Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Lifestyle > 14 obiceiuri care iti prelungesc viata

14 obiceiuri care iti prelungesc viata

O lista lunga cu 14 reguli care iti prelungesc viata este utila oricui.

Un zambet frumos si o dantura curata. Cu un suras chiar se face primavara pe chipul tau. Dar şi buzele au nevoie de îngrijire! Foloseşte saptamanal o periuţa de dinţi, pentru a stimula circulaţia sangvina şi pentru a înlatura stratul de celule moarte de la suprafaţa buzelor, şi aplica o masca de miere de albine. Aţa dentara îndeparteaza resturile de alimente din spaţiile stramte.

Combate oboseala printr-o alimentatie corecta. Un meniu sarac în fibre şi bogat în grasimi te pot face sa te simţi obosita chiar şi în primele ore ale dimineţii. Specialiştii susţin ca o alimentaţie bazata pe consumul de cereale, paste integrate, fructe proaspete şi alune este o adevarata sursa de energie. În schimb, grasimile încetinesc sistemul digestiv, iar organismul va fi suprasolicitat pentru a procesa alimentele bogate în grasimi. Pragul optim indicat de nutriţionişti este de cinci grame de grasime dintr-o suta de grame de mancare.

Viata sexuala se oglindeste in aspectul general. Chiar daca ţine de zona „intima”, viaţa ta sexuala „se vede”. Specialiştii nu au stabilit înca precis care este legatura dintre starea generala de sanatate şi sex, însa efectele unei vieţi sexuale active sunt de necontestat: sexul ajuta la relaxarea organismului (reducand implicit gradul de stres şi anxietate), precum şi la evitarea dezechilibrelor hormonale. În viziunea sexologilor, întreţinerea de raporturi intime de cel puţin doua ori pe saptamana îţi asigura o „cantitate” însemnata de buna dispoziţie, dar şi o piele mult mai fina.

Mananca afine pentru a combate ridurile. Aceste fructe sunt bogate în elemente nutritive şi au proprietaţi antioxidante. Afinele conţin acid elagic (cu proprietaţi anticancerigene), fibre şi cantitaţi însemnate de vitamine (B2, C şi E). Cinci ceşti pline ochi cu diverse fructe sau legume echivaleaza, în ceea ce priveşte efectul antioxidant, cu o jumatate de ceaşca de afine!

  • Analize medicale in functie de varsta

Relaxeaza-te activ impreuna cu prietenii. Cu cat viaţa ta sociala este mai activa, cu atat te vei simţi mai tanara şi mai în forma. Un pahar de vin te va ajuta sa te eliberezi de tensiunea acumulata peste zi, dar, de la doua în sus, consumul este direct proporţional cu gradul de stres, precum şi cu cel de deshidratare al organismului.

Gadeste pozitiv. Viata nu este mereu frumoasa, iar problemele nu ocolesc pe nimeni. Poate ca tocmai in asta sta frumusetea vietii, in lupta si in efortul de a merge mai departe. In tot acest efort zilnic nu uita sa ramai pozitiva. Gandeste pozitiv si invata sa te ambalezi singura din cazua momentelor de panica, teama si stres cu privire la viitor. Lucrurile tind spre echilibru in mod natural, deci si existenta noastra tinde catre normal mereu.

Este important sa inveti sa previi bolile. Pentru asta, e bine ca in fiecare an sa-ti faci un set de analize si sa pui la punct, impreuna cu medicul de familie, un plan de recuperare. Si cum pentru toate exista un inceput, noul an poate fi un punct de plecare! Asa cum o masina, pentru a functiona bine, necesita schimbarea uleiului si a filtrelor, si noi avem nevoie de suplimente nutritive pentru a compensa deficientele ce intervin odata cu varsta. In plus, mergi la medic cand simti ca este ceva in neregula si renunta la automedicatie! De cele mai multe ori, sa iei pastile dupa ureche inseamna sa-ti faci singur rau.

Ia-ti concediu. Munca e buna, dar cu masura. Cateva zile libere sunt bine-venite cand simti ca esti obosit sau ca nivelul stresului a crescut alarmat de mult. Iti dai seama ca lucrurile se tensioneaza atunci cand somnul nu mai este de calitate, slabesti sau te ingrasi, esti mereu nervos, iar gandirea devine greoaie. Perioadele de repaus sunt importante pentru a mentine sistemele biologice la foc continuu.

Fa miscare. Orice om este atras de o forma de miscare, fie ca e vorba de inot, tenis, patinaj, dans, yoga, mers cu bicicleta sau pe jos. Odata ce incepi sa te misti, descoperi cat de placut este sportul si cate beneficii aduce trupului si sufletului. Lenea este omeneasca, dar si vointa ne este caracteristica! Prin urmare, sta in puterea noastra sa ne mobilizam si sa facem miscare in felul in care ni se potriveste. Cu ajutorul sportului, scapam de stres, luptam mai usor impotriva radicalilor liberi (principalii vinovati de imbatranire), stimulam regenerarea celulara si mentinem oasele tari si articulatiile flexibile.

Pune restrictie la calorii. Calorii mai putine, hrana bogata in minerale si vitamine si somn de calitate, acestea sunt cele mai bune medicamente antiimbatranire. Daca pana acum ai facut excese, asta nu inseamna ca lucrurile nu se pot remedia. Nu uita: pentru a functiona brici, creierul are nevoie, in principal, de vitamine din grupul B si de acizi grasi omega 3. Pielea se mentine supla datorita vitaminelor A si E, iar oasele raman puternice daca au calciu si magneziu.

Pastreaza-ti calmul si inima sanatoasa. Intelepciunea chineza considera ca, pentru a trai mai mult, omul trebuie sa aiba calmul unei broaste-testoase. Intalnirile cu prietenii, voia buna si calmul mentin inima sanatoasa, ceaiurile diuretice reduc tensiunea arteriala si ne feresc de afectiunile cardiace, iar vinul rosu (un pahar, nu mai mult!) contine taninuri care distrug radicalii liberi si imbunatatesc circulatia.

Petrece cât mai mult timp în natură. Asta nu înseamnă să te muți la țară dacă tu ești orășean convins, dar cel puțin 20 de minute pe zi răsfață-te stând pe o bancă, într-un parc, privind natura. Sau transformă-ți balconul într-o oază verde și relaxează-te acolo, de preferat cu o carte bună în mână (știi cât e de prost gust și demodat să folosești acest loc ca debara sau loc de uscat rufe, da?).

Gândește ca o învingătoare. Ești genul care se plânge mereu de cât de grea și nedreaptă e viața, de cum au unii noroc în timp ce alții trag din răsputeri, de faptul că a vrut să ajungă cineva, dar s-a sacrificat de dragul familiei? „Felicitări“, sigur n-o să prinzi suta de ani! Nu că ar fi asta o mare realizare, dar o viață lungă trăită frumos, în care ai simțul propriei misiuni și valori, este. Nu e nevoie să câștigi competiții sau să iei premiul Oscar, gândirea de învingător e accesibilă și celor mai simpli oameni. Trebuie doar să te străduiești să fii bună în ceea ce faci, să fii de încredere și să ai încredere în tine, să găsești puterea de a te ridica de la podea oricât de dur te-ar lovi viața.


Lasă un răspuns

Sus