Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Fructele și legumele, semnătura lui Dumnezeu în natură

Fructele și legumele, semnătura lui Dumnezeu în natură

Privind miezul unei nuci, observi că seamănă izbitor cu un creier uman. Iar bobul de fasole pare un rinichi în miniatură. Mama natură, uimitoare și desăvârșită, nu a creat întâmplător aceste potriviri.

Înțelepciunea străveche spune că nu întâmplător unele fructe și legume seamănă cu unul sau mai multe organe, pentru că fiecare dintre ele face bine în mod special acelei părți a corpului pe care o oglindește. Strămoșii noștri considerau că această asemănare este semnătura lui Dumnezeu, care în acest fel a vrut să ne arate scopul creării fiecărui aliment natural. Iată că știința modernă confirmă astăzi că multe fructe și legume a căror formă imită diverse organe chiar sunt benefice acelei părți a organismului. Descoperă secretelor câtorva dintre aceste vegetale… însemnate!

Roșia, alimentul inimii și sângelui

Are culoarea roșie precum inima, iar dacă o tai în jumătate, observi că interiorul ei este împărțit în patru camere, precum cordul. Roșia este bogată în vitaminele A și C, acid folic, precum și licopen, o substanță antioxidantă despre care studiile afirmă că reduce riscul bolilor de inimă (ateroscleroză, atac de cord etc.), menține tensiunea arterială la valori normale și, în plus, previne unele tipuri de cancer. Acidul folic din acest fruct (da, roșia e de fapt un fruct!) ajută la formarea hematiilor, care transportă oxigenul în sânge.

Mănâncă roșia cu puțină grăsime, bunăoară ulei de măsline sau avocado, întrucât în acest fel organismul va absorbi de zece ori mai mult licopen.

Țelina, întăritorul oaselor

Dacă privești cu atenție tulpinile lungi și subțiri ale țelinei (dar și ale rubarbei), vei observa că acestea aduc mult cu oasele. Și chiar sunt bune pentru ele! Țelina este o excelentă sursă de silicon, care dă rezistență oaselor. Mai mult, țesutul osos este format în proporție de 23% din sodiu, element ce se găsește din belșug în aceste alimente (țelina conține chiar 23% sodiu!). Dacă meniul zilnic nu-ți oferă cantitatea optimă, corpul își ia acest element din oase, slăbindu-le. Așadar, nu ocoli țelina!

Morcovul, benefic pentru vedere

Taie un morcov în rondele și analizează o bucată. Vei vedea cât de bine seamănă cu un ochi: irisul, pupila, ba chiar și liniile radiante (razele) care străbat irisul dinspre pupilă spre exterior. Mamele și bunicile ne încurajau să ronțăim morcovi ca să avem ochi sănătoși. Și aveau dreptate, spun astăzi oamenii de știință. Morcovii conțin multe vitamine indispensabile sănătății ochilor, dar și betacaroten, care îmbunătățește circulația sângelui la nivel ocular, previne cataracta și degenerescența maculară, boală ce duce deseori la pierderea vederii. Atenție: administrarea unei pastile de betacaroten nu are același efect precum consumul de legume care conțin acest excelent antioxidant.

Ghimbirul, bun pentru stomac

Rădăcina de ghimbir aduce cu forma stomacului. Indienii și chinezii îl folosesc de 5.000 de ani ca remediu împotriva problemelor digestive: grețuri, vărsături, indigestie, rău de mișcare. De asemenea, studiile arată că are capacitatea de a încetini dezvoltarea tumorilor de la nivelul colonului. Calitățile terapeutice ale ghimbirului se datorează în principal gingerolului din compoziția lui.

Nuca, hrana creierului

Forma, cutele și pliurile miezului de nucă ne duc cu gândul la alt organ uman: creierul. Cele două jumătăți imită foarte bine emisferele cerebrale. Nu-i de mirare că nuca este supranumită hrana creierului. Conține vitaminele B1, C și E, fier, magneziu, dar și cantități mari de acizi grași omega 3, care joacă un rol esențial în buna funcționare a creierului și nervilor, ajutând la transmiterea impulsurilor nervoase și prelungind viața neuronilor. În plus, cercetătorii au descoperit că aceste fructe oleaginoase previn demența senilă și maladia Alzheimer.

Cu un pumn de nuci (30 g), îți asiguri necesarul de omega 3.

Avocado, ajutor pentru sistemul reproducător

Forma fructului de avocadoului amintește de uterul femeii și chiar este benefic pentru sănătatea acestui organ, dar a sistemului reproducător în general. Studii recente arată că femeile însărcinate care mănâncă un avocado pe săptămână își echilibrează hormonii de naștere, iar păstrând acest obicei alimentar după ce nasc, reușesc să scape mai ușor de kilogramele în plus. Interesant este că avocado are nevoie de exact nouă luni ca să ajungă din stadiul de floare în cel de fruct copt, exact cât stă bebelușul în burta mamei.

O altă calitate prețioasă a acestui fruct: este o sursă bună de acid folic, care reduce riscul apariției displaziei cervicale, o stare precanceroasă.

Fasolea, sănătate pentru rinichi

Boabele de fasole au o formă foarte apropiată de cea a rinichilor, a căror activitate o susțin. Deoarece conțin o mare varietate de vitamine și minerale (acid folic, vitaminele B1, B3 și B6, magneziu, fier, zinc, sodiu etc.), ele sunt benefice pentru starea de sănătate a întregului organism. Consumată constant și inclusă într-o dietă echilibrată, fasolea previne formarea pietrelor la rinichi și ajută la menținerea sănătății acestor organe importante.

Grepfrutul, apărătorul sânilor

Asemănarea dintre citrice (lămâi, portocale, grepfrut) și sâni ar putea fi mai mult decât o coincidență. Oamenii de știință confirmă că aceste fructe mențin sănătatea sânilor și favorizează circulația limfei în această zonă. Bunăoară, grepfrutul conține niște substanțe numite limonoide, care inhibă dezvoltarea cancerului în celulele glandelor mamare.

Măslinele, protectoarele ovarelor

Ovarul seamănă cu o măslină, însă este mai mare. Studiile confirmă că acest lucru nu e întâmplător: femeile care includ în dietă uleiul de măsline prezintă un risc cu 30% mai mic să dezvolte cancer ovarian. Nu s-a stabilit exact de ce lichidul auriu are acest efect, dar se știe că grăsimile sănătoase, precum cele prezente în uleiul de măsline, inhibă activitatea genelor predispuse să declanșeze cancerul.

Citește și:

Stafidele, cele mai bune fructe uscate

Mâncarea raw, mană cerească pentru organism

Programul zilnic de fructe și legume

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.32/13.08.2015

Autor: Angelica Cîlțan

Sursa foto: pixabay.com


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus