Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medical > Somn dulce in bratele lui

Somn dulce in bratele lui

 

Stii pe pielea ta ce poate fi mai rau decat sa te zvarcolesti in pat de pe o parte pe alta, in timp ce somnul te ocoleste: faptul ca a doua zi te simti si mai rau. Care e cauza dificultatilor in a (a)dormi? Poate fi patul insusi, salteaua, decoratiunile din dormitor, sau poate chiar dorinta ta fierbinte de a dormi! Exista o multime de aspecte si stimuli vinovati de dificultatile frustrantei insomnii. Mai mult, se creeaza un cerc vicios pentru ca iti provoci singura starea amenintatoare: voi adormi sau nu? Si te bagi in asternut cu amenintarea deasupra capului – pardon, patului! Iata cele mai comune motive ale insomniilor si cele mai eficiente solutii pentru insomniace:

UNU

Te-ai bagat in patucean, dar un milion de ganduri continua sa-ti zbarnaie in cap; mai ales cele carora nu le-ai dat atentie in timpul zilei sau carora nu le-ai gasit rezolvare. Cand nu esti focusata pe alta activitate si corpul e in relaxare, mintea ramane alerta, stimulata si cat se poate de treaza.

  • Solutia? Inainte de a merge la culcare, scrie o lista cu ce ai de facut, impatureste-o si considera datoria incheiata pe ziua respectiva. Sau incearca o diversiune: concentreaza-te pe fiecare inspiratie si expiratie, ca pe niste valuri care matura un tarm… Bine, ar mai fi de incercat si un orgasm, caci are rolul de a alunga stresul si de a relaxa intregul corp – prin eliberarea endorfinelor datatoare de fericire!

DOI

Noptile fierbinti – la propriu – sunt gazde ideale pentru insomnie. Iata de ce: noaptea, corpul incepe sa se raceasca si scaderea temperaturii semnaleaza ca e momentul sa incetezi orice activitate si sa te cufunzi in somn. Or, daca in dormitor e prea cald, organismul (si mai ales creierul) percepe semnale contradictorii, senzorii sunt confuzi si nu se atinge temperatura optima pentru somn.

  • Solutia? Mentine o temperatura rezonabila; e stiut ca dormi mult mai bine la racoare. Nu te inveli cu prea multe straturi de paturi si, pe cat posibil, dormi cu geamul (intre)deschis.

TREI

Daca salteaua ta a implinit venerabila varsta de un deceniu, si-a trait traiul. Salteaua e esentiala: fie iti asigura confort, fie te trezeste de cate ori te misti.

Pentru un somn usor:

  1. Bea un ceai de musetel cu o jumatate de ora inainte de culcare
  2. Aprinde o lampa de aromaterapie cu ulei de levantica (ai mare grija sa nu adormi cu flacara lumanarii aprinsa)
  3. Bea un pahar cu lapte cald, fara cacao sau ciocolata
  • Solutia? Schimb-o, altfel nu dormi bine sau te trezesti intepenita, cu dureri de spate sau de cap. Cele mai bune sunt saltelele din latex, ortopedice sau semiortopedice. Nu e un lux, ci o conditie a sanatatii prezente si viitoare; se cumpara pe probatelea, sa te simti confortabil din cap pana-n picioare. Daca perna nu e de calitate si nu-si recapata forma dupa ce ai dormit pe ea, schimb-o, fara sa faci economie.

PATRU

Numai 50% din cofeina ingerata se elimina din organism, dupa aproximativ 4-6 ore. Asa ca, daca bei cafea seara, fie chiar si cu 5 ore inainte de culcare, prin fluxul sangvin tot se mai plimba o cantitate mare de cofeina. Atentie! Si bauturile dulci, Cola, ciocolata si medicamentele contra migrenelor contin cofeina.

  • Solutia? Limpede, nimic cu cofeina dupa ora 14.00.

CINCI

Ultima masa e zilei se ia cu cel putin trei ore inainte de culcare, caci altfel trupul ramane treaz continuand sa proceseze hrana si consumand energia necesara digestiei. O masa copioasa creste nivelul de zahar din sange – lucru care te stimuleaza, nu te adoarme.

  • Solutia? Daca e musai sa mananci ceva cu 2-3 ore inainte de ora de somn, alege o gustare foarte usoara: un mar sau un sandvis cu pui si paine integrala.

SASE

Exercitiul fizic practicat cu regularitate e o conditie pentru un somn sanatos si odihnitor. Dar tot o conditie e sa nu exersezi seara tarziu (nu mai putin de o ora inainte de somn), din pricina nivelului crescut de adrenalina, care incalzeste trupul si tine ochii larg deschisi! Ai nevoie sa te racoresti – la propriu – inainte de culcare.

  • Solutia? Fara aerobic sau fitness in orele serii, sau macar cu o ora inainte. Exceptie face yoga, o tehnica relaxanta ideala, ce te ajuta efectiv sa adormi usor. Totusi, acorda o jumatate de ora relaxarii „post-yoghine” pana te bagi in pat.

SAPTE

E suficient ca muncesti 8 ore pe zi, nu? Stand cuibarita in pat si tinand in brate laptopul nu faci decat sa trimiti alte semnale confuze trupului – ce e aici, loc de munca sau de odihna, hm?!

  • Solutia? Daca ai urgente profesionale, rezolva-le in bucatarie sau in living. Sub nici un motiv nu lucra in dormitor; e un loc strict pentru relaxare, adica somn sau sex.

Citeste si:

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus