Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Vino-ti in fire dupa iarna

Vino-ti in fire dupa iarna

Când să te bucuri că afară e cald, soarele şi-a luat treaba în serios, iar păsările şi-au adus aminte că ştiu să cânte, te pocneşte astenia! Astenia reprezintă o stare psihofiziologică ce nu trebuie neglijată. Dacă stările proaste persistă vreme îndelungată, consultă neapărat medicul!

O stare proastă, de disconfort general, lipsă de chef şi de interes, oboseală neînţeleasă. Absenţa vitalităţii nu este determinată de oboseala fizică, ci de carenţele nutritive, apărute din pricina lipsei vitaminelor şi sărurilor în timpul iernii. În funcţie de alimentaţie, astenia de primăvară te poate lovi tare sau mai uşurel.

Lumina ne dă peste cap

Să fie clar: astenia nu este o boală, e doar o stare care se instalează îndeobşte pe la începutul lunii martie. Atunci, luminozitatea creşte brusc, iar organismul face eforturi să se adapteze noilor condiţii. Osteneala asta însă costă, iar rezultatul se traduce prin:

  • oboseală musculară;
  • surmenaj intelectual (diminuarea atenţiei, dificultăţi de concentrare, pierderi de memorie, încetineală în gândire);
  • intoleranţă la zgomote, lumină, ameţeli, vedere înceţoşată;
  • lipsă de iniţiativă, inhibiţie, pierderea interesului, însingurare;
  • iritabilitate, labilitate emoţională;
  • cefalee, dureri toracice şi abdominale (din fericire, trecătoare);
  • somn neodihnitor, chiar insomnii.

Unele mai mult, alţii mai puţin

Se spune că femeile sunt mai afectate decât bărbaţii de astenia de primăvară. E doar un mit!

Femeile doar exteriorizează mai mult starea determinată de astenie, pe când bărbaţii preferă să o consume în tăcere, încercând să pară viteji. Cel mai rău resimt această stare persoanele active, între 25 şi 55 de ani, locuitori ai zonelor urbane, cu profesii sedentare. Sună cam ca la sondajele de opinie, dar asta-i realitatea. Adolescenţii trec foarte uşor peste moleşeală, iar bătrânii, bucuroşi că se încălzeşte vremea, fac mai multă mişcare, ceea ce-i ajută să depăşească lesne momentul. Dacă eşti pregătită, poţi trece şi tu peste asta fără mari bătăi de cap.

Energie din stup

Este foarte important ca, în această perioadă, dieta ta să conţină miere şi alte produse apicole (polen, păstură, lăptişor de matcă), surse de aminoacizi, vitamine din grupul B, minerale şi enzime.


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus