Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Top cele mai bune fructe de toamna

Top cele mai bune fructe de toamna


Am făcut un top cu cele mai bune fructe de toamnă, toate excelente surse de minerale şi vitamine esenţiale.

Cap de lista în topul fructelor de toamnă sunt strugurii. Având doar 66 de calorii, în 100 de grame, strugurii sunt o sursă echilibrată de carbohidraţi care furnizează energie. Strugurii conţin flavonoide, polifenoli şi antioxidanţi puternici. Sunt bogaţi în potasiu şi au efect diuretic. Strugurii au foarte mult magneziu ceea ce le conferă un efect tonic şi statutul de adjuvant preţios împotrivă crampelor musculare.

Merele nu pot să lipsească din lista cu cele mai bune fructe de toamnă. Merele nu trebuie să lipsească din dietă. Un măr conţine 30% din doză necesară de fibre vegetale şi sunt un aliat în dietă prin suprimarea senzaţiei de foame. Ideale pentru gustări, sunt pline de vitamine din grupul B, care întreţin celulă nervoasă, sunt bogate în vitamină C şi antioxidanţi puternici.

Prunele. Bogate în zaharuri şi fibre, în proporţii foarte echilibrate (12 grame de zaharuri şi 2,3 grame de fibre în 100 de grame de fructe), acestea au un puternic efect laxativ, sunt ideale în dietă copiilor şi a sportivilor pentru mineralele şi vitaminele pe care le conţin, în special vitamină A şi potasiu care intervin eficient în echilibrarea electrolitca şi eliminarea toxinelor.

Bogăţia de acizi graşi esenţiali din nuci şi alune, dovedesc echilibrul naturii şi pun aceste fructe uleioase în top cele mai bune fructe de toamnă. Bogate în acizi graşi omega 3, în acizi graşi mono-săturaţi, nucile şi alunele sunt un suport pentru bună funcţionare a inimii şi a sistemului cardiovascular. Patru nuci pe zi sau o mână de alune sunt echivalentul unei pilule cu omega 3 şi un tonic pentru inimă.

Smochinele sunt o excelentă sursă de antioxidanţi anunţata chiar de culoare violet a acestor fructe de toamnă. Antioxidanţii din smochine fac parte din categoria celor foarte puternici care au capacitatea de a proteja celulele de efectele negative ale radicalilor liberi. Smochinele sunt o minunată sursă de calciu utilă în dietă vegetarienilor sau a celor care nu agrează lapte şi derivatele din lapte.

Castanele. Sunt foarte bogate în glucide, dar au şi multe minerale şi vitamine. În plus sunt o sursă preţioasă de mangan şi cupru, utile pentru sistemul nervos şi nu foarte uşor de procurat din alimentaţie, scrie Doctissimo.

 


Lasă un răspuns

Sus