Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Hrana vie, elixirul tinereții

Hrana vie, elixirul tinereții

Piele frumoasă, ochi strălucitori, sănătate de invidiat şi longevitate. Cine nu şi le-ar dori? S-ar părea că doar cei care recurg la hrană vie se pot bucura de toate laolaltă.

Nu, nu este vorba despre o dietă pentru a trăi mai mult sau a arăta mai bine, cum s-ar crede la prima vedere, nici despre o metodă de terapie, deşi în destule cazuri, chiar şi dintre cele foarte severe, precum cancerul, s-a dovedit a fi soluţia salvatoare. Ci despre hrana neprelucrată termic, adică dieta constând exclusiv în crudităţi. Beneficiile trecerii la un asemenea tip de a te hrăni, consumul exclusiv de „hrană vie“, sunt cunoscute de mult timp. Nouă pentru noi este doar promovarea acestui tip de alimentaţie, iniţiată la sfârşitul secolului trecut în SUA. Printre cei care s-au grăbit s-o adopte s-au numărat multe personalităţi, actori, vedete de televiziune, artişti, de unde şi notorietatea ei şi adoptarea de către tot mai multe persoane din spațiul american şi nu numai.

Primul care a susţinut că „hrana vie“ are efecte terapeutice a fost medicul elveţian Maximilian Bircher-Benner, care a înfiinţat la Zürich o clinică în care pentru tratarea bolnavilor suferinzi de diverse boli se folosea doar hrană nesupusă preparării termice.

La fel a făcut, în anii trecuţi, şi la noi medicul Doru Laza, terapeut de excepţie în cadrul clinicii Eden, întemeiată de el la Breaza. În surprinzătoarele vindecări „miraculoase“, mediatizate ani la rândul, printre mijloacele terapeutice folosite s-a numărat şi dieta alcătuită în exclusivitate din crudităţi. Aceasta este, de fapt, „hrana vie“, o alimentaţie bazată pe ingrediente sub forma furnizată de natură, adică în stare crudă, neprocesate, neprelucrate chimic și nici termic.

 

Recompense pe măsură

Nu doar cei care se confruntă cu vreo boală gravă sau alta recurg la „hrana vie“. De câteva zeci de ani, pretutindeni în lume există din ce în ce mai multe persoane care, din dorinţa de a-şi menţine o bună stare de sănătate, optează pentru o astfel alimentaţie, excluzând complet din dieta lor zilnică alimentele gătite (prin fierbere sau prăjire) sau procesate, înlocuindu-le cu crudităţi cât mai proaspete: legume şi fructe, germeni de cereale, fel de fel de seminţe, produse apicole, brânzeturi, ouă. Şi o fac din convingerea că doar astfel îi pot asigura organismului nutrienţii necesari pentru buna lui funcţionare, precum şi preţioasele enzime, de care omul civilizaţiei moderne duce lipsă.

 

Preţioasele enzime

Ştii cât de important e să-i asiguri organismului necesarul de vitamine şi minerale. Dar și că la fel de importante sunt enzimele, substanţe organice complexe ce pun în mişcare toate procesele biochimice, fără de care organismul n-ar putea funcţiona. Da, enzimele te ajută să gândeşti, să respiri, să mergi, să vorbeşti. Altfel spus, fără enzime, am înceta să existăm, motiv pentru care au fost denumite şi „scânteia vieţii“. Ce-i drept, suntem înzestraţi din naştere cu o anumită cantitate de enzime. Aceasta însă, în urma proceselor biochimice care au loc în organism, se diminuează pe măsură ce înaintăm în vârstă. Asta face ca, în absenţa enzimelor din hrană, să se ajungă la îmbătrânire prematură, la boli degenerative.

Surse alimentare. Renumite pentru conţinut bogat în enzime alimentare sunt seminţele de tot felul, dar nu prăjite sau cu adaos de sare, germenii de cereale, mierea, polenul şi păstura, fructele în stare crudă.

 

Crudităţile, la loc de cinste

Ţi se pare de neimaginat să nu mai foloseşti aragazul, eşti convinsă că nu poţi rezista tentaţiei de a te înfrupta din mâncăruri gătite? După recomandarea multor nutriţionişti, ai putea totuşi să incluzi în dieta zilnică cât mai multe crudităţi. Indicat este ca ele să constituie cel puţin jumătate din cantitatea de hrană consumată. Să vedem cu ce folos:

# Prin conţinutul ridicat de fibre şi redus de zaharuri, hrana vie te-ar ajuta nu doar să previi şi să combaţi obezitatea, ci şi să-ţi menţii glicemia la un nivel optim;

# Introducând în meniu cât mai multe crudităţi, îi asiguri organismului o cantitate apreciabilă de vitamine şi minerale. Doar ştii că, prin fierbere, între 50 şi 80% din ele şi 50% din proteine sunt denaturate, adic că nu mai pot fi asimilate. Urmările, aparent inexplicabile, nu sunt deloc puţine: oboseală, apatie, indigestie, balonare, constipaţie, colon iritabil, obezitate, boli metabolice şi degenerative, ba chiar şi cancer;

# Alimentându-te doar cu „hrană vie“, păstrezi rezerva de enzime necesară atât regenerării celulară, cât şi menţinerii armoniei metabolice în general. Prin prelucrare termică, enzimele se distrug începând de la 40°C, iar pe la 54°C dispar totalmente, de unde şi deprecierea sărurilor minerale, care nu doar că se pierd, ci se transformă din organice, asimilabile în anorganice, neasimilabile și vor fi depozitate ca reziduuri.

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr29/21.07.2016
Autor: Olga Sveduneac
Sursa foto: 123RF

 


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus