Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Mari greseli de nutritie

Mari greseli de nutritie

Daca vrei o alimentatie sanatoasa trebuie sa eviti cele mai frecvente si mari greseli de nutritie.

Uita de alimentele fortificate. Daca alegi alimentele care contin adaus de vitamine, minerale si omega 3, afla ca, in realitate, cantitatea de nutrienti adaugata este extrem de mica, iar pentru a acoperi necesarul zilnic ar trebui sa mananci cantitati mari din acele alimente.

Nu arunca apa in care au fiert legumele. Foloseste apa in care au fiert acestea, care este plina de vitamine, mai ales din categoria celor solubile. Solutia este sa folosesti aceasta apa apa pentru prepararea supelor, a tocanitelor sau la sosuri.

Nu consuma doar carne de pui. Carnea de pui are mai mult sare decat in cea de vita, din doua motive. Carnea de pui contine in mod natural mai mult sodiu decat cea de vita. In plus, in cel din urma tip de carne este nevoie sa adaugi mai putina sare pentru un gust bun.

Prea putin fier. Esential pentru organism, fierul trebuie sa fie nelipsit din alimentatie, dat fiind faptul ca acesta nu se poate depozita. Legumele verzi iti fac plinul de fier, care este insa in mica masura absorbit.

Cea mai buna sursa de fier si marile greseli de nutritie

Principala sursa de fier este ficatul de pui, stridiile si carnea de vita. In 100 de grame de ficat de pui sunt 13 miligrame de fier, iar in aceeasi cantitate de carne de vita, 3 miligrame.

Poti creste absorbtia de fier daca il combini cu surse de vitamina C: rosii si suc de citrice.

Mananci prea multe cereale. Sunt ideale la micul dejun, dar trebuie consumate cu portia. Doar una din zece persoane insa respecta asta, restul consumand la micul dejun o cantitate aproape dubla de cereale si mai ales grau.

Nu mananci legume albe. Multi cred ca sunt cele mai bune sunt legumele verzi si rosii. In realitate, toate sunt bune si evitarea legumelor albe este o mare greseala de nutritie.

Mai mult, legumele albe sunt adesea uitate, pe nedrept, din moment ce abunda in antioxidanti pretiosi si contin vitamine si minerale esentiale.

Mananca conopida, ceapa alba, usturoi si nu omite cartofii albi, pentru ca sunt o excelenta sursa de potasiu si fibre. Vei evita marile greseli de nutritie!

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/


Lasă un răspuns

Sus