Esti aici
Femeia.ro > Sanatate > Nutritie > Zoom pe portocaliu

Zoom pe portocaliu

Solare, tonice, alimentele portocalii ne atrag prin culoare. Dă frâu liber tentației, pentru că au un gust aparte și aduc nenumărate beneficii sănătății!

Betacarotenul este un antioxidant puternic și protejează organismul de acțiunea oxidativă a radicalilor liberi – altfel spus, ne ajută să ne menținem tineri și sănătoși. Numele, care îi vine de la carrot (morcov), dă culoarea galbenă-portocalie a legumelor și fructelor. Este una dintre substanțele care activează producția de melanină din piele și sub acțiunea lui pielea capătă un bronz rapid și totodată sănătos. Stimulează sistemul imunitar și reduce riscul de a dezvolta cancer și boli de inimă. Este implicat și în sănătatea retinei, ajutând la prevenirea degenerescenței maculare. Acestea pot fi suficiente motive pentru care să nu ocolești alimentele portocalii, lista de beneficii neîncheindu-se aici.

Cartofi-dulci

Sunt dulci, dar au mai puține calorii decât cei albi. Zaharurile sunt eliberate lent în sânge și nu cresc riscul de diabet sau de kilograme în plus. Au multă vitamina C, dar și fier, magneziu și mai ales potasiu, elemente care ajută la reglarea bătăilor inimii, tensiunii și la menținerea oaselor sănătoase. Sunt excelenți în perioa-dele de stres, când organismul consumă foarte mult potasiu. Fiind bogați în fibre digestive, mai ales când sunt gătiți în coajă, ajută la tratarea constipației și la prevenirea cancerului de colon.

Morcovi

Sunt buni pentru ochi, o știm deja, ne protejează retina de îmbătrânire și îmbunătățesc vederea nocturnă. În plus, dau pielii strălucire, iar fibrele din lor ajută la detoxificarea colonului și la eliminarea toxinelor. Consumați cruzi, curăță dinții și alcalinizează saliva, diminuând bacteriile ce duc la apariția cariilor.

Physalis

Se numesc și coacăze chinezești. Bogate în vitamine și antioxidanți, sunt utile în prevenirea și tratarea gripei și răcelii, ajută la vindecarea rănilor, reduc nivelul tensiunii arteriale, stresul și-i dau organismului energie.

Kaki

Curmalul japonez sau kaki este un fruct folosit ca remediu tradițional în diaree, hemoroizi, infecții pulmonare sau astm. Este extrem de util vara, întrucât reduce transpirația și totodată aduce organismului mineralele pierdute prin transpirație, și protejează împotriva radicalilor liberi și a daunelor oxidative asociate cu înaintarea în vârstă. Piureul de kaki este o excelentă mască antirid.   

Somon

Acizii grași omega 3 i-au adus reputația de aliment sănătos. Acest pește este bogat și în vitamina D (bună pentru oase și creier) și seleniu (bun pentru inimă), tandem cu o contribuție importantă în prevenirea cancerului. În plus, micile molecule de proteine bioactive oferă protecție cartilajului articular, iar acțiunea compușilor proveniți din transformarea acizilor grași omega 3 previne inflamația cronică.

Piersici

Sunt fructele perfecte când vrei să slăbești întrucât aduc sațietate și reduc senzația de foame. Bogate în fenoli, ajută la regenerarea țesuturilor pielii și stopează căderea părului. Piersicile sunt numite și fructele calmului pentru că reduc anxietatea și elimină stresul. Au efect diuretic, ajutând la curățarea rinichilor și vezicii urinare, și sunt recomandate celor care suferă de gută. Antioxidanții din piersici inhibă creșterea tumorilor canceroase.

Caise

Sunt o importantă sursă de potasiu, element ce menține inima sănătoasă, digestia bună și oasele puternice. Fibrele caiselor ajută la menținerea unui nivel sănătos de glucoză în sânge și de colesterol. Tot datorită lor poți pierde ușor în greutate, întrucât reglează tranzitul și îmbunătățesc rata metabolică.

Roşii

Conțin licopen, un antioxidant care se găsește din plin și în roșiile mandarine. Puterea lor anticancerigenă crește când tomatele sunt gătite, dar nu mai mult de 30 de minute. Reduc atacurile migrenoase. Un pahar cu suc de roșii pe zi te ține departe de inflamații. Pătlăgelele sunt un tratament în caz de diaree sau constipație.

Pepene cantalup

Aromat și răcoritor, este fructul ideal în zilele toride. În plus, cel galben (cu nuanță spre oranj) e mai sănătos decât pepenele verde. Poți slăbi foarte ușor cu o dietă doar pe bază de pepe-ne galben (nu mai mult de 2 kg pe zi și 20 de zile). Potasiul, calciul și vitaminele A, B și C contribuie la menținerea unui echilibru metabolic, fiind ideal pentru cei care suferă de diabet. În plus, fibrele mențin zahărul în sânge în limite normale. Este benefic în tratarea arsurilor solare, scade colesterolul rău grație fibrelor și vitaminei B3.

Papaia

Este o sursă bogată de antioxidanți, fitonutrienți, vitamine, minerale și enzime digestive. Antirid de excepție, papaia conține enzime ce distrug celulele moarte ale pielii și stimulează producerea altora noi. Ajută la vindecarea rănilor, arsurilor și decolorează petele. Aceste enzime ameliorează digestia, reducând mult balonarea, iar fibrele facilitează tranzitul intestinal. Are și niște compuși care ucid celulele canceroase. Este ideală când vrei să slăbești, are puține calorii, multe vitamine, minerale și fibre.

Articol preluat din ediția de august 2014 a revistei Femeia.

Autor: Luminița Tăbăran

Sursa foto: Thinkstock


Comments

comments

Lasă un răspuns

Sus