Esti aici
Femeia.ro > Sănătate > Nutritie > Mai puțină sare în bucate

Mai puțină sare în bucate

Consumăm zece grame pe zi, față de cele maximum șase recomandate de medici. Favorizează hipertensiunea, bolile cardiovasculare și renale. Iată câteva trucuri pentru a reduce consumul de sare.

Mare parte dintre noi mănâncă mai multă sare decât cantitatea maximă recomandată. Chiar dacă nu te atingi de solniță, poți fi surprinsă de multitudinea de surse ascunse de sare.

Deși acest mineral este esențial pentru funcționarea optimă a organismului, permițând transmiterea informațiilor de la creier către receptori, controlul necesarului de apă din celule și pentru contractarea mușchilor, o cantitate prea mare devine periculoasă, predispunând la boli deseori grave.

Sarea, prietena industriei alimentare

În mod surprinzător, solnița nu este principala sursă de sare din hrană. Mai degrabă alimentele procesate sunt vinovate. Într-adevăr, hrana industrializată conține multă sare, pentru un gust îmbunătățit. Această cantitate exagerată camuflează, din păcate, gustul real al alimentelor și te face să dezvolți o preferință aparte pentru alimentele sărate.

De reținut. Orice schimbare pe care o faci în dietă este un pas în direcția cea bună.

Limitează consumul alimentelor foarte sărate

Exclude din dietă produsele alimentare gata preparate – sucuri comerciale, supe instant sau concentrate sub formă de pulbere, gustările, mezelurile (șuncă, bacon, cârnați afumați, salamuri), puiul/peștele afumat, alimentele tip fast-food. În plus, anumiți conservanți (nitrit de sodiu, benzoat de sodiu), dar și unii aditivi (glutamat monosodic) conțin foarte multă sare.

Acordă atenție surselor ascunse de sare!

S-ar putea să fii surprinsă de cantitatea de sare din alimente care, la prima vedere, par a fi doar puțin sărate la gust sau chiar dulci, pentru că sarea este un amplificator de aromă. Așadar, se poate spune că, în alimentele care conțin un amestec de zahăr și sare, sarea potențează aroma de dulce. Bucătarii știu acest lucru, iar amestecul potrivit (dulce + sărat) oferă creierului un răspuns biologic pozitiv.

Apelează la condimente

Pentru a îmbogăți aroma felurilor de mâncare, nu-ți fie teamă să adaugi condimente. Lămâia, busuiocul, usturoiul și pătrunjelul vor da un gust minunat rețetelor tale.

Alege proaspăt!

Consumând multe fructe și legume, poți contracara efectele sodiului. Fructele și legumele conțin potasiu și apă. Aceste elemente controlează absorbția de sare de către organism.

Antrenează-te!

E lucru știut, atunci când te antrenezi, transpiri. Cu toate acestea, este interesant să înțelegi că, prin transpirație, vei pierde nu numai apă, ci și multă sare.

Eliminarea aportului de sare nu este recomandată, dar amintește-ți că moderația are un gust mult mai bun!

 

Citește și:

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.41/19.10.2017
Autor: Grigoriana Brujan
Sursa foto: pixabay

Comments

comments

Leave a Reply