitului intestinal, prevenind imbatranirea.

CAPSUNE (40 kcal/100 g)
Contin la fel de multa vitamina C ca si portocalele, sunt diuretice, stimuland eliminarea acidului uric, a toxinelor si a colesterolului.

FISTIC (650 kcal/100 g)
Face parte din grupa oleaginoaselor, avand o valoare energetica foarte ridicata. Reduce riscul aparitiei bolilor de inima.

GREPFRUT (50 kcal/100 g)
O imperechere intre lamaie si portocala, grepfrutul contine putine calorii, in schimb are mult potasiu, vitamina C si grupul de vitamine B. Este excelent in curele de slabit.

GUTUI (66 kcal/100 g)
Simbol al iubirii si al fertilitatii in Antichitate, gutuile sunt bogate in acid citric si pectina cu efect benefic asupra sistemului circulator – diminueaza tensiunea arteriala. Stimuleaza pofta de mancare si sunt benefice in anemie.

KIWI (61 kcal/100 g)
Originar din China, kiwi are un continut foarte bogat in vitamina C, fibre, potasiu si luteina, ceea ce il face eficient in prevenirea bolilor de inima, a diabetului si cancerului.

LAMAI (29 kcal/100 g)http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/03/21/4-25.jpg
Cultivata mai ales in Spania si Portugalia, lamaia este racoritoare, tonic al sistemului nervos central, diuretic, antiscorbutic, remineralizant datorita continutului extrem de ridicat de acid citric din suc.

MANDARINE (53 kcal/100 g)
Au aceleasi proprietati ca si portocala, dar contin mai putine minerale. Sunt energetice si inlesnesc evacuarea intestinala.

MANGO (65 kcal/100 g)
Delicios, fie simplu, fie in salate, prajituri sau ca suc, mango are in compozitie fitoelemente si vitamina C care influenteaza pozitiv starea de sanatate si incetinesc procesul de imbatranire.

MACESE (117 kcal/100 g)
Sunt foarte apreciate pentru continutul lor bogat in vitamina C si a unor cantitati mai mici din vitaminele A, B1, B2, PP si K. Constituie o arma in combaterea si prevenirea racelilor.

MASLINE (437 kcal/100 g – negre; 177 kcal/100 g – verzi)
Uleiul obtinut din fructe este bogat in acizi nesaturati si vitamina E, fiind un adjuvant in tratamentul diabetului insulino-dependent si al ulcerului gastric. Au efect laxativ si stimuleaza secretia biliara.

MERE (52 kcal/100 g)
Aflat sub protectia zeitei abundentei in Antichitate, marul este tonic, racoritor, depurativ sanguin si este recomandat in astenii, surmenaj si insomnii.

 

MIGDALE (576 kcal/100 g)
Alaturi de celelalte fructe oleaginoase, migdalele sunt foarte calorice, contin lipide, acizi grasi mononesaturati si putini acizi grasi saturati, magneziu constituind astfel factori protectori cardiovasculari.

MURE (43 kcal/100 g)
Inrudite cu zmeura, avand aceleasi proprietati terapeutice, murele au calitati depurative, racoritoare, laxative in stare proaspata si antidiareice in stare uscata.

NUCI (654 kcal/100 g)http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/03/21/3-32.jpg
Sunt fructe deosebit de calorice, bogate in potasiu, fosfor, cupru, magneziu, vitamine, saruri minerale si diferite uleiuri volatile, protejand impotriva tumorilor maligne, aterosclerozei, accidentelor cerebrale si astmului bronsic.

PIERSICI (30 kcal/100 g)
Aliment indicat in cazul oboselii sau a starilor depresive, piersicile, datorita fosforului pe care il contin, protejeaza celulele nervoase. Sunt bogate in vitaminele A, B1, B2 si intaresc imunitatea organismului.

PERE (58 kcal/100 g)
Cele 40 de soiuri de pere au efect laxativ. Ceaiul facut din fructe si frunze de par contine glucoza, care ajuta la scaderea durerilor vezicii biliare.

PRUNE (46 kcal/100 g)
Simbol al norocului in Japonia, prunele sunt bogate in vitamina C, fibre, potasiu si au efect energizant, fiind indicate in astenii, anemii si surmenaj.

POMELO (38 kcal/100 g)
Cu gust de grepfrut dulce, pomelo este bogat in vitamina C si minerale. Previne racelile si gripa, stimuland sistemul imunitar. Pomelo are proprietati diuretice, ajutand la tratarea obezitatii.

 

PEPENE (30 kcal/100 g – rosu; 54 kcal/100 g – galben)
Campion in curele de slabire, pepenele rosu are proprietati detoxifiante si diuretice puternice, fiind recomandat celor care au pietre la rinichi. Pepenele galben are un puternic efect antioxidant, vitalizant si regleaza apetitul.

PORTOCALAhttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2012/03/21/5-21.jpg
(47 kcal/100 g)
Numita si „fructul soarelui”, portocala cunoaste peste 100 de varietati. Este foarte bogata in vitaminele C, A si carotene, saruri minerale si acizi, esente aromate si are proprietati antioxidante si remineralizante.

STAFIDE (299 kcal/100 g)
Stafidele sunt o sursa de antioxidanti si vitamine A, C, fibre si minerale, fiind benefice in digestie si in reducerea riscului de hipertensiune arteriala.

STRUGURI (69 kcal/100 g)
Fruct sacru, asemenea maslinului, strugurele de masa alb sau negru are un gust si o aroma deosebite si efect remineralizant, diuretic si energetic.

SMOCHINE (74 kcal/100 g)
Considerata hrana atletilor in Antichitate, smochina este o sursa bogata in calciu, fiind foarte hranitoare pentru orice dieta. Are efect tonifiant, diuretic si laxativ.

VISINE (66 kcal/100 g)
Cu proprietati asemanatoare cireselor, visinele contin substante anticoagulante, fiind recomandate celor care sufera de asterocleroza sau au probleme ale sistemului venos.

ZMEURA (52 kcal/100 g)
Adevarata colectie de vitamine si minerale, zmeura reprezinta un remediu exceptional pentru tubul digestiv, pancreas si sistemul respirator. Frunzele sunt antihemoragic si un reglator hormonal redutabil.

 


Lasă un răspuns

Sus