Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Talie subtire ca prin farmec

Talie subtire ca prin farmec

 

Zilele de post, ţinute cum scrie la carte,  îşi au rostul lor – mănânci mai puţin, dai jos câteva kilograme, apoi îţi permiţi mici excese, care nu fac decât să-ţi aducă înapoi centimetrii pierduţi. Dacă nu-ţi impui restricţii de nici un fel, apoi te desfeţi cu toate preparatele tradiţionale, să nu te miri când acul cântarului şi hainele care dintr-odată nu te mai cuprind îţi arată efectele festinului. Soluţia de compromis este să guşti din toate bunătăţile (cu măsură!), dar să ai grijă să nu-ţi lipsească din casă în nici o zi câteva produse prietene cu talia trasă prin inel!

Ananasul te scapă de excesul de lichide

Când ţi-e poftă de ceva dulce, foarte aromat şi fără multe calorii (50 la 100 g), ananasul e alegerea perfectă. Nici nu este aşa de costisitor precum pare dacă te gândeşti că un singur fruct cântăreşte în jur de 2 kg şi-ţi ajunge câteva zile, păstrat la frigider în folie de plastic. O porţie înseamnă două rondele tăiate în cubuleţe (cât să umple o ceşcuţă), pe care le poţi mânca goale ori cu iaurt natur. Ananasul acţionează împotriva retenţiei de apă şi celulitei, reglează tranzitul intestinal, iar bromelaina pe care o conţine este o enzimă care sparge şi elimină depozitele de grăsime. Chiar dacă e şi el delicios, să nu crezi că ananasul confiat are aceleaşi efecte benefice siluetei – mult mai dulce, este şi mult mai bogat în calorii (325 la 100 g). Nici ananasul la conservă nu-i bun, pentru că are zahăr adăugat.

Kiwi previne indigestia

Ca şi ananasul, fructele de kiwi sunt excelente digestive şi, asemenea lui, pot fi consumate inclusiv la mesele festive, pentru că te ajută să previi indigestia şi depunerea grăsimilor. Un fruct de kiwi este o gustare ideală, pentru că astâmpără foamea cu un aport caloric minim.

Scorţişoara scade aportul caloric

Nicicând nu e mai dorită aroma ei decât iarna. Însă împotriva colăceilor n-ai voie s-o mănânci cum îţi place cel mai tare, presărată pe o porţie generoasă de orez cu lapte sau pe plăcinta cu mere ori dovleac. Ce ai de făcut este să amesteci într-un pahar cu apă o linguriţă cu miere şi una cu scorţişoară, apoi să pui la fiert şi, după ce se răceşte, să bei lichidul dimineaţa, pe stomacul gol.

Citricele topesc grăsimile

Un singur grepfrut conţine de două ori doza zilnică recomandată de vitamina C, importantă pentru imunitate şi sănătatea pielii. Despre citrice, se spune că topesc grăsimile şi, într-adevăr, e lucru dovedit că scad nivelul colesterolului rău din sânge. Asta înseamnă că sunt perfecte când ai în faţă mâncăruri tradiţionale precum sarmalele, cârnăciorii ori salata de boeuf cu maioneză. Fie că preferi portocalele, mandarinele, clementinele, grepfrutul sau pomelo, toate au efecte de care te vei bucura.

Începe ziua cu un iaurt!

E o bună variantă de mic dejun dacă ştii că a doua zi sau chiar în aceeaşi seară te aşteaptă o masă copioasă. Un iaurt semidegresat de 150 g cu 2-3 linguriţe cu seminţe de chia, cânepă sau de in date prin râşniţă nu-ţi aduc mai mult de 300 de calorii şi stimulează digestia.

Oţetul, ideal înainte de masă

Acest ingredient să nu lipsească din nici o salată în perioada sărbătorilor, iar salatele cu pricina să fie prezente lângă orice preparat din carne! Înainte de fiecare masă copioasă, adaugă o linguriţă cu oţet de mere într-o jumătate de pahar cu apă şi bea – o să acumulezi mai puţine calorii. Dacă nu-ţi place deloc oţetul, îl poţi înlocui în salate cu suc de lămâie.

 


Lasă un răspuns

Sus