Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Fructele verii. Care sunt cele mai bune alegeri

Fructele verii. Care sunt cele mai bune alegeri

Elimină toxinele din organism, sunt sățioase, îți fac pielea frumoasă, te încarcă de energie și te protejează de boli. Bucură-te de fructe verii!

Fie că le consumi ca atare, într-o salată de fructe, ori în preparate mai labori-oase, precum înghețata, sorbetul sau sufleurile ușoare, fructele te răcoresc și-ți îndulcesc viața, fără să-ți afecteze silueta. Ele conțin toți nutrienții de care are nevoie corpul (vitamine, proteine, minerale, aminoacizi, enzime, acizi grași), cu rol de hrănire, hidratare și curățare. Profită de cele mai fresh fructe de sezon!

Piersici

Sunt zemoase și gustoase, un singur fruct pe zi fiind suficient pentru a acoperi necesarul de vitamina C și 10% din cantitatea recomandată de fibre. Deși sunt trei sferturi apă, bogăția de celuloză le face extrem de sățioase și benefice pentru digestie. Calitățile antioxidante plasează piersicile între aliații împotriva răcelilor și infecțiilor. Consumul regulat îți ferește tenul de riduri.

Sfat: nu le consuma conservate, fiindcă prin pasteurizare îți pierd vitamina C, iar siropul e plin de calorii. Dacă simți nevoia unui mic dejun consistent, pune felii de piersică peste cereale.

Caise

Dacă îți place să faci plajă, caisele nu trebuie să-ți lipsească din meniu. Conțin mult betacaroten, pe care organismul îl transformă în vitamina A. Aceste fructe te protejează de razele nocive și de infecții ale pielii și te ajută să ai un bronz uniform grație vitaminei E. Totodată, o piersică îţi asigură o cincime din necesarul zilnic de vitamina C, care contribuie la topirea grăsimilor.

Sfat: nu arunca sâmburii! Potrivit studiilor recente, ei conțin vitamina B17, ce are proprietăți anticancerigene.

Căpșune

Sunt bogate în fibră solubilă, care purifică sângele și topește depozi-tele de celulită. Faptul că 100 g de căpșune oferă dublul necesarului zilnic de vitamina C te ajută în demersul de a slăbi (au mai multă vitamina C decât portocalele). Aceste fructe îți vin în ajutor și în ate-nuarea problemelor de somn, care se acutizează mai ales vara.

Sfat: se spune că aceste fructe  au în compoziție peste 50 de substanțe benefice. Dacă ai însă intoleranță la aspirină, s-ar putea să nu-ți priască.

Zmeură

Împreună cu suratele ei din categoria fructelor de pădure, zmeura este o sursă delicioasă de antioxidanți –
100 g asigură trei sferturi din doza zilnică de vitamina C. În zilele toride, când te cuprinde moleșeala, o porție de zmeură are efect rapid de revigorare datorită mineralelor (calciu, potasiu, fier și magneziu), care se absorb eficient în prezența vitaminei C.

Sfat: zmeura acționează precum un balsam pentru stomac. Consum-o în maximum două zile după ce a fost culeasă, fiindcă altfel se alterează.

Pepene verde

Apreciat din vremuri străvechi, pepenele este masa ideală pentru zilele caniculare, pentru că-i răcoritor, delicios și nutritiv (sursă de vitamina A, potasiu, sodiu). Una dintre curele renumite se bazează pe consumul exclusiv de pepene verde timp de două zile – pauza de alte alimente va fi o binecuvântare pentru organism. Te vei simți purificată, liniștită, în formă!

Sfat: mănâncă pepene înaintea altor fructe, fiindcă fermentează rapid în stomac! Evită-l pe cel vândut la felie – în contact cu oxigenul, se pierde mare parte din vitamina C.

Cireșe

Conțin mult potasiu și vitamina C în cantități care le plasează în galeria antioxidanților valoroși. Cireșele sunt bune pentru circulație și pentru rinichi grație conținutului mare de apă. Studiile arată că acidul elagic anulează acțiunea substanțelor nocive și inhibă înmulțirea celulelor tumorale.

Sfat: dacă în timpul vacanței te confrunți cu o indigestie sau chiar o gastroenterită, consumul de cireșe te ajută să scapi de disconfortul abdominal.

Vișine

Și ele vedete printre fructele verii, vișinele abundă în substanțe nutritive. În micile bobițe cu gust acrișor, găsești multă vitamina C, betacaroten, calciu, potasiu, fosfor. Aceste fructe îți mențin silueta (te scapă de colăceii de pe burtică), calmează durerile menstruale, te protejează de razele ultraviolete și refac mușchii obosiți de atâtea drumeții.

Sfat: vitamina C se alterează la căldură, așa că, dacă îți plac vișinele, mănâncă-le crude sau păstrează-le în congelator.

Consumă-le corect!

Conținutul de zahăr și fibre al fructelor impune câteva reguli:

  • Micul dejun alcătuit doar din fructe te energizează și accelerează pierderea kilogramelor în plus.
  • Nu combina fructele cu alte alimente (lipide sau proteine), fiindcă își pierd din vitamine și te balonează.
  • Nu le mânca la finalul mesei, fiindcă perturbă digestia, ci la minimum oră înainte sau după de masă.
  • Nu le curăța de coajă, pentru a nu te priva de fibrele ce ajută tranzitul. Coaja sporește, de asemenea, puterea fructelor de a regla glicemia.

Articol preluat din ediția de iunie 2014 a revistei Femeia.

Autor: Lidia Năstase

Sursa foto: Thinkstock


Lasă un răspuns

Sus