Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Totul despre vitamina E

Totul despre vitamina E

Tinerete fara batranete si o piele vesnic intinsa si neridata, este ceea ce ne dorim atunci cand ne privim in oglinda sau suntem privite. Potiunea magica inca nu s-a descoperit, dar exista un aliat puternic in lupta cu imbatranirea pielii –  vitamina E.

Vitamina E este un puternic antioxidant, care ajuta organismul sa  fie sanatos. Din cele opt forme (denumite tocoferoli) in care se gaseste vitamina, corpul nostru sintetizeaza unul singur mai usor – alfa tocoferoli.  Aceasta apara pielea de razele solare, poluare si riduri, mentine sanatatea tesuturilor, neutralizeaza radicalii liberi, ajuta la vindecarea ranilor si stimuleaza fertilitatea asigurand o buna fuctionare a glandelor sexuale si endocrine. De asemenea, contribuie la formarea sistemului imunitar la prevenirea bolilor de inima, a accidentelor vasculare, diabetului sau  bolii Alzheimer.

Necesarul de vitamina E este asigurat de cele mai multe ori dintr-o alimentatie sanatoasa si echilibrata care ar trebui  sa contina:

Uleiuri vegetale – provenite din floarea-soarelui, masline, cocos, migdale si germeni de grau;
Fructe –  kiwi, mango, avocado, papaya,piersici, guave;
Legume – broccoli, patrunjel, spanac, cartof dulce, morcov, mustar verde, dovleac;
Cereale si nuci – alune de padure, migdale, muguri de pin, nuci.

Excesul de vitamina E provenit din alimentatie nu este daunator, dar trebuie sa aveti grija daca luati suplimente nutritive. Acestea trebuie recomandate de medic, pentru a nu avea efecte secundare precum crampele intestinale, diareea sau oboseala.

In ceea ce priveste carenta de vitamina E, este rar intalnita si apare ca urmare a unei alimentatii necorespunzatoare sau a unei malabsorbtii intestinale. Aceasta se manifesta sub forma de imbatranire a pielii, aparitia petelor de batranete, anemie, impotenta, dezechilibru locomotor, boli cardiovasculare sau gastrointestinale.

Important!

  • Pentru ca efectele vitaminei E in organism sa fie cat mai benefice, este bine sa fie asociata cu alti patru antioxidanti – seleniu, glutation (este o proteina mica prezenta in celulele organismului, cu rol antioxidant), vitamina C si B3;
  • Este o vitamina liposolubila si pentru a fi asimilata in intestin, trebuie sa consumi o cantitate de grasimi sanatoase;
  • Vitamina E isi poate pierde din calitati daca este expusa la lumina sau oxigen;
  • Efecte vizibile sunt si la aplicarea externa, pe piele, a produselor ce contin aceasta vitamina, sub forma de ulei sau crema.

 


Lasă un răspuns

Sus