Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Surse vegetale de calciu si magneziu

Surse vegetale de calciu si magneziu

Iată care sunt cele mai bune surse vegetale de calciu şi magneziu. Detaliile sunt utile şi necesare vegetarienilor şi celor care nu consumă carne, lactate şi derivate. Un adult are nevoie pentru procesele metabolice zilnice şi pentru sănătatea oaselor de circa 2500 de miligrame de calciu pe zi şi 320 şi 420miligrame de magneziu.

Iată cantităţile de calciu şi magneziu conţinut în unele vegetale. 

Migdale (30 de grame) – 80 miligrame de magneziu, 89 miligrame de calciu
Soia (1/2 cană) – 74 miligrame de magneziu, 98 miligrame calciu
Târâte de grâu (1/4 de cană) – 89 miligrame de magneziu, 10 miligrame de calciu

Fulgii de ovăz (o ceaşca) – 61 miligrame de magneziu, 100 miligrame de calciu
Unt de arahide (2 linguri) – 49 miligrame de magneziu, 140 miligrame de calciu
Cartofi la cuptor (un cartof mare) – 84 miligrame de magneziu, 45 de miligrame de calciu

Varză ( 200 de grame de varză crudă) – 136 miligrame de magneziu, 427 miligrame de calciu
Broccoli (200 de grame) – 33 miligrame de magneziu, 62 miligrame de calciu
Seminţe de în  (2 linguri) – 110 miligrame de magneziu, 71 miligrame de calciu

  • Beneficiile ceaiului de papadie

Quinoa (o ceaşca) – 118 miligrame de magneziu, 32 miligrame de calciu
Tofu (150 de grame) – 47 miligrame de magneziu, 253 miligrame de calciu
Nuci (30 de grame) – 106 miligrame de magneziu, 45 de miligrame calciu

Concluzia: cereale integrale, nucile, verdeţurile, cartofi şi încă altele sunt alternative sanatoase şi bogate în calciu şi magneziu.


Lasă un răspuns

Sus