Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Sfaturi pentru un trup de zeita

Sfaturi pentru un trup de zeita

În fiecare dintre noi există un trup de zeiță, sub colăcei și aripioare! Trebuie doar să găsim cel mai potrivit drum alimentar până la el.

Diete peste diete, restricţii şi frustrări. Dacă toate astea te descurajează, lupta încă nu este pierdută. Ții regim, mergi la sală şi rezultatele abia dacă se văd. Există căi simple, care îţi pot aduce trupul de zeiţă mult visat. Respectarea câtorva reguli este cheia succesului. Îţi recomandăm câteva trucuri care te vor ajuta să-ţi sculptezi corpul fără prea mari eforturi.

Mănâncă doar dacă ţi-e foame!

Este prima regulă, una de aur pur, care te va ajuta să slăbeşti și să ai un trup de zeiță. Următoarea spune că trebuie să te opreşti când nu mai simţi foamea. Este important să faci diferenţa între poftă sau plăcerea de a mânca şi foamea reală. La început, îți va fi greu să faci această distincţie, dar poţi apela la următorul truc: înjumătăţeşte porţiile! Vei vedea că ai nevoie de mai puţină mâncare decât crezi. Ca să scapi de dictatura poftelor, bea apă şi încearcă să-ţi concentrezi atenţia asupra unui lucru important.

Redu cantitatea de carne

Pe timpul verii, carnea ar trebui consumată într-o cantitate mică. Este un aliment care încălzeşte organismul şi accentuează starea de disconfort în zilele caniculare. În plus, este bogată în calorii. Consumând multe fructe şi legume, vei putea reduce mai uşor stratul adipos, inclusiv în zona abdomenului.

Consumă multe alimente proaspete

Elimină din dietă conservele şi mezelurile şi treci pe salate, fiindcă sunt bogate în fibre şi elemente nutritive. Astfel, vei fi mereu sătulă şi vei evita supraalimentarea.

Ţine post două zile pe săptămână

Este trucul modelului Naomi Campbell. Mănâncă numai legume şi fructe şi încearcă să nu consumi mai mult de 1.500 kcal pe zi. Acest mic efort îţi va aduce o sănătate mai bună și este o cale sigură pentru a pierde uşor kilogramele în plus.

Taie făinoasele albe

Dacă vrei să dai un start bun procesului de slăbire, ai putea să începi cu acest obicei. Elimină din alimentaţie orice conţine făină albă şi consumă doar alimentele cu făină integrală. În scurt timp, vei observa rezultate promiţătoare.

Introdu prohibiţia

Bea doar ocazional un pahar cu vin sau şampanie. În rest, spune adio caloriilor (foarte multe) din aceste băuturi ale plăcerii şi treci pe apă plată cu lămâie, aromată cu mentă. E un cocteil perfect, fără calorii!

Bea apă rece

Organismul va fi forţat să consume ceva calorii ca s-o folosească, aşa că fă-ţi un stoc de cuburi de gheaţă şi pune câteva în fiecare pahar pe care-l bei.

Mănâncă înainte de sport

Consumă carbohidraţi cu două ore înainte de sport. Dacă faci mişcare pe stomacul gol, nu vei topi grăsimea oricât de mult ai transpira, ci vei slăbi muşchii, pentru că organismul va consuma glucoza din ei. În schimb, carbohidraţii vor ajuta organismul să ardă surplusul de grăsime. Şi încă ceva: dacă vrei să slăbeşti, nu alege mișcarea care te face să gâfâi, fiindcă grăsimile se ard când activitatea fizică este susţinută şi respiraţia e normală.

Nu te parfuma în exces

Pprodusele cosmetice parfumate, în special parfumurile, ne fac poftă de mâncare. E bine să alegi produse de îngrijire fără miros (sunt şi nonalergene) şi să aplici doar puţin parfum după ureche, nu să faci duş cu el!

Alege supa la cină

Conţinutul mare de apă şi fibre din supa de legume îți va umple stomacul, dar cu puţine calorii. Evită supele-cremă, fiindcă sunt bogate în grăsimi!

Fentează desertul

Zahărul are foarte multe calorii, fără să aducă nutrienţi organismului. Un fruct îți poate satisface pofta de dulce fără prea multe calorii. Îţi recomandăm salata de fructe, dar fără frişcă – încearcă s-o înlocuieşti cu puţin iaurt, e delicioasă! Iar un cappuccino cu lapte degresat, foarte puţin zahăr şi aromatizat cu scorţişoară este o variantă light de care te poţi bucura.

Nu mânca între mese

Este unul dintre trucurile francezilor. Dacă vei avea un program de masă cu ore fixe, cu siguranţă că nu-ţi va fi foame între mese. Ciugulelile între mese sunt cele care aduc kilogramele în plus fără să-ţi dai seama.

Ia micul dejun

Este a doua regulă de bază când vrei să slăbeşti. Cu acest simplu gest, porneşti motoarele metabolismului şi el va funcţiona pe tot parcursul zilei.

Consumă lactate

Calciul din lapte ajută în procesul de ardere a grăsimilor, iar consumul de lactate (nu foarte grase) accelerează acest proces. Iaurtul și chefirul sunt cele mai indicate lactate când vrei să slăbeşti. Le poţi folosi şi pe post de sosuri.

De ținut minte în concediu

Vacanța nu trebuie să însemne că-ți iei grija de la a avea un trup de invidiat. Iată ce poți face în concediu pentru frumusețea corpului tău:

  • Când vizitezi un oraş, închiriază o bicicletă şi fă turul obiectivelor pe două roţi. Îţi vei face rapid o impresie despre ce ar trebui văzut şi ce nu. În plus, vei consuma calorii pe bandă rulantă.
  • În zilele când mergi la plajă, mănâncă dimineaţa un ou fiert, o felie de pâine şi un iaurt sau cereale cu iaurt, iar la prânz, alege o salată după pofta inimii sau peşte cu salată. Aceste mâncăruri te vor ajuta să-ţi păstrezi supleţea abdomenului.
  • Când te răsfeți cu o mâncare mai consistentă, aromatizeaz-o cu ardei, piper sau turmeric. Aceste condimente stimulează metabolismul şi grăbesc digestia.

Articol preluat din ediția de iunie 2014 a revistei Femeia.

Autor: Luminița Tăbăran

Sursa foto: Thinkstock


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus