Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Șase alimente ideale vară

Șase alimente ideale vară

Principiile alimentației sănătoase recomanda că dietă să varieze de la un anotimp la altul în funcție de fructele și legumele de sezon, dar și în funcție de alte tipuri de alimente. Acesta este și motivul pentru care aducem în atenție șase alimente ideale vară, perfecte în dietă de vară.

Aceste șase alimente ideale vară nu sunt singurele recomandate, dar întregesc explozia bunătăților de care trebuie să profităm în această perioadă.

Fasolea boabe și lintea sunt două dintre cele mai sănătoase legume uscate. Sunt utile pentru aportul lor mare de proteine vegetale, pentru capacitatea de a scădea colesterolul, prin cantitatea mare de fibre pe care o au. Deși sunt legume care au o valoare calorică ridicată, fac parte din categoria celor care sunt ideale în diete, tocmai pentru că ajută la diminuarea depozitelor adipoase. Este dovedit faptul că mării consumatori de fasole și linte au mai puțină grăsime abdominala decât cei care consumă doar rar aceste legume!

Pepenele este fructul favorit al verii. Este plin de apa naturală, de zaharuri sănătoase și este un real beneficiu pentru activitatea rinichilor și nu numai. Are multă vitamină A și C ceea ce îl face ideal în dietă de vară.

Ai mâncat cartofi dulci? Dacă nu i-ai inclus încă, în mod constant, în dietă, este timpul să o faci, pentru că aceste legume sunt unele dintre cele mai bogate în vitamină A și minerale fundamental necesare din câte legume există. Cartofii dulci se pot prepară în cele mai variate moduri și gustul lor este cu totul special. În mod cert merită incluși pe lista celor șase alimente ideale vară, dar nu numai!

Varză roșie este o sursă cu totul specială de vitamină A și C în proporții perfecte. În plus are foarte puține calorii, iar sălățele cu varză roșie sunt o bucurie pentru ochi. Combină varză roșie cu alte legume în salate delicioase. Adaugă suc de lămâie sau oțet basamic și pregătește pentru sălățele de varză sosuri ușoare cu iaurt și muștar. Sunt delicioase și foarte sănătoase. Varză roșie este o sursă de fibre și este foarte bogată în antioxidanți.

Vară avem la discreție roșii. Acestea conțin unul dintre cei mai puternici antioxidanți naturali a€“ licopenul, un adevărat medicament cu zeci de indicații. Dar, nu uită faptul că beneficiile pe care licopenul le aduce pentru sănătate cresc exponențial dacă roșiile sunt tratate termic. Deci folosește cu încredere conservele de roșii, pune roșii în mâncărurile gătite și nu ocolii niciodată o supă de roșii, bine fiartă înainte, recomanda WebMed.

Alege mereu iaurtul grecesc! Iaurtul grecesc este un aliment ideal vară. Toate iaurturile sunt foarte sănătoase, toate conțin calciu, proteine și potasiu, dar și zinc și vitaminele B6 și B12. Iaurtul grecesc are în schimb o textură mai groasă, mai multe culturi probiotice și are mai puțină lactoză, dar și un conținut dublu de proteine față de iaurturile clasice. Pentru că ne temem de excesul de grăsimi evităm iaurtul grecesc. Dar nu grăsimile sunt răul cel mai mare ci adausul de zahăr, coloranți și conservanți din așa zisele iaurturi degresate. Adaugă în iaurtul grecesc simplu fructe proaspete și cereale și vei avea cea mai sănătoase combinație cu putință. În plus este și sățioasa!

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: Thinkstock/Guliver


Lasă un răspuns

Sus