Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Prunele, fructele dulci ale toamnei

Prunele, fructele dulci ale toamnei

 

Prunele, fructele dulci ale toamnei anunta ca vara este la final. Prunele sunt in sezon de la mijlocul lui august, pana la finele lui octombrie, fiecare soi avand o perioada maxima. Dulci, zemoase si pline de vitamine, prunele sunt vedete in aceasta perioada.

Prunele fac parte din categoria minunata a fructelor mov, alaturi de afine si mure si completeeaza beneficiile legumelor vinete si ceapa rosie.http://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/09/05/448534.jpg

10 prune acopera tot necesarul zilnic de vitamina B

Lista fructelor si legumelor mov este bogata. Aici intra vinete, afine, mure, prune, varza rosie, ceapa rosie, fasole neagra, struguri negri, corcoduse, busuioc, soc si levantica contin fitochimicale de protectie si antioxidanti care ajuta la prevenirea unor tipuri de cancer. Contin, in plus, si antociani şi fenoli care stimuleaza activitatea imunitara si intretin celula nervoasa.

Desi au putine calorii, o pruna avand doar 35 de calorii, acestea sunt pline de zaharuri sanatoase. Au 80% apa, multe fibre – patru grame, in 100 de grame de fructe, minerale si sunt bogate in vitaminele A, B, C si E.

Prunele sunt renumite, pe buna dreptate, pentru efectul lor laxativ. Prunele au si un puternic efect tonic asupra celulei nevoase, ca urmare a concentratiei crescute de vitamine din gama B, zece prune fiind suficiente pentru a acoperi toata gama complexului de vitamine B, necesar pentru o zi. Sunt recomandate in perioadele de convalescenta si combat depresia.

Sunt remarcabile si pentru cantitatea mare de potasiu. Prumele contin 316 de miligrame, in 100 de grame de fructe, dar si pentru doza importanta de magneziu, respectiv 20 de miligrame, in 100 de grame de fructe.

Prunele sunt bogate in antioxidanti, iar anumite substante continute contribuie la stimularea absorbtiei fierului, la nivelul tubului digenstiv. Unul din marile beneficii pe care le aduc prunele sanatatii este capacitatea lor de proteja impotriva degenerescentei maculare si cataractei, intr-o masura mult mai mare decat o pot face alte fructe si legume.

 


Lasă un răspuns

Sus