Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Slabeste cu rosii – 5 kg pe luna

Slabeste cu rosii – 5 kg pe luna

Licopenul, arma secreta din rosie

Rosiile ne aduc in farfurie o bogatie de vitamine si minerale: vitaminele C, A, E si K, dar si cele din grupul B, fibra dietetica, potasiul, fierul, calciul si fosforul sunt cateva dintre ele.

Elementul forte al rosiilor este insa licopenul, un antioxidant puternic cu o calitate remarcabila: protejeaza sanii, prostata, plamanii, colonul si pancreasul de cancer. Licopenul este asimilat in cantitati mai mari daca mananci rosia intreaga, cu coaja si seminte. Singura care trebuie indepartata este portiunea verzuie a cotorului rosiei.

Dieta cu rosii este contraindicata persoanelor care sufera de gastrita sau colita de putrefactie.

Rosiile + broccoli, de neinvins

Toate legumele sunt bune in dieta, indiferent cum le asociem. Totusi, studiile arata ca unele combinatii sunt de-a dreptul imbatabile, iar un exemplu ar fi rosiile preparate alaturi de broccoli. Fiecare leguma este renumita pentru calitatile proprii, dar impreuna functioneaza mai bine decat separat, sporind fiecare beneficiile celeilalte. Pregateste-le la aburi in nu mai mult de cateva minute!

Bea suc de rosiihttp://localhost/femeia/wp-content/uploads/2013/07/17/rosiiart1-1.png

Inainte de masa sau pe post de gustare, un pahar cu suc de rosii pe zi face minuni. Este un antiinflamator natural, alunga stresul, dizolva cheagurile de sange si previne formarea altora noi, scade tensiunea arteriala si este indicat in anemii ori convalescenta. Primele efecte se observa dupa numai trei sau patru saptamani de regim. Pregateste-l din 3-4 rosii, cu storcatorul electric sau cu mixerul, si consuma-l proaspat. Nu se adauga sare.

Bulionul din comert nu este la fel de indicat precum sucul proaspat. Contine adaos de zahar, sare si conservanti, iar procedurile de preparare reduc semnificativ beneficiile oferite de rosie.

Tine medicul la distanta

O dieta care include un pahar cu suc de rosii sau cateva din aceste legume proaspete pe zi te ajuta nu numai sa slabesti, ci si:

  • previne problemele inimii, inclusiv infarctul si accidentul vascular cerebral, mentinand elastice vasele de sange;
  • pastreaza glicemia si colesterolul in limite normale, previne diabetul;
  • mentine oasele si articulatiile puternice, favorizand asimilarea calciului;
  • stimuleaza digestia si trateaza constipatia;
  • atenueaza afectiunile rinichilor;
  • trateaza reumatismul;
  • protejeaza vederea;
  • previne racelile si gripele, iar pe durata bolii, ajuta organismul sa se refaca mai usor;
  • datorita efectului detoxifiant, rosiile sunt recomandate fumatorilor intrucat reduc consecintele nocive ale tutunului.

Meniu cu rosii – 5 kg pe luna

Consuma minimum 500 g de rosii de-a lungul zilei, proaspete, fierte sau coapte, iar ca sa beneficiezi la maximum de toti nutrientii din ele, asezoneaza-le cu putin ulei de masline. Alege-le pe cele coapte, tari, colorate intens si cu miros dulceag, placut. Nu le pastra la frigider mai mult de cateva zile.

  • Mic dejun: cafea sau ceai + un sendvis cu rosie (doua felii de paine integrala proaspata sau prajita, o felie de cascaval sau branza si una de sunca de pui, o rosie) sau cateva fructe uscate (nuci, migdale, prune, caise) si un pahar cu suc de rosie
  • Gustare: o rosie proaspata
  • Pranz: doi cartofi la cuptor, natur sau piure + salata din rosii proaspete (cu putina sare si ulei de masline) sau o felie de carne slaba pregatita la gratar + salata de rosii proaspete (cu putina sare si ulei de masline) sau broccoli + rosii + alte legume pregatite la cuptor (cu putin ulei de masline)
  • Gustare: un pahar cu suc de rosii
  • Cina: o portie de supa de rosii sau salata din doua rosii cu branza (50 g) ori salata din doua oua fierte + doua rosii proaspete

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus