Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Top cele mai nutritive alimente cu cele mai putine calorii

Top cele mai nutritive alimente cu cele mai putine calorii

Cele mai nutritive alimente, cu cele mai putine calorii sunt solutia ideala pentru o perioada de dieta, dar si alimente pe care trebuie s ale incluzi in dieta zilnica pentru a avea o dieta sanatoasa si, prin aceasta, o viata cat mai sanatoasa. Alimentele nutritive sunt prima alegere pentru ca acestea aduc diversitate in nutrientii asimilati si sunt garantia pentru o buna functionare a organismului.

 

Fructele si legumele cu cei mai multi nutrienti

Fructele si legumele sunt cele mai nutritive alimente din cate exista si cu cele mai putine calorii. Gasesti in ele potasiu, vitamina C, vitamina A, magneziu, acid folic si fibre pentru doar 25-60 de calorii pe portie. Cei mai multi nutrienti ii gasesti in spanac, broccoli, conopida, varza de Bruxelles, morcovi, cartofi dulci, mazare, capsuni, afine, pepene galben, mere, pere, fructe uscate si fructe la conserva, neindulcite.

Cerealele integrale, printre cele mai nutritive alimente

Si cerealele integrale sunt alimente bogate din punct de vedere nutritiv si slabe in calorii. Alege sa consumi paine integrala, orez brun, paste integrale si oricare alt tip de cereale neprocesate. Ele iti ofera magneziu, fibre, vitamina B si seleniu.

In ceea ce priveste numarul caloriilor, acesta variaza. De exemplu, o felie de paine din grau integral are cam 70 de calorii, iar o jumatate de cana de orez brun are 110 calorii.

Produse lactate degresate

Produsele lactate ofera corpului elemente necesare pentru oase sanatoase, inclusiv vitamina D si calciu. Alegand varianta degresata vei obtine mai multe beneficii cu mai putine calorii, o portie avand in jur de 120 de calorii. Include in alimentatia zilnica lapte, iaurt si branza, daca este posibil toate degresate.

Carne slaba si legume cu boabe, combinatia ideala

Carnea slaba si legumele cu boabe au proteine, fier, zinc si magneziu. Mananca pui, peste si vita, cate o portie din acestea avand intre 140 si 155 de calorii. Un sfert de cana de fasole fiarta si gatita are in jur de 60-70 de calorii. Nu te rezuma doar la fasole, ci incearca si mazare, linte si boabe de soia.

Ai grija, insa, caci si daca mananci doar hrana sanatoasa te poti ingrasa in cazul in care depasesti cu mult portiile admise.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Lasă un răspuns