Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > (P) Hipertensiunea si alimentele antistres

(P) Hipertensiunea si alimentele antistres


Statistici greu de digerat

Unul din cinci decese la nivel mondial este cauzat de hipertensiune ateriala sau de complicatiile acesteia. Acest lucru inseamna ca rata mortalitatii cauzate de hipertensiune este de doua mai mare decat rata mortalitatii produse de cancer. 
In Romania, cifrele urca: aproximativ 40% din populatie este hipertensiva, iar 62% din totalul deceselor sunt cauzate de bolile de inima. Cu toate acestea, rata de control in tara noastra este de doar 18%.
 

Stresul, din acelasi meniu cu bolile de inima

Una din principalele cauze ale hipertensiunii si altor boli de inima este stresul. 
Cu totii resimtim stresul, mai ales la sfarsit de an. Asociat unor activitati nocive, precum fumatul, alcoolul in exces si,  mai ales, alimentatia necorenspunzatoare, acesta creste simtitor riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare si infarctului. 
In momentul in care trece prin momente stresante, organismul uman produce o serie de hormoni care cresc temporar tensiunea arteriala. Acest lucru determina inima sa bata mult mai rapid, iar vasele de sange (arterele) sa se ingusteze.
 

Alimentele antistres 

Alimentatia detine un rol esential in reducerea valorilor tensionale. Stim ca, in cazul hipertensiunii, primul pas pe care trebuie sa il facem este sa reducem continutul de sare, grasimi si sa consumam dulciuri cu moderatie. 
Exista, insa, o serie de alimente care ajuta la eliminarea stresului. Secretul este sa le mancam regulat, in portii moderate. Iata care sunt cele mai importante:
 
Nucile si semintele 
Fisticul, migdalele sau semintele de canepa, dovleac si floarea soarelui sunt usor de adaugat la micul dejun, alaturi de cereale sau in salate. Bogate in fibre si minerale, acestea te energizeaza si te ajuta sa te concentrezi.
 
Cerealele integrale
Bogate in vitamin B, acestea combat oboseala cronica.
Portocalele si bananele
Vitamina C din portocale ajuta la intarirea sistemului imunitar si impiedica acumularea stresului. Bananele contin triptofan, un tip de proteina care este transformata de corpul nostru in serotonina, substanta care ne induce o stare de bine.
 
Avocado
Acest fruct are mai mult potasiu decat bananele si reduce presiunea arteriala.
 
Spanacul
Frunzele de spanac contin magneziu si feniletilamina. Aceasta din urma are acelasi efect pe care il au medicamentele antidepresive.
 
Ciocolata neagra
Daca vorbim de magneziu si feniletilamina, ciocolata neagra le contine din belsug si este, totodata, cel mai cunoscut aliment antidepresiv.
 
Pestele
Omega-3 si acizi grasi, probabil ati auzit de ele foarte des, mai ales in reclame. Acestea ajuta creierul sa functioneze normal, motiv pentru care tensiunea scade si ne relaxam. Este bine sa consumam somon, macrou, hering sau pastrav de doua, trei ori pe saptamana.
 
Laptele
Proteinele din lapte reduc anxietatea, iar calciul ajuta la reglarea tensiunii arteriale si detensioneaza muschii.
 
Mierea
Mierea, polenul si propolisul sunt bogate in vitamine (B, C etc) si minerale (magneziu, potasiu, fier etc). Acestea ajuta la reinnoirea celulelor, reduc oboseala si stresul si cresc imunitatea.
 

Cu ce ii serviti pe cei dragi?

De multe ori nu realizam cat de stresati suntem,  amanam relaxarea sau ne promitem ca mancam mai sanatos “de maine”. Trebuie, insa, sa retinem ca hipertensiunea arteriala este, in general, asimptomatica (nu prezinta simptome) si ne poate induce usor in eroare ca organismul nostru este sanatos.
Din fericire, inima noastra este un indicator precis care ne transmite cand este momentul sa facem schimbari in viata noastra pentru a preintampina posibilele complicatii. Orice neregula poate fi usor depistata daca tensiunea este verificata anual – la medic – si lunar – acasa, cu un tensiometru corespunzator. Pentru persoanele deja identificate ca fiind hipertensive, frecventa de masurare este mai ridicata.
Cum vin Sarbatorile, fiecare dintre noi isi doreste din toata inima sa aleaga cadoul perfect pentru cei dragi. Se spune ca sanatatea este cel mai de pret dar. De aceea, va recomandam sa puneti mancaruri sanatoase pe masa de Craciun si, sub brad, un tensiometru performant.   
 

Ce criterii recomanda tensiometrele Tensoval? 

– sunt validate clinic de catre cele mai prestigioase institute independente de profil, astfel garantandu-se acuratetea medicala a valorilor masurate

       – sunt confortabile si foarte usor de utilizat
Tensoval duo control foloseste doua metode de masurare (auscultatorica si oscilometrica) si semnaleaza aritmiile cardiace, fiind recomandat nu numai persoanelor cu hipertensiune ci si celor cu diferite tipuri de aritmie cardiaca
– au 5 ani (Tensoval duo control), respectiv 3 ani (Tensoval comfort ) garantie si ofera service dupa incheierea acesteia.
 

Tensoval, cadoul care face bine celor dragi.

Acum in noile ambalaje de sarbatoare.
Sub indemnul “Asculta-ti inima!”, Tensoval  isi propune sa atraga atentia asupra importantei pe care o au  monitorizarea tensiunii si managementul stresului. 
 
De cele mai multe ori, oamenii dragi din viata noastra au foarte multa grija de cei din jur si foarte putina grija de ei insisi. De aceea, e bine ca din cand in cand sa le purtam noi de grija, oferindu-le cu un tensiometru  posibilitatea de a-si monitoriza tensiunea si a preveni bolile de inima.
 
De Sarbatori, alege sa faci un bine celor dragi.  Tensoval comfort se gaseste in farmacii*, ambalat special intr-o cutie cadou, gata de pus sub bradul de Craciun. 
Cele mai frumoase cadouri se aleg cu inima!
 
*Tensoval comfort in ambalaj cadou este disponibil in perioada 15 noiembrie – 24 decembrie 2014 in toate farmaciile partenere. 
 
Mai multe detalii aici.  
 

 


Lasă un răspuns

Sus