Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Paste sau pizza?

Paste sau pizza?

 

Pastele din faina integrala – loc I

Pastele contin carbohidrati (importanta sursa de energie) si seleniu (mineral care incetineste procesul de imbatranire celulara). Interactionand cu vitamina E, influenteaza pozitiv globulele rosii din sange, responsabile pentru culoarea rozalie, tonica a pielii.

Atentie insa la tipul de paste pe care le consumi in dieta curenta. In locul celor albe, alege pastele nerafinate, de orez, spanac, porumb sau soia (se gasesc in magazinele de produse naturiste sau supermarketuri). Cele mai indicate sunt pastele integrale preparate dupa reteta mediteraneana: ele au numai 150 de kcalorii, 15 g carbohidrati si 3 g grasime.

  • Reteta paste mediteraneene: 150 g paste fierte cu o cana cu broccoli fiert si tocat si o jumatate de cana cu fasole boabe (din conserva); se toarna deasupra 1⁄2 ceascuta cu suc de rosii si piper, dupa gust.

Spaghetele Bolognese – loc IIhttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/07/25/pizza-art.jpg

O portie de 300 g cu carne, ceapa, parmezan aduce 237 kcalorii, 32 g carbohidrati, 5,7 g grasime si 3 g fibre. Altfel spus, echivalentul a 6 lingurite cu zahar si mai mult de 1/5 cub de grasime, care insa poate fi inlocuit, cu succes, cu paste mediteraneene.

Pizza vegetariana – loc III

Aproape toate produsele de panificatie si de patiserie contin fermenti (drojdie), ca agenti de crestere si de dospire a fainii. Daca produsele pe care le consumi sunt crescute sau au crusta, atunci ele contin fermenti si pot crea probleme celor care sunt alergici la ei.

Sa nu uitam, de asemenea, ca pizza este un aliment care mai contine si multe grasimi (uleiul sau margarina din aluat), sare sau chiar zahar, ceea ce o face mult mai atractiva pentru papilele noastre gustative, dar care maresc considerabil si aportul caloric, in functie de ingredientele ce se mai adauga peste aluat. Daca, totusi, ai pofta de pizza…

… evita:

  • pizza cu branza si carnati (650 kcal/200 g)
  • pizza bogata in mozzarella (450 kcal)

… alege:

  • pizza cu fructe de mare, fara branza (350 kcal)
  • pizza cu ton sau cu legume (250 kcal)

Pizza cu de toate – loc IV

Indiferent de numele comercial, cu exceptia celei vegetariene – la care valorile scad aproape la jumatate – calorii sunt din belsug, cam 1746 kcal; 80 g proteine; 159 g carbohidrati; 88 g grasime; 8 g fibre; respectiv, echivalentul a 31 de lingurite cu zahar si 1/3 cub de grasime.


Sus