Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Pro si contra ou

Pro si contra ou

 

Vezi care sunt avantajele si minusurile consumului de oua. Intoarce argumentele care blameaza oul in favoarea ta si consuma frecvent oua pentru o buna functionare a organismului. Iata toate argumentele pro si contra ou.

Pro

♦ Oul este bogat in proteine, substante nutritive esentiale pentru buna functionare a organismului: contine minerale vitale (calciu, sodiu, zinc ) si vitaminele A, D, E si B. Doua oua pe zi iti ofera necesarul zilnic de vitamina B12.
♦ Vitamina B 15, adica colina din ou, este asociata cu o mai buna functionare a creierului (corpul o transforma in lecitina) si cu reducerea inflamatiilor. Si femeile insarcinate beneficiaza de pe urma colinei, care ajuta la dezvoltarea neurologica a fatului. Colina ajuta, prin procese chimice care produc hormonii fericirii (serotonina, dopamina si norepinefrina), la instalarea starii de bine.
♦Oul este o sursa importanta de proteine. Proteinele din ou sunt date mai ales de albus (de aceea e recomandat in diete). Toate proteinele din ou sunt absorbite si folosite de organism.

Contra

♦ Oul este blamat in special pentru continutul de grasimi. De fapt, pentru ca un singur ou furnizeaza peste o treime din ratia zilnica de colesterol. Prin urmare, recomandarile merg pe limitarea consumului de oua la 2 pe zi, pentru a nu depasi ratia zilnica totala de 300 mg de colesterol. In acest fel, biotina din compozitia oului chiar ajuta la topirea colesterolului de pe peretii arterelor.
♦ Ouale pot deveni mai sanatoase si in functie de modul in care sunt gatite. Sunt recomandate fierte sau prajite in foarte putina grasime (sau omleta – aici afli cum faci omleta perfecte), de consumat langa paine din cereale integrale si salata. In schimb, sunt de evitat ouale prajite in combinatie cu bacon, care sporesc cantitatea de grasimi saturate din farfurie.
♦ Ouale sunt o cauza frecventa a alergiilor si introducerea acestora in alimentatie poate spori crizele de astm.

 


Lasă un răspuns

Sus