Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Peștii grași te slăbesc

Peștii grași te slăbesc

Când îți propui să slăbești, primul gând este să tai grăsimile. Paradoxal, există un aliment foarte gras care-i chiar indicat pentru o talie de viespe: peștii oceanici.

Acesta conține o categorie de grăsimi considerate ideale nu doar pentru o dietă, ci și pentru o sănătate de fier. Este vorba de somon, hering, macrou și sardine, cele mai bune surse naturale de acizi grași omega 3.

De ce sunt buni

Grăsimile tip omega 3 fac parte din acizii grași esențiali, ceea ce înseamnă că sunt esențiali pentru sănătate, însă, din păcate, organismul nu îi poate produce. De aceea, singura opțiune este să-i luăm din alimente. Peștii de apă rece conțin din abundență acid eicosapentenoic (EPA) şi acid docosahexenoic (DHA), un tip de omega 3 cu impact semnificativ asupra stării de bine a organismului.

De exemplu, somonul nu este întâmplător prezent în majoritatea curelor de slăbire recomandate. Acest pește conține, pe lângă omega 3, proteine de calitate, fiind totodată o sursă de vitaminele B6, B12, D și minerale ca seleniu, potasiu și fosfor.

Despre hering se spune că ajută semnificativ la pierderea în greutate pentru că topește stratul adipos din jurul abdomenului, diminuând în același timp efectele cortizolului, hormonul stresului, care dereglează metabolismul și modul de formare a țesutului adipos.

Pe lângă faptul că are puține calorii, e accesibil ca preț și îl găsești în toate galantarele, macroul se spune că are cel mai scăzut conținut de mercur și că abundă în fosfolipide utile pentru sănătatea sistemului nervos.

Sardinele sunt pești mici și plini de grăsimi bune și cu beneficii mari. În zona Mării Mediterane, nu lipsește de la nicio masă, fiind consumat în special fript pe grătar, cu tot cu oase. Atuurile lor sunt lipsa metalelor grele și bogăția de vitamine D, B12 și calciu.

Pe lângă cei menționați, tonul la conservă sau păstrăvul de lac sunt de asemenea surse bune de omega 3. Dacă ești vegetariană, nu ești mare amatoare de pește sau ții post, nu trebuie să te lipsești de beneficiile grăsimilor sănătoase. Poți lua omega 3 din suplimente de ulei de pește sau alge.

Efecte dovedite

Cercetările asupra efectelor acizilor omega 3 sunt încă în derulare. Descoperirile de până acum scot la iveală, pe lângă beneficiile asupra siluetei, faptul că aceste grăsimi previn și reduc simptomele depresiei, protejează memoria, țin în frâu riscul de boli cardiace, atac de cord și cancer, alină durerea dată de artrită și articulații dureroase, opresc procesele inflamatorii ale pielii. Prin urmare, dacă ai peste medie nivelul colesterolului și al trigliceridelor și dacă ficatul și inima ta se resimt în urma kilogramelor în plus, este suficient doar să înlocuiești grăsimile rele (trans și saturate), adică produsele de patiserie ambalate, semipreparate, dulciurile, precum și carnea grasă cu piele, unt, slănină, cu grăsimi bune din pește. Alte surse bune de omega 3 sunt nucile, semințele de in, uleiurile de rapiță, in și soia.

Specialiștii recomandă 1-3 grame pe zi de DHA și EPA la un regim de 2.000 de calorii, ceea ce înseamnă, în medie, o porție de 200-250 g de pește gras zilnic.

Rețetă: Somon cu portocale

Pentru a pregăti o cină sănătoasă pentru amândoi, ai nevoie de două cotlete de somon, o portocală, două limete, sare de mare, piper și niște cimbrișor proaspăt. Cu o pensetă, scoate eventualele oase rămase. La somon, acestea sunt mari și le vezi cu ușurință. Stropește peștele cu zeamă de limetă, dă-l cu fulgi de sare de mare, piper alb măcinat și un strop de ulei de măsline extravirgin. Tapetează o tavă cu hârtie de copt, așază peștele. Decorează cu felii de portocală și cimbrișor. Mai pune sare dacă e nevoie, înainte a-l băga la cuptor. Coace peștele circa 15-20 de minute. Servește somonul frumos rumenit, lângă o salată verde sau un mix de legume preparat la abur.

Citește și:

Retete cu peste – perfecte pentru cina!

Pestele, aliment de nota 10

Uleiul de peşte face rau?

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.6/12.02.2015
Autor: Lidia Năstase
Sursa foto: Thinkstock


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus