Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Totul despre branza

Totul despre branza

 

Incercam sa spunem aproape totul despre branza si asta pentru ca acest aliment a fost si este unul din alimentele de baza ale omului. Pe de alta parte, din inlegerea gresita a ceea ce inseamna alimentatie sanatosa si teama fata de grasimi. Branza contine grasimi, are calorii, dar cu toate acestea este un aliment foarte sanatos.

Iata tot ceea ce trebuie sa stii de spre branza

Ce trebuie stiut este ca nu branza este problema, ci cata branza mananci. Daca alegi o pizza cu trei feluri de branza, de trei ori pe saptamana, este foarte mult, si ai toate sanasele sa acumulezi kilograme in plus, dar daca alegi o felie de branza la masa de dimineata, este perfect!

Cedar, feta, mozzarella, branza simpla de vaci sau parmezan, dar si multe alte tipuri de branza au in comun o serie de caracteristici care o recomanda in dieta sanatoasa. Branza este o excelenta sursa de calciu, iar acest mineral este esential pentru oase sanatoase. Calciul din branza vine la „pachet” cu vitamina D ceea ce face ca absorbtia acestuia sa fie garantata. Branza este o sursa sanatoasa de proteine de calitate care, in plus, sunt bogate in aminoacizi esentiali pe care organismul nu-i poate produce.

Branza este si o sursa importanta de vitamine, mai ales din grupul celor liposolubile. La loc de cinste se numara vitamina A unul dintre cei mai puternici antioxidanti. Branza are si o doza importanta de vitamina B2 si poate completa o parte din cerintele de vitamina D ale organismului.

Nutritionistii sustin ca jumatate din proteinele necesare zilnic, intr-o dieta echilibrata, ar trebui sa provina din surse animale (lapte, oua, branza, si nu neaparat carne), iar restul din surse vegetale. Sa mai spunem ca circa 50 de grame de branza furnizeaza aceeasi cantitate de proteine ca si 50 de grame de peste.

In ceea ce priveste cantitatea de grasimi si caloriile lucrurile variaza destul de mult. In circa 50 de grame de branza Cedar sunt 9,2 grame de grasime, dar in aceeasi cantitate de branza feta sunt doar 5 grame. Solutia este sa citesti etichetele si sa alegi branza si in functie de numarul de calorii. Astfel 50 de grame de Cedar contin 130 de calorii, dar aceeasi cantitate de feta doar 70 de calorii.

Gust si aroma. Fie ca este tare sau moale, de capra, oaie, vaca sau bivolita, fermentata sau nefermentata, imbogatita cu mucegaiuri nobile, simpla sau afumata, branza este un aliment care se potriveste tuturor gusturilor si care trebuie sa faca parte din dieta de fiecare zi.

Despre branza se mai pot spune inca multe, dar ma opresc la cu recomandarea de a manca branza in fiecare zi.

 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus