Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Dieta si fitness > Toamna si kilogramele in plus

Toamna si kilogramele in plus

Daca vara a fost o perioada buna pentru a scapa de kilogramele in plus, toamna este perioada in care se acumuleaza kilograme in plus. Exista un intreg mecanism fiziologic care sustine acumularea de kilograme, cand lungimea zilelor scade.

Strugurii, rasfatul sfarsitului de vara

Ce trebuie sa faci si ce trebuie sa nu faci ca sa-ti pastrezi silueta toamna si sa eviti riscul kilogramelor in plus.

Ce sa faci

  • Cantareste-te periodic, fa miscare, macar de doua ori pe saptamana si mergi pe jos in fiecare zi.
  • Nu pleca la cumparaturi fara o lista bine gandita. Nu uita ca toamna legumele si fructele de sezon sunt altele. Include-le pe lista de cumparaturi.
  • Pastreaza-ti constant nivelul de glucoza din sange. Asta inseamna sa ai la indemana gustari sanatoase. Toamna este vremea nucilor si a semintelor. Satioase, sanatoase si gustoase. Tine in geanta un baton proteic. E infinit mai bun decat o gogoasa din coltul strazii.
  • Respecta strict ritmul celor trei mese pe zi si a celor doua gustari.
  • Temelia alimentatiei trebuie sa ramana fructele si legumele. Bazeaza-te pe proteine si grasimi sanatoase, la fel cum ai facut vara. Ca sa patrezi un nivel optim al metabolismului este obligatorie o gustare la fiecare 3-4 ore, ceea ce ajuta la stabilizarea nivelului zaharului in sange si tine sub control senzatia de foame si poftele alimentare.


Prunele, fructele dulci ale toamnei

Ce sa nu faci

  • Nu sari peste masele principale. Mai ales peste masa de dimineata. In ceea ce priveste cina, plaseaza-o la o ora cat mai mica si alge variantele lejere. Ritmul metabolismului incetineste, in mod fiziologic toamna. Caloriile se ard mai greu, iar tendinta acumularii de grasimi, imediat ce vremea se raceste, este inscrisa in codul genetic.
  • Nu manca carbohidrati la primul fel. Organismul este conceput sa digere rapid carbohidratii, pentru ca acestia sunt principala sursa de energie. Cand mananci fainoase sau cartofi la inceputul mesei, nivelul zaharului in sange creste rapid, ceea ce duce la descarcari mari de insuina, iar insulina este cea care favorizeaza formarea depozitelor de grasime. Masa trebuie sa inceapa mereu cu proteine, pentru o digestie  lenta si pentru un nivel constant al zaharului in sange.
  • Nu tine diete drastice, adopta mai bine un stil de viata sanatos si o dieta bogata in fructe si legume.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus