Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Pro si contra Atkins

Pro si contra Atkins

O dietă sănătoasă, se ştie, înseamnă să mănânci echilibrat din toate grupele de alimente. Dieta Atkins nu doar că detronează fructele şi legumele, dar te obligă să elimini carbohidraţii din meniu, consumând doar grăsimi şi proteine.

Cum funcţionează

Privat de carbohidraţi, organismul este nevoit să ardă grăsimi pentru a produce energie. Astfel, pierzi în greutate rapid.

Dieta are patru etape. Prima durează cel puţin două săptămâni (o poţi prelungi) şi-ţi garantează din start 3-4 kilograme pierdute. Poţi mânca fără restricţii carne roşie sau de pui, inclusiv şuncă sau bacon, peşte, ouă (preparate oricum), brânză (100 g pe zi de brânză cedar, caşcaval sau mozzarella), dar n-ai voie decât o cantitate infimă de carbohidraţi – 20 g pe zi, pe care îi poţi lua din ciuperci, broccoli, avocado, andive, castraveţi.

A doua fază topeşte 1-2 kilograme pe săptămână (ai voie cu câte 5 g pe săptămână mai mulţi carbohidraţi) şi poate dura după bunul tău plac.

În cea de-a treia fază, scapi de ultimele 5 kg nedorite, iar ultima etapă este de menţinere, crecând treptat consumul de carbohidraţi.

Avantaje şi dezavantaje

Pentru gurmanzi, dieta Atkins sună bine, întrucât pot mânca pe săturate, nu există limită la carne sau ouă. Partea proastă este că nu ai voie să te atingi de pâine, cartofi, paste, orez, fructe sau legume, nici de ciocolată, biscuiţi, prăjituri  sau alte bunătăţi.


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus