Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Obiceiuri alimentare bune. Urmeaza-le si vei avea de castigat sanatate

Obiceiuri alimentare bune. Urmeaza-le si vei avea de castigat sanatate

Respecta aceste obiceiuri alimentare bune pentru ca acestea iti vor sustine starea generala si vor face bine organismului tau si psihicului. Uita de diete rapide si ineficiente si incearca sa-ti schimbi obiceiurile alimentare rele cu obiceiuri alimentare bune.

Schimba din cand in cand cana de cafea cu ceai verde sau ceai de plante. Vei primi un supliment benefic de antioxidanti.

Programul incarcat si lipsa de timp ne fac, de cele mai multe ori, sa sarim peste masa de dimineata. Adevarul este insa ca masa de dimineata este cea mai importanta, iar metabolismul va functiona mult mai bine daca nu il neglijezi. Daca esti grabit mereu, poti manca dimineata un bol cu cereale cu lapte, iaurt sau fructe, dar si biscuiti integrali.

Masa de seara, care in multe familii devine un adevarat ospat, ar trebui sa fie de fapt constituita din portii mici. Asa ca schimba farfuriile normale cu cele de salata si mananca „dimineata ca un rege, la pranz ca un print si seara ca un cersetor”.

Pe farfuria de dimensiuni mai mici ar trebui sa se gaseasca multe fructe si legume, fiind recomandat ca acestea sa fie cat mai divers colorate. Culoarea intensa a unui aliment iti indica de obicei ca are o concentratie intensa de vitamine, minerale si antioxidanti.

Renunta si la prostul obicei de a numara caloriile din alimente si inlocuieste-l cu regula 25-25-20: asta inseamna 25% cereale integrale sau paste, orez sau cartofi, 25% carne de pui sau curcan si 50% legume sau fructe.

Snacksurile pot fi inlocuite cu gustari sanatoase precum merele, migdalele, perele, branza, morcovii sau hummus. Nu te trata in fiecare zi cu prajituri, bomboane, chipsuri sau altele. Dulciurile sunt permise numai la ocazii speciale, cand esti inconjurat de prieteni sau familie.

Daca urmezi aceasta regula de aur, ai si mari sanse sa scapi de cateva kilograme fara sa-ti dai seama.

In loc sa incerci diverse sortimente de tort la desert, incearca sa faci fructele mai atractive: poti sa coci un mar si sa pui deasupra miere si scortisoara, spre exemplu, iar pofta de dulce va fi satisfacuta fara sa apelezi la alimente procesate.

Cand dai o petrecere, cu siguranta ca pregatesti un platou cu fructe si legume pentru invitati. In loc sa faci asta doar la ocazii speciale, de ce nu incerci sa tii un platou mereu pregatit in frigider? Ar fi primul lucru pe care l-ai vedea cand te intorci de la serviciu infometat.

Un ultim ingredient pentru un regim alimentar sanatos este apa: digestia, nivelul de energie, greutatea corporala, chiar si sanatatea pielii vor avea de castigat.

Citeste si:

Mâncare ușoară, de seară
Muzica face mancarea mai buna
Obiceiuri care aduc fericirea

Sursa foto: pixabay.com


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus