Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Textura alimentelor, vinovata pentru foame

Textura alimentelor, vinovata pentru foame

Motivul pentru care simti ca te roade foarte des stomacul poate fi unul la care nu te-ai gandit: textura alimentelor.

Senzatia continua de foame, pofta de dulce si nevoia de a manca si dupa ce te-ai saturat sunt cei mai mari dusmani ai siluetei. Aceste senzatii daunatoare formelor tale sunt influentate, sustin studii recente, si de consistenta felurilor de mancare. Lichide (supe, ciorbe, sucuri), solide (carne, legume, fructe) sau paste (piureuri, budinci)? Iata ce sa manaci mai rar ca sa scapi de tentatii.

  • 6 alimente anti-aging

Limba, un receptor capricios

E unul dintre cele mai sensibile la atingere organe. Senzorii de gust de pe limba au “preferinte” in functie de textura alimentelor si ajung sa ceara ce le place mai mult si sa respinga alimentele care le creeaza disconfort. Contactul cu mancarea este, de aceea, mult mai important decat ne-am putea inchipui. In special atunci cand vrem sa slabim.

Grasimea activeaza lacomia

Tu poate ca adori sa fii slaba, dar limba si creierul tau (ca de acolo pornesc toate) prefera grasimile. Un studiu efectuat la Universitatea din Oxford a aratat ca senzatia de uleios atunci cand mestecam activeaza cortexul orbitofrontal, adica acea partea a creierului care inregistreaza senzatia de placere. Deci, cu cat mancam mai gras, deci mai hipercaloric, cu atat am manca mai mult.
Solutia? Daca vrei sa gusti ceva care contine multa grasime, pastreaza gustarea respectiva pentru sfarsitul mesei. Slaninuta la antreu nu te va satura, ci iti va mari senzatia de foame.

Lichidele, un pericol

In afara de apa plata, toate alimentele lichide sunt periculoase pentru silueta. Vascozitatea redusa a acestora induce creierul in eroare pentru ca, nefiind mestecate, bauturile stau prea putin in contact cu papilele gustative. Deci, ca sa ne saturam, bem… mult. Iar cand e vorba de sucuri naturale, smoothies sau alcool, aportul caloric e semnificativ.
Solutia: prefera sa musti din fructe, nu sa le faci suc, iar de alcool, in special la dieta, uita!

In general, cu cat un produs alimentar poate fi mancat mai repede, cu atat e mai periculos pentru silueta. Din aceasta categorie fac parte bauturile si mancarurile sub forma de pasta, ori gelatinoase, dar si mancarurile solide servite in bucatele mici, ce pot fi inghitite pe nemestecate.

 


Lasă un răspuns

Sus