Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medicina naturista > Treci de serbatori fara stres

Treci de serbatori fara stres

 

În ritmul muzicii

E suficient să-ţi ajungă la urechi colinda preferată de sezon ca starea ta să se schimbe dintr-odată. Adu veselia în casă ascultând un CD cu melodii de iarnă romantice, religioase sau ritmate, după cum îţi face plăcere să auzi în acest anotimp. 

Spa de sărbătoare

Dacă nici în mijlocul iernii nu te bucuri de băi fierbinţi cu spumă şi lumânări parfumate, atunci când s-o faci? Fie că îmbăiatul va fi de una singură sau în doi, nu uita să foloseşti arome îmbietoare precum cele de vanilie, miere, scorţişoară… După un astfel de ritual, stresul dispare garantat!

ALEGE…NATURAL!

Cele mai bune arme antistres vin de la natură. Combate unul câte unul efectele lui cuibărită în fotoliu sau cufundată în cadă, cu o cană aburindă de ceai în mână.
Insomnie Deşi ţi se închid ochii de oboseală, când ajungi sub plapumă nu poţi adormi? Te trezeşti de mai multe ori pe noapte? Nu te culca înainte să bei o ceaşcă de ceai din floarea-pasiunii îndulcit cu miere, iar undeva în dormitor aşază lumânărele cu miros de levănţică. 
Dureri de cap Când te agiţi să duci prea multe lucruri la bun sfârşit, nu-i de mirare că durerile de cap apar tot mai des. Alungă-le masând tâmplele cu ulei esenţial de mentă diluat în loţiunea de corp şi bea câte o cană cu ceai de rozmarin.
Libidou scăzut Se ştie că sexul alungă stresul mai ceva ca un medicament. Dacă nu prea mai ai chef de nebunii, uleiul de ylang-ylang sau iasomie adăugat în cadă când faci baie sau folosit într-un vaporizator face senzualitatea să plutească în aer.
Depresie Multă lume se plânge de tristeţe iarna.Uleiul esenţial de portocală îţi schimbă imediat starea de spirit şi te umple de energie. Poate fi folosit pentru masaj, ca odorizant natural de cameră sau adaugă 5-10 picături în ceai.

Sărbătorile de iarnă sunt cele mai frumoase din an – nimic nu se compară cu bradul împodobit, vinul fiert cu scorţişoară şi cozonacul la căldura sobei sau mesele festive cu familia laolaltă. Însă, tot în perioada asta, acumulezi stres cu carul, mai ales dacă ai soţ şi copii pofticioşi şi o listă cu invitaţi pretenţioşi. Cum să simţi bucuria zilelor libere dacă timpul nu-ţi ajunge pentru tot ce ai de făcut?

Cum te afectează stresul

Dacă-l suporţi luni sau ani la rând, stresul slăbeşte imunitatea şi declanşează o mulţime de boli, inclusiv diabet, ulcer, probleme cu inima sau cu tiroida. Pe termen scurt, te face irascibilă, nu-ţi dă voie să te odihneşti bine, te împinge să mănânci mai mult decât ar trebui şi rişti să nu te mai cuprindă rochia pentru noaptea dintre ani. Nu transforma sărbătorile în stresul iernii! Zilele în care stai acasă trebuie să fie unele cu cât mai puţine sarcini nedorite – dormi mai mult, petrece timp cu ai tăi şi planifică acele lucruri care-ţi fac plăcere şi de care în restul anului n-ai timp. Organizează-te mai bine, întocmeşte liste cu ce ai de făcut în fiecare zi şi ai grijă să te pregăteşti şi pe tine de sărbătoare, ca acest concediu să nu fie unul mai mult epuizant decât odihnitor!

Nu uita de pauze!

Mai ţii minte acele vremuri când n-aveai obligaţii şi-ţi făceai în fiecare zi somnul de frumuseţe? Nu întâmplător poartă acest nume. O oră de somn în mijlocul zilei îţi încarcă bateriile şi te întinereşte, dacă te gândeşti la efectul regenerant pe care-l are asupra fiecărei părticele din corpul tău. Trezeşte-te mai târziu dimineaţa şi pune capul pe pernă oricând simţi că ţi se închid ochii de somn, chiar dacă mai ai multe lucruri planificate pentru ziua respectivă. 

Mişcarea alungă toate grijile

E păcat de aerul curat de iarnă când îţi petreci timpul numai în casă, în maşină sau la cumpărături. Dacă nu reuşeşti să evadezi măcar câteva zile într-o cabană la munte şi pe pârtie la schi, cel puţin mergi la patinoar sau, dacă nu te descurci pe gheaţă, bucură-te de plimbări prin zăpadă la sub zero grade, care să te scape de stres şi de ceva calorii.

 

 


Lasă un răspuns

Sus