Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Slabeste pentru sarbatori

Slabeste pentru sarbatori

Perioada Crăciunului sau a Anului Nou este un adevărat tur de forță nu atât pentru buzunare, cât pentru organism, nevoit să facă față oboselii și nenumăratelor preparate culinare tradiționale, care aduc un plus de kilograme.

Pentru că, atunci când revii la serviciu ai vrea să încapi fără probleme în aceleași haine ori să smulgi laudele colegilor care vor să știe cum ai scăpat fără să te îngrași, poate că ar fi bine să apelezi la un mic truc: să ții o cură de slăbire înainte! Câteva kilograme pierdute în perioada anterioară Crăciunului te vor ajuta să arăți minunat la petrecerile care se țin lanț acum și-ți vor da voie să savurezi liniștită toate bunătățile care-ți vor face cu ochiul.

Care-i planul

Chiar dacă motivația de a arăta impecabil și a te bucura de sărmăluțe și cozonac fără a te simți vinovată este una îndeajuns de mare pentru a începe o dietă, există un singur impediment: când vremea este rece și mohorâtă, e posibil ca tonusul tău să aibă de suferit, iar optimismul să nu fie la cote maxime. Dacă reușești să te ambiționezi, află că propunerea noastră e una cât se poate de „prietenoasă“: va trebui să slăbești nu mai mult de 2-3 kg în maximum două săptămâni, fără să te înfometezi, fără să te simți extenuată și deprimată.

Cuvintele magice

Ca dieta să aibă efectul așteptat, trebuie să știi de la început care sunt principiile sale. Ele se rezumă la câteva cuvinte extrem de importante, care concentrează o serie de reguli pe care să nu le încalci și de care să-ți amintești mereu. Iată despre ce-i vorba:
Rațiune – atunci când ții o dietă restrictivă, vei constata că, după o perioadă în care pierzi ceva greutate, corpul pare să nu te mai asculte. El intră în așa-numita fază de platou, când nu se mai arde nici măcar un kilogram. De ce? Pentru că organismul trece pe modul „supraviețuire“ – mai pe înțelesul tuturor, începe să funcționeze cu cât mai puțină energie. Asta înseamnă mai puține calorii arse. În momentul în care vei reveni la aceleași obiceiuri alimentare, te vei îngrășa spectaculos. Acesta este yo-yo, efectul despre care vorbesc nutriționiștii. Tocmai de aceea dietele trebuie să fie raționale, nu restrictive, nu spartane, să permită pierderea în timp a kilogramelor, fără înfometare și fără privațiuni.

Vitaminizare – sezonul rece este momentul în care microbii dau târcoale, iar virozele sunt în toi. Pentru a te pune la adăpost de astfel de amenințări care-ți pot sabota nu numai dieta, ci și sărbătorile, va trebui să fii atentă la cantitatea de vitamine și minerale pe care o ingerezi zilnic. Dieta pe care ți-o propunem va include câte un fruct la fiecare masă și legume din plin pentru a-ți asigura necesarul de vitamine C, A, E și magneziu, fier sau calciu.

Diversitate – dietele sunt plictisitoare. Există chiar planuri alimentare care le impun celor care le urmează să mănânce zile la rând același lucru. Efectul de bumerang al acestor diete este dezastruos. Chiar dacă vei slăbi într-o primă fază ceva kilograme, imediat ce te vei întâlni cu bunătățile de Crăciun, organismul va începe să recupereze ce a pierdut în săptămânile anterioare.

Cum arată meniul

Planul alimentar prezentat nu depășește 1.300-1.400 kcal pe zi, suficiente pentru a nu-ți priva organismul de energia de care are nevoie, dar și pentru a pierde kilogramele promise. Meniul unei zile obișnuite ar trebui să arate astfel:

Mic dejun

  • Varianta 1: lactate cu minimum de grăsimi (brânză de vaci, iaurt, lapte) cu trei felii de pâine integrală
  • Varianta 2: o cantitate mică de cereale. Micul dejun clasic (format din lapte cu cereale de ovăz sau orz, fără adaos de zahăr) este o variantă sănătoasă. Peste cereale poți pune două linguri cu merișoare sau fructe goji, pentru aportul de vitamina C și un plus de savoare

Varianta 3: câteva grame de unt și trei felii de pâine integrală, un fruct proaspăt (nu banană!), un ceai sau o cafea

Prânz

  • Varianta 1: o salată de sezon, carne preparată la grătar sau aburi. Alege doar carne slabă de curcan, vită sau pește (nu mai mult de 200 g)
  • Varianta 2: paste integrale, orez sau quinoa cu legume, un fruct proaspăt sau preparat sub formă de compot

Cină

  • Varianta 1: supă sau ciorbă de legume/carne la grătar sau fiartă, cu legume
  • Varianta 2: salată cu ouă fierte, brânză sau ton și două felii de pâine integrală
  • Varianta 3: un cartof copt asezonat cu brânză slabă de vaci și salată verde/un fruct, proaspăt sau copt la cuptor

Tot ce ți-am propus sunt doar câteva exemple despre ce-ar trebui să conțină cele trei mese principale ale zilei.

Evident, poți să-ți pui imaginația la lucru, având grijă să urmezi recomandările noastre.

Nu uita că fructele și cafeaua ori ceaiul trebuie să se regăsească în oricare dintre variantele pe care le alegi!

Articol preluat din ediția de decembrie 2014 a revistei Femeia.

Autor: Georgiana Dombrescu

Sursa foto: Thinlstock


Lasă un răspuns

Sus