Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Pune mai putina sare in mancare! Trucuri gustoase si simple

Pune mai putina sare in mancare! Trucuri gustoase si simple

Sarea este necesara si utila organismului, dar numai daca sunt pastrate anumite limite maxime ale consumului. Viata moderna cu toate ale ei vin la pachet cu un consum exagerat de sare, uneori involuntar. Pentru aceasta este necesar, ca in mod constient sa reduci consumul de sare. Excesul de sare afecteaza oasele femeilor, inima, suprasolicita rinichii si poate fi cauza unor tulburari metabolice extrem de neplacute.

Solutia este simpla! Pune mai putina sare in mancare! Foloseste aceste trucuri gustoase si simple care te vor ajuta s areduci consumul de sare.

  • Elimina sarea din conservele de legume, ton sau pui. Daca acestea sunt deschise si continutul lor este asezat sub jet de apa, cantitatea de sodiu din ele se va diminua cu 40%.
  • Adauga condimente in timp ce gatiti. De exemplu, prajeste legumele in cateva linguri de ulei, suc de lamaie, putina sare si un praf de piper. Prajti-le 15-20 de minute, timp in care mestecati.
  • Daca puneti putin cimbru uscat in omleta, nu veti mai simti nevoia sa adaugati sare atunci cand o mancati, ea fiind deja destul de aromata.
  • Ceapa, usturoiul si ghimbirul, dar si concentratele naturale cu aroma de ceapa si usturoi sunt utile pentru a limita consumul de sare din mancare.
  • Legumele pot avea arome inedite, daca sunt combinate cu un condiment potrivit, iar necesarul de sare pentru a le da gust scade. Astfel, morcovii pot fi gatiti cu ghimbir, piureul de cartofi dulci, cu scortisoara si spanacul, cu un praf de nucsoara.
  • Cumpara numai legume si fructe proaspete sau congelate! Cele conservate in apa au adaos de sare si zahar.
  • Alege carnea proaspata! Cea congelata are adaos de sare.
  • Citeste etichetele alimentelor! Majoritatea sortimentelor de paine contin zahar, iar pastele, cerealele, biscuitii au sare in cantitati considerabile. Exista insa si produse care au sare putina.
  • Renunta complet la preparatele de tip vegeta. Prepara tu in casa din legume rase si uscate ceva similar si adauga multe ierburi aromatice, pier mult si foarte putina sare.
  • Foloseste mustarul drept sos principal! Este produsul cu cea mai mica cantitate de sare adaugata. Toate celelalte sosuri au cantitati foarte mari de sare si zahar.
  • Ai grija la consumul de lapte! In mod natural, acesta contine o cantitate destul de ridicata de sare: 125 mg de sodiu la o ceasca de lapte.
  • Ierburile proaspete sunt perfecte in loc de sare, fie ca este vorba despre mancare gatita sau salate. Toaca marunt ierburile si adauga-le in mancare si salate. Cele mai eficiente sunt patrunjelul, coriandrul, busuiocul, cimbrul, menta, tarhonul si leusteanul. Toate aceste plante sunt minunate nu doar pentru gustul lor bun si aroma proaspata si intensa, dar sunt si o sursa de antioxidanti, minerale si vitamine.
  • Coaja de portocala, lamaie si lime sunt la indemana pentru a reduce consumul de sare. Coaja citricelor este ideala in salate, sosuri si mancaruri cu sau fara carne, in loc de sare. O lingurita de coaja rasa foarte fin taie nevoia de sare din mancare.
  • Mancarea picanta are nevoie de mai putina sare. Piperul este un inlocuitor perfect pentru sare. Aroma si gustul iute intens si foarte placut fac insesizabila absenta sarii. Chimenul, scortisoara, cuisoarele, pudra de ardei iute sau dulce sunt doar cateva din multele condimente care te pot face sa nu simti nevoia sarii in mancare.
  • Inlocuieste sarea fina cu sare grunjoasa. Vei consuma mai putina sare.
  • Foloseste sare de Himalaya. Este ult mai sanatoasa si contine mai putina sare si mult mai multe alte minerale esentiale. la fel si sarea naturala romaneasca. O gasesti de vanzare ca sare de muraturi! Este de departe mai gustoasa si mai buna decat cea fine care contine multe chimicale pentru a o pastra.

Conform medicilor doza zilnica de sodiu nu trebuie sa depasesca 2.300 de miligrame, dar de cele mai multe ori aportul zilnic ajunge si la dublul acestei cantitati.

Citeste si:

  • 3 afectiuni tratate prin dieta
  • 10 metode de a diminua sarea si zaharul din dieta
  • 4 retete energizante
  • Comments

    comments

    Lasă un răspuns

    Sus