Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Vivace şi suplă cu hrişcă şi mei

Vivace şi suplă cu hrişcă şi mei

Deşi este destul de drastic şi, mai ales, „plicticos“ ca gust, regimul Ohsawa 7 şi-a găsit nenumăraţi adepţi chiar şi la noi în ţară, unde alimentele pe care le prevede nu sunt tocmai cele mai populare. Iuliana Luciu l-a ţinut cu succes (chiar de două ori) anul trecut şi, după primele zece zile de „suferinţă“, a slăbit cinci kilograme. Medicul japonez George Ohsawa a conceput şapte regimuri terapeutice, folosite de yoghini pentru purificare; cel urmat şi de vedeta TV de la noi este cel mai drastic:  „Am aflat despre acest regim de la un prieten foarte bun, a cărui soră urma această dietă. Cura trebuie ţinută în reprize de câte zece zile, timp în care ai voie să mănânci doar grâu, orez, mei şi hrişcă. Le poţi găti în mai multe feluri – fierte, coapte sau puse într-o tigaie de teflon doar cu sare. Nu există limită de cantitate. Iar singurul lichid permis este apa plată“, ne-a povestit Iuliana. Sună cam spartan, dar funcţionează.

Dă pofta de mâncare pe pofta de viaţă!

După prima repriză de cură, Iuliana a făcut o pauză de trei zile, timp în care a mâncat doar legume, fructe şi peşte. A repetat figura – pot fi ţinute până la patru reprize de acest fel, totul depinde doar de organismul şi voinţa ta. Poate n-ai văzut în viaţa ta cum arată hrişca şi meiul, dar cei care au ţinut acest regim te asigură că nu e nimic complicat în prepararea celor patru alimente permise. „Mi-am cumpărat singură totul şi mi-am preparat eu singură mâncărurile necesare. Cât despre suportul moral, doar eu mi-l pot oferi“.
Şi-n afară că te slăbesc văzând cu ochii, aceste „cereale yang“ (deşi, din punct de vedere biologic, hrişca nu este o cereală) te scapă de multe probleme de sănătate şi-ţi echilibrează câmpurile energetice ale organismului. Yoghinii spun că mintea îţi devine mai limpede, ochii – mai strălucitori, iar pofta de viaţă – mai intensă. La nivel strict funcţional, se observă îmbunătăţirea  digestiei şi reglarea sistemului endocrin.

Bijuterie între cereale

Făina de hrişcă are toate calităţile făinii de grâu integrale. Plus una foarte importantă: nu conţine gluten, unul dintre cei mai importanţi alergeni alimentari de astăzi.
Iar dacă această dietă ţi se pare inumană, încearcă să introduci hrişca în alimentaţia ta uzuală! Consumul de hrişcă este benefic şi pentru suferinzii de diabet, cărora le menţine un nivel scăzut de glucoză în sânge, iar celor cu schimbări de stare le menţine buna dispoziţie. Şi nici măcar nu trebuie să te complici cu frământatul pâinii din făină de hrişcă: amesteci seminţele uşor dulci cu lapte sau iaurt.

Tentaţiile Iulianei

Oricât de ciudat ţi s-ar părea, nu după dulciuri sau produse de patiserie a tânjit „Luciu cea mică“ pe timpul acestui regim. „Cel mai greu mi s-a părut să stau atâtea zile departe de fructe şi legume, pentru că sunt preferatele mele. Am suferit că n-am putut mânca măcar o salată de roşii, ceapă şi castraveţi sau pepene (în perioada când am ţinut eu acest regim, era sezonul pepenilor).“

 


Lasă un răspuns

Sus