Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Rucola, o salata de milioane!

Rucola, o salata de milioane!

Toata lumea stia ca salata este o leguma sanatoasa, dar sunt putini cei care cunosc faptul ca rucola este o salata de milioane. La propriu! Rucola este una dintre cele mai bune legume si aduce o gramada de beneficii organismului. Vorbim depsre toate acestea si pledam pentru consumul de rucola, in orice cantitate, in orice anotimp.

Rucola este folosita ca orice alta salata verde, dar in termeni de clasificare biologica rucola face parte din familia conopidei, broccoli-ului si a verzei. Impreuna cu beneficiile generale asupra sanatatii pe care le au toate legumele, cele cruciforme sunt cunoscute ca fiind foarte bine in protectia impotriva anumitor tipuri de cancer. Asta se datoreaza glucosinolatelor, compusi care se transforma in organism in izotiocianati, care regleaza imunitatea si joaca un rol important in prevenirea cancerului.

Rucola este un afrodisiac natural. Crescuta ca planta comestibila in bazinul mediteraneean inca din antichitate, este mentionata de mai multi autori ai vremii ca fiind un aliment afrodiziac. Virgilliu sustine ca rucola creste dorinta sexuala a oamenilor apatici. Se pare ca , fiind un asfel de stimulent, anticii o amestecau cu salata verde (care are efectul exact opus) din prudenta.

Ce contine rucola?

Este o magazie de minerale, vitamine si enzime pretioase. Este lipsita de grasimi , dar este o sursa excelenta de proteine, tiamina, riboflavina, vitamina B6, acid pantoteic, cupru si zic. In acelasi timp e o sursa bogata de fibre, vitaminele A, C si K, calciu, fier, magneziu, fosfor si potasiu. Toate acestea ajuta sanatatii intarind oasele, pielea, ajutand dezvoltarea si regenerarea celulelor.

In acelasi timp, acesti compusi lupta impotriva radicalilor liberi, care provin din surse ca poluarea sau mancarea. Este bogata in antioxidanti pretiosi, cap de lista fiind luteina (o veritabila comoara pentru ochi), cat si beta-caroten si este un aliment excelent care protejeaza din interior pielea impotriva efectelor nocive ale expunerii la soare, praf si alergeni.

O ceasca de frunze contine 32 de miligrame de calciu natural, pe langa cantitatile mai mici din celelate minerale enumerate, care se afla insa in cantitate suficienta pentru a proteja impotriva bolilor cronice de genul celor de inima sau diabetul. Cele mai multe salate verzi au si partile lor negative – ca oxalatul, care impiedica intr-o masura absorbtia de calciu. Ei bine, rucola esta o exceptie, avand procentul de oxalat mult mai mic decat alte verzituri.

O ceasca de rucola are patru calorii per ceasca de frunze de rucola, aceasta este favorita dietelor sanatoase si practic s epoate consuma in orice cantitate.

Sfaturi pentru a profita de toate calitatile din frunzele de rucola!

Se consuma cuda sau adaugata la fibnalul preparatelor tratate termic, si nu se fierbe.

Se poate cali, rapid in ulei de masline. Calita seamana putin cu spanacul, dar gustul placut de alune devine si mai intens. Se calesc mai ales frunzele batrane, groase, care trase la tigaie au un gust excelent.

Se potriveste cel mai bine cu dressingurile pe baza de lamaie si ulei de masline. Nu folosi otet la salata de rucola pentru ca otetul, chiar si cel balsamic, oxideaza si degradeaza si calitatile nutritive si gustul. Pune in salata sirop de miere. O lingurita mica de miere combinata cu o lingura de apa, ulei de masline si suc de lamaie este sosul perfect pentru salata simpla de rucola.

Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Lasă un răspuns