Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Top 10 alimente care te ajuta sa te bronzezi

Top 10 alimente care te ajuta sa te bronzezi

Vrei ca vara asta să te bronzezi frumos și uniform, dar să-ți și protejezi pielea de arsurile solare? Este posibil, dacă știi ce alimente să pui în farfurie.

S-a instalat vremea frumoasă și abia aștepți să scapi de paloare și să capeți o culoare ciocolatie perfectă. Știai însă că unele alimente, grație substanțelor pe care le conțin, te protejează de efectele negative ale ultravioletelor și ajută pielea să se bronzeze frumos? Așadar, dacă vrei să te pregătești pentru întâlnirea cu soarele, trebuie să-ți ajustezi dieta. Iată ce ar fi bine să incluzi în meniu înainte să începi sesiunile de bronzat!

Morcovi

Sunt foarte bogați în betacaroten, o substanță pe care organismul o transformă în vitamina A (supranumită vitamina frumuseții datorită efectelor benefice asupra sănătății pielii). Aceasta favorizează sintetizarea melaninei, pigmentul care colorează pielea și acționează ca un filtru natural împotriva ultravioletelor. Astfel, morcovii îți pregătesc pielea pentru expunerea la soare, o protejează de acțiunea razelor solare și accelerează procesul de bronzare. Tot ce trebuie să faci este să bei un pahar cu suc de morcovi în fiecare zi, timp de două săptămâni, ori să mănânci 2-3 morcovi, de preferință fierți (betacarotenul este mai ușor asimilat de organism).

Roșii

Grație licopenului pe care îl conțin, roșiile sunt aliate de nădejde ale pielii în sezonul estival, fiindcă o protejează de ultraviolete, chiar și în cazul persoanelor cu tenul foarte sensibil. Studiile au dovedit că efectul protector al roșiilor este mai mare dacă ele sunt consumate gătite, nu crude. Iar pentru o protecție mai eficientă, ar fi bine să le combini cu ulei vegetal, precum cel de măsline.

Mănâncă zilnic 50 g de roșii fierte (sub formă de pastă sau suc), la care ai adăugat 10 ml de ulei de măsline.

Caise

Alături de roșii și morcovi, caisele ocupă un loc de fructe în topul alimentelor bogate în carotenoide, substanțe antioxidante care previn apariția prematură a ridurilor și stimulează producerea de melanină. Patru caise îți asigură necesarul zilnic de vitamina A. Poți consuma aceste fructe delicioase ca desert sau în loc de gustare: cu 4-5 caise pe zi, beneficiezi de o cantitate suficientă de caroten.

Ouă

Oul conține în cantități apreciabile două carotenoide, luteină și zeaxantină, precum și proteine de bună calitate, vitamine (A, D, E, K, B-uri) și minerale (fosfor, fier, magneziu). Este un aliment cu mare valoare nutritivă, înzestrat cu proprietăți de regenerare și protejare a celulelor organismului, inclusiv ale pielii. Nutriționiștii recomandă să consumăm 2-3 ouă pe săptămână.

Fructe de mare

Printre nutrienții ce nu trebuie să lipsească din meniul tău în această vară, se numără seleniul și zincul, elemente care măresc rezistența naturală a celulelor împotriva razelor ultraviolete, favorizează bronzarea și te protejează de arsurile solare. Găsești aceste oligoelemente în special în fructe de mare, crustacee, pește, ciuperci, usturoi, ceapă, cereale integrale.

Brânzeturi

Îți oferă cantități importante de calciu, indispensabil sănătății oaselor și dinților, și conțin vitaminele A, B și multe alte elemente nutritive de care nu te poți lipsi dacă îți dorești să ai o piele frumoasă și sănătoasă. Consumând zilnic brânzeturi (în special albe), ai toate șansele să obții un bronz perfect.

Alune și migdale

Vitamina E încetinește îmbătrânirea pielii, o apără de acțiunea nefastă a radicalilor liberi, stimulează procesul de refacere a țesuturilor, întărește sistemul imunitar. Așadar, nu e întâmplător supranumită vitamina longevității. Vitamina E este oferită de uleiuri vegetale, dar și de arahide, alune, migdale, nuci, castane, coacăze negre, mure. De câteva ori pe săptămână (ori zilnic, dacă vrei), ronțăie la gustare un pumn de alune, nuci sau migdale.

Cereale

Vitaminele B, prezente în alimente precum cereale integrale și leguminoase (fasole, mazăre, linte), joacă un rol important în menținerea sănătății pielii, așa că nu evita să incluzi în meniu și aceste alimente, cel puțin de două ori pe săptămână.

Apă

Când te expui regulat la soare, acizii grași din membranele celulare sunt agresați și distruși, iar pielea își pierde suplețea, devine fragilă și se deshidratează. Apa menține corpul hidratat, permițându-i să-și regleze eficient temperatura interioară. Dacă nu consumi suficiente lichide, există riscul să se instaleze extenuarea termică sau chiar insolația, o stare ce îți poate pune viața în pericol.

Bea lichide (cel puțin 2 l pe zi) fără să aştepţi să apară senzaţia de sete: apă plată sau gazoasă, sucuri naturale de fructe diluate cu apă, ceai de fructe. Evită alcoolul şi băuturile răcoritoare dulci, fiindcă favorizează deshidratarea.

Pește și uleiuri

Acizii grași omega 3, conținuți în special de pește și de uleiurile vegetale (de măsline, floarea-soarelui, in, semințe de struguri etc.), favorizează înnoirea membranelor celulare și regenerarea pielii. Cel mai simplu mod prin care îi poți oferi organismului acești acizi grași esențiali este să mănânci pește de două, trei ori pe săptămână ori să adaugi în salate mai mult ulei de măsline sau de floarea-soarelui decât în mod obișnuit.

Articol preluat din revista Femeia de Azi, nr.26/03.07.2014

Autor: Angelica Cîlțan.

Sursa foto:  Fotolia


Lasă un răspuns

Sus