Esti aici
Acasa > Sanatate > Nutritie > Surse de calciu din fructe si legume. Alternative sanatoase

Surse de calciu din fructe si legume. Alternative sanatoase

Calciul este un mineral esential pentru organism si necesarul zilnic ajunge undeva la 1000 de miligrame, fiind mineralul de care organismul are nevoie, zilnic, in cea mai mare cantitate. In consecinta este importat ca aceasta doza zilnica sa fie acoperita nu doar din alimente de origine animala ci si din fructe si legume.

Afla care sunt cele mai bune surse de calciu din fructe si legume, alternative mult mai sanatoase decat alimentele de origine animala care vin mereu cu cantitati mari de grasimi.

Laptele de soia este o sursa sigura de calciu. O singura cana contine 200 de mg, iar specialistii recomanda consumul produsului fara indulcitori sau alti compusi nutritivi din soia nemodificata genetic. acesta ultima informtie trebuie obligatoriu trecuta pe eticheta, iar daca aceasta lipseste respectivul produs este nesigur pentru consum.

Sucul de portocale obtinut din fructele proaspete este si el o alta sursa de calciu in afara de lactate. Un pahar dimineata, la micul dejun, asigura 25% din necesarul zilnic de calciu al unui organism sanatos. Opteaza pentru sucul proaspat preparat. O alternativa ideala este consumul a 2 portocale pe zi. Mandarinele si clementinele sunt si ele surse foarte bune de calciu.

Toate legumele verzi sunt bogate in calciu usor asimilabil si sunt surse sigure de calciu. Pe lista se numara spanacul, varza, pastaile verzi sau kalele, dar si salata de tip rucola sau valeriana si frunzele tinere de spanac pe care le consumi crude. Consuma aceste legume cu putin ulei vegetal pentru a spoi absorbtia de calciu.

Pestele contine calciu. Mai mult, consumat in fiecare zi, asigura 18% din necesarul unui organism sanatos. Specialistii sfatuiesc ca oasele de peste, in special cele care sunt fragede, gatite bine la cuptor sau chiar prajite, sa fie consumate pentru ca ele au un aport important la cantitatea de calciu pe care o vei prelua la fiecare masa. Conservele de peste in suc propriu sunt ideale si reprezinta un aport important de calciu.

Conopida si broccoli sunt legume minune care este nu numai o sursa sigura de calciu, dar contine si vitamina A, C, fier, este bogata in fibre si saraca in calorii. In plus sunt ideale si necesare in dieta femeilor pentru unii copusi specifici pe care ii contin si care sunt binefacator pentru metabolismul general feminin.

Citeste si:

 



Booking.com

Comments

comments

Articole similare

Leave a Reply

Sus