Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Plan intensiv de slabit in 5 pasi

Plan intensiv de slabit in 5 pasi

Problema kilogramelor în plus devine tot mai arzătoare pe măsură ce se apropie sezonul cald. Îţi doreşti să porţi rochiţe vaporoase, fuste mai scurte, iar la mare să te simţi în largul tău când îmbraci costumul de baie. Ca să ai parte de toate astea, spune START cursei pentru o siluetă de invidiat şi luna iunie te va găsi cu 6-7 kilograme mai slabă!

Reţetă pentru siluetă

Ingrediente: 

  • un frigider plin cu legume, fructe, iaurturi natur semidegresate, cereale integrale, carne slabă;
  • o oră de mişcare pe zi;
  • apă şi ceaiuri;
  • masaj anticelulitic zilnic sau un pachet de proceduri corporale;
  • multă voinţă, ca să nu te abaţi de la plan.
  • Puse laolaltă zi de zi, vor avea efecte de-a dreptul uimitoare!

Cât trebuie să dai jos

Indicele de masă corporală este cel care-ţi indică fără dubiu cum stai cu greutatea. Se calculează împărţind numărul de  kilograme la înălţimea (în metri) la pătrat: dacă ai 1,70 m şi 75 kg, IMC= 75/1,702, adică 26 – în acest caz, ar trebui să slăbeşti 3-4 kilograme. De fapt, orice IMC mai mare de 26 înseamnă că e cazul să te pui pe slăbit! Mai simplu este să te gândeşti că trebuie să ai cu zece kilograme mai puţin decât ultimele două cifre de la înălţime: măsori 1,60 m, ideal ar fi să cântăreşti 50 de kilograme! Ai de învins 6-7 kilograme? Urmează planul nostru timp de o lună! Dacă ai de dat jos 3-4 kilograme, sunt suficiente două săptămâni. 

Pasul 1 – 3 mese, 2 gustări, 1.300 -1.500 kcal

Planul include trei mese pe zi, plus două gustări. Mâncând aproximativ la aceleaşi ore, corpul tău are de unde să-şi ia energia şi nici nu suferi de foame. Trebuie să bei multă apă (măcar opt pahare pe zi), dimineaţa pe stomacul gol, între mese, dar mai ales înainte, în timpul şi după efort fizic intens. Fructele permise pe post de gustări sunt: măr, portocală, kiwi sau căpşune, cireşe (cât cuprinzi în pumn). Variantele de meniu le poţi combina zilnic după bunul plac – ai parte de alimente din toate grupele importante şi nici nu te plictiseşti! Iată cum arată meniul format din cele trei mese principale la care se adaugă două gustări formate din fructe.

MIC DEJUN

Varianta 1
Cafea sau ceai neîndulcite
Un bol cu: o banană medie (pasată), două linguriţe cu seminţe de in măcinate, un iaurt semidegresat, o linguriţă cu miere, amestecate
Varianta 2
Cafea sau ceai neîndulcite
O felie de pâine integrală, un ou fiert şi o felie de şuncă slabă (sau o felie de brânză slabă) cu legume
Varianta 3
Cafea sau ceai neîndulcite
Un baton din cereale integrale (sau trei linguri de cereale integrale) cu 200 ml iaurt de băut şi trei caise/prune uscate 

PRÂNZ

Varianta 1
Salată de ton din 100 g ton în suc propriu, 100 g porumb dulce, salată iceberg, ¼ ceapă roşie, suc de lămâie, piper, sare
Varianta 2
400 g ciuperci sau fasole verde sau legume mexicane (condimentate, la abur)
Varianta 3
O felie de carne slabă de dimensiunea palmei (pui, curcan, porc, vită, peşte) cu 200 g broccoli/legume la grătar

CINĂ

Varianta 1
O farfurie cu supă de legume şi un cartof copt
Varianta 2
O farfurie cu supă de pui/vită (inclusiv carnea) şi un morcov crud (ras sau ronţăit ca atare)
Varianta 3
O salată de legume (300 g ardei, castraveţi, roşii şi o linguriţă cu ulei de măsline, condimente) cu o felie de pâine integrală

Pasul 2 – Arde grăsimile cu ceaiuri

În fiecare seară cu două ore înainte de culcare, bea un ceai din plante cu efect detoxifiant. Ai nevoie numai de două linguriţe cu plantă la o cană cu apă clocotită – laşi la infuzat zece minute, după care bei. Poţi îndulci cu o linguriţă de miere. Dacă dimineaţa optezi pentru ceai în loc de cafea, alege tot unul din aceste sortimente.

  • Ceai de păpădie – previne depunerea grăsimilor.
  • Ceai de soc – accelerează tranzitul intestinal.
  • Ceai de muşeţel – un bun detoxifiant, te ajută şi să dormi bine.
  • Ceai de salvie – ajută digestia şi are efect liniştitor.

Pasul 3 – Nicio zi fără mişcare

Efectele dietei nu vor fi nicicând aceleaşi dacă-ţi petreci timpul pe fotoliu în faţa televizorului sau dacă îţi propui (şi reuşeşti!) să faci mişcare. E nevoie de 60 de minute de efort zi de zi, ca să înceapă să fie eliminate depozitele de ţesut adipos. Fie că mergi la înot, fitness, aerobic, fie că-ţi e mai la-ndemână să te plimbi cu bicicleta ori să alergi prin parc, arzi calorii şi înlocuieşti grăsimea cu masă musculară.

Varianta 1 – abonament la sală

Pentru un abonament lunar nelimitat de fitness, trebuie să scoţi din buzunar 100-150 de lei, pentru unul de aerobic, spinning sau kangoo jumps, preţul este în jur de 200 de lei, iar pentru înot la piscină acoperită, poţi plăti chiar şi 300 de lei. Ca să faci economie, poţi opta pentru zece şedinţe lunar, iar în restul zilelor te descurci pe cont propriu cu jogging, mers pe bicicletă sau exerciţii făcute în propria locuinţă.

Varianta 2 – sport la tine acasă

Iată un exemplu: în prima zi 20 de abdomene, 20 de genuflexiuni, 20 de fandări, 20 de ridicări ale bazinului din poziţia culcat; a doua zi, adaugi câte zece, a treia zi – la fel, până ce ajungi la câte 50 din fiecare zilnic. Ca exerciţiile să fie eficiente, foloseşte o pereche de greutăţi de glezne de câte 1-2 kg fiecare. Timpul rămas până la o oră foloseşte-l dansând în ritm alert pe melodia preferată!

Pasul 4 – Topeşte kilogramele din exterior

Dacă îţi permiţi, ia-ţi un pachet de slăbit care să includă săptămânal 2-3 şedinţe, fie că e vorba de împachetări la cald sau rece, masaj anticelulitic, electrostimulare sau alte proceduri. Te ajută să scazi în centimetri, lucru vizibil la blugii şi fustele care vor deveni din ce în ce mai largi. În zilele când nu mergi la salon pentru vreo procedură, fă-ţi singură un masaj energic.

 Masaj la tine acasă

Aplică pe piele o loţiune anticelulitică sau un ulei de corp (poţi adăuga şi câteva picături de ulei esenţial anticelulitic, precum cel de grepfrut) şi masează zonele cu probleme vreme de 10-15 minute. Înainte de masaj e bine să foloseşti un burete aspru sau un scrub pentru abdomen, fese şi picioare în timpul duşului, ca să elimini celulele moarte şi să se absoarbă mai bine uleiul aplicat ulterior. Mai eficient decât mâinile tale poate fi un aparat de masaj electric – nu costă mai mult de 50 de lei.

Pasul 5 – Cum te menţii

Degeaba ai slăbit cât ai vrut dacă revii la vechile obiceiuri îngrăşătoare. Trebuie să renunţi la ronţăielile nesănătoase (covrigi, sărăţele, chipsuri), la băuturile dulci şi la grăsimi. Elimină complet cartofii prăjiţi şi orice alte prăjeli, prăjiturile, maioneza, produsele fast-food sau de patiserie şi continuă să faci mişcare măcar de 2-3 ori pe săptămână.

 


Lasă un răspuns

Sus