Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Medicina naturista > Trucuri-minune care alunga astenia de toamna

Trucuri-minune care alunga astenia de toamna

 

Eşti vlăguită, te doare capul, ai ameţeli, nu dormi bine noaptea şi eşti mai tot timpul nervoasă? Astenia de toamnă e de vină. Nu te îngrijora! Iată câteva trucuri-minune care te vor ajuta să-ţi recapeţi vitalitatea.

Odată cu trecerea la sezonul rece, organsimul nostru are nevoie să consume o cantitate mare de energie pentru a se adapta schimbărilor. Iată de ce, toamna e posibil să resimţi o serie de simptome care descriu foarte bine o astenie. Insomniile, stările de anxietate, vertijul şi migrenele pot fi semnele unui organism slăbit, sub imperiul transformărilor de sezon. Află cum le poţi contracara, în cele ce urmează.

Adoptă o alimentaţie sănătoasă

Vlăguiala dispare în câteva zile dacă încerci să-ţi fortifici organismul cu ajutorul unui regim alimentar variat. De asemenea, foarte important este să nu sari peste mesele principale ale zilei. Şi încă ceva! Fructele şi legumele de toamnă trebuie să se regăsească zilnic în meniul tău. Pentru a te bucura din plin de beneficiile lor, consumă-le neprocesate termic. De pildă, poţi bea un suc proaspăt din fructe de sezon dimineaţa (îţi poate da mai multă energie decât o cafea), iar la prânz şi la cina poţi mânca o salată mare de crudităţi, evident, alături de mâncărurile tale preferate. Au efect vitaminizant şi remineralizant.

Alungă durerea de cap cu infuzie de gura lupului

Dacă eşti meteosensibilă, atunci presiunea atmosferică îţi poate da cefalee. Scapă de aceasta rapid cu ajutorul ceaiului de gura lupului. La cană cu apă fiartă, pui două linguriţe de plantă mărunţită. Acoperi vasul cu o farfurie şi laşi la infuzat zece minute. Poţi bea ceaiul îndulcit cu miere sau ca atare (evită zahărul deoarece îi poate reduce calităţile terapeutice). Dacă durerea persistă, atunci mai poţi lua 10-15 picături de tinctură de guarana.

Somnul de după-amiază te scapă de vertij

Somnul de după-amiază poate acţiona mai bine ca un medicament atunci când suferi de ameţeli. În cazul în care serviciul nu îţi permite să te bucuri de un program mai relaxat, atunci evită să te culci seara prea târziu. De asemenea, e bine să nu te uiţi la televizor cu jumătate de ora înainte de ora de culcare, deoarece îţi poate face somnul agitat.

Insomnia şi nervozitatea dispar tot cu remedii din farmacia verde

În cazul în care nu poţi să adormi noaptea, apelează cu încredere la comprimatele cu pasiflora şi melatonină. Dau rezultate foarte bune! De asemnea, poţi încerca să bei câte o cană cu ceai de muşeţel, tei, sau păducel (au efect sedativ) seara, cu un sfert de oră înainte de culcare. Alternativ, mai poţi încerca şi proprietaţile uleiului de lavandă pe care îl poţi lua cu puţină miere (nu mai mult de două picături deoarece îţi poate da aciditate gastrică). Remediile de mai sus funcţionează la fel de eficient şi în cazul stărilor accentuate de nervozitate.

 


Sus