Esti aici
Femeia.ro > Timp liber > Divertisment > Avon Romania in 15 ani

Avon Romania in 15 ani

BUSINESS-UL AVON ROMANIA

De la infiintarea companiei in 1997, AVON Romania a construit pas cu pas un business solid, bazat pe venituri provenite din vanzari directe.

  • La inceput, modelul de business diferea mult fata de cel de astazi, Reprezentantii primindu-si coletele o data la 2 saptamani. Comanda era scrisa de mana pe un formular pretiparit, iar coletele erau livrate din Ungaria.
  • Anul 1999 a fost marcat de deschiderea primului Centru Operational din Tunari, un pas important in dezvoltarea business-ului din Romania. Reprezentantii locali aveau astfel posibilitatea de a primi si onora comenzile mult mai rapid, pentru ca Centrul includea un depozit si o linie de asamblare.
  • AVON Romania a fost implicata in dezvoltarea unor noi piete precum Moldova, Serbia si Bosnia, contributia sa fiind majora in cazul AVON Moldova, companie deschisa de o echipa din Romania in 2001, dupa o prospectare atenta a pietei si a oportunitatilor.
  • In 2002 este implementat la nivel national proiectul Out of the Main City, care a cuprins evenimente in zonele rurale, considerat un succes absolut la acea vreme. Dupa 2 ani de la initierea sa, AVON Romania a reusit sa-si dubleze penetrarea la nivel national de la 0,6 Reprezentanti la 1000 de locuitori la 1,15 Reprezentanti la 1000 de locuitori.
  • Business-ul AVON este in continua expansiune, iar in 2004 este inaugurat Centrul Express Lahovari din Bucuresti, unde Reprezentantii Avon beneficiau de urmatoarele servicii: plasarea comenzilor online, livrarea in 24 de ore a comenzilor si participarea la cursuri de frumusete. In 2006 este lansat si serviciul Express cu livrare la domiciliu (IEHD), in cel mult 48 de ore, iar in 2011 s-a lansat serviciul IEHD Premium avand livrarea la orice destinatie in 36 de ore.
  • Un alt pas important in evolutia companiei este inaugurarea Centrul Operational Chiajna, o investitie de 12 milioane USD, care deserveste 5 piete: Romania, Moldova, Bulgaria, Albania si Macedonia. Cu aceasta ocazie, Andrea Jung, CEO si Presedinte AVON Products Inc. a vizitat pentru prima oara Romania
  • AVON Romania este lider pe piata locala de cosmetice incepand cu anul 2002. Compania a inregistrat 50 de trimestre consecutive de crestere, o performanta notabila pentru orice business. Recordul absolut de vanzari a fost inregistrat in 2009, cand, intr-o singura zi, au fost vandute produse in valoare de 1 500 000 de dolari.

AVON ROMANIA – O COMPANIE RESPONSABILA

Numele AVON se leaga profund de 2 initiative sociale cu real impact in comunitate: campania de lupta impotriva cancerului la san si campania impotriva violentei domestice.

1. Campania de lupta impotriva cancerului la san

Campania de educare a fost lansata in 2002, cu scopul de a informa si educa femeile din Romania cu privire la prevenirea acestei boli, dar si pentru a asigura ingrijire medicala de calitate pentru pacientele afectate de boala, cu ajutorul fondurilor stranse din vanzarea produselor cu fundita roz

In cei 10 ani de lansare, AVON a lansat mai multe campanii de impact, cu mesaje memorabile:

  • O simpla atingere iti poate salva viata!„, prima campanie, initiata in 2002. Ca urmare a strangerii de fonduri, in 2003, impreuna cu Fundatia Renasterea, are loc prima donatie catre Institutul Oncologic Bucuresti in valoare de 60,000 USD (detector gama al ganglionului santinela).
  • „1 din 8 femei – afla ca esti bine”, (2005-2006), pentru diagnosticarea la timp a cancerului la san, care a atins aproximativ sapte milioane de femei din Romania
  • „Afla ca esti bine – Oglinda, prietena mea cea mai buna” (2009) la nivel national. Aproximativ 8 milioane de femei din mediul rural si urban au fost informate in legatura cu modul corect de a identifica semnele acestei boli
  • Campania neconventionala AVON Movie For Life (2009) in cadrul festivalului digital Kinofest, unde au fost create 26 de filme de scurtmetraj pe tema cancerului la san
  • Campania educativa „A promite inseamna a face! Promite sa mergi la control!” (2010) o invitatie din partea AVON adresata femeilor, care sa promita simbolic ca vor avea mai multa grija de sanatatea lor, campanie sustinuta si de vedete precum: Maia Morgenstern, Andreea Marin Banica, Andreea Raicu, Crina Matei, Iuliana Tudor, Beatrice Rancea.

In 2012 se lanseaza primul produs local dedicat strangerii de fonduri, Cerceii „Fundita Promisiunii” si apare prima Ambasadoare AVON Romania Campania pentru Sanatatea Sanilor, Andreea Marin Banica, cea care va fi si imaginea acestui produs si a campaniei de-a lungul acestui an.

O alta actiune importanta din cadrul campaniei este Marsul Roz, organizat in fiecare an pe data de 1 octombrie, incepand cu anul 2005, ca simbol al luptei impotriva cancerului la san

In cei 10 ani de la lansare, campania a facut posibila dotarea cu echipament de ultima generatie a centrelor oncologice din Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara si Craiova. Valoarea totala a donatiilor AVON Campania pentru Sanatatea Sanilor depaseste 2 milioane de dolari.

Pana in prezent, campania a reusit sa educe, sa informeze in privinta diagnosticarii precoce a cancerului la san si sa faca constiente de gravitatea bolii peste 80% din femeile care traiesc in Romania.

2. Campania impotriva Violentei Domestice

Promovata de AVON sub numele de Campania Respectului, inceputa in 2008, are ca scop prevenirea violentei domestice, prin informarea si educarea publicului larg si prin sustinerea proiectelor sociale care combat acest fenomen, cu ajutorul fondurilor atrase prin comandarea produselor care poarta semnul infinitului: Inelul Respectului, Bratara Respectului, Colierul Respectului, Bratara Curajului.

Printre proiectele organizate sub umbrela Campania Respectului se numara:

  • Parteneriatul pe termen lung cu Fundatia Sensiblu pentru organizarea de traininguri pentru asistenti sociali si psihologi scolari. Pana in prezent au fost tinute 20 de astfel de traininguri.
  • Eliberarea de certificate medico-legale pentru Fundatia Sensiblu, ADRA si asociatia Diaconia. AVON a sprijinit obtinerea a 100 de certificate medico-legale pentru victimele din Romania.

Peste 37 000 de femei au cumparat si poarta Bratara Respectului

Pana in acest moment, peste 60,000 de dolari au fost donati pentru acesta cauza, iar in 2012 AVON va face o noua donatie de 60 000 de dolari catre Fundatia Sensiblu, bani destinati unei campanii de informare pentru adolescenti, in lupta impotriva violentei juvenile. De asemenea, au fost organizate 20 de traininguri cu 350 de asistenti sociali si psihologi scolari,

AVON ROMANIA – UN ANGAJATOR DE TOP

Datorita specificului afacerii, bazata pe vanzari directe, echipa AVON este alcatuita din Reprezentanti (forta de vanzari, esenta business-ului AVON peste tot in lume) si angajati care coordoneaza restul activitatilor companiei.

  • In 1997, cand afacerea AVON era la inceput, o echipa restransa se ocupa de tot ce insemna business-ul din Romania, impreuna cu forta de vanzari: un director national de vanzari, 2 persoane care asigurau toate activitatile de customer service, o persoana de sales support si un receptionist.
  • Incepand cu 1999, au loc primele Conferinte ale Coordonatorilor, ce continua an de an, care au ca scop recunoasterea performantei celor mai buni Reprezentanti, Lideri si Directori Zonali, precum si prezentarea celor mai importante lansari ale trimestrului si a intregului suport de care acestia vor beneficia in perioada urmatoare
  • Pe parcursul anilor, echipa AVON a crescut constant, odata cu dezvoltarea afacerii si marirea gamei de produse. In 2001 echipa era compusa din 46 000 de Reprezentanti si 1 000 de Lideri.
  • 3 ani mai tarziu, in 2004, este atins pragul de 100.000 de Reprezentanti in toata tara, echivalentul populatiei unui oras mare din Romania.
  • In 2012, AVON Romania are in structura peste 140 000 de Reprezentanti si peste 8 000 de Lideri. La nivel central, in AVON Romania lucreaza peste 300 de angajati, in 3 sedii din Bucuresti, incluzand partea comerciala si Centrul Operational care serveste 5 tari din regiune.

Dezvoltarea profesionala in AVON Romania

Multi dintre angajatii companiei si-au inceput viata profesionala in AVON venind chiar de pe bancile facultatii. In prezent AVON se mandreste cu 47 de angajati care au sarbatorit peste 10 ani in AVON, 17 dintre ei lucrand de peste 13 ani in echipa. De asemenea, exista si angajati care sunt de 15 ani in AVON Romania.

AVON este recunoscuta ca una dintre companiile care stie sa isi cultive talentele, oferind oamenilor oportunitati constante de dezvoltare. In acest moment, AVON Romania are 22 de expatriati, in functii regionale sau de General Manageri pentru alte tari sau miniregiuni. Primul director general, Angela Cretu, in AVON din 1998, este in prezent Senior Vice President CEE, cel mai tanar din istoria AVON, dupa ce a detinut pozitii diverse, inclusiv in structuri globale.

In AVON Romania sunt folosite cele mai noi si moderne instrumente, care sa ofere angajatilor posibilitatea de a-si exploata la maximum energia creativa si talentele, intr-un mediu in care se simt motivati si apreciati:

  • Fiecare angajat stabileste impreuna cu managerul direct un plan individual de dezvoltare, prin care, an de an, sunt setate obiective de business si dezvoltare personala. Acestea sunt evaluate la final de an, in urma lor stabilindu-se evolutia fiecarui om in parte
  • Fiecare om din echipa poate contribui cu idei si solutii pentru ca AVON sa devina un loc de munca si mai bun, prin intermediul unui survey anual. Astfel, toti angajatii AVON contribuie la realizarea planului de actiune pentru viitorul an, prin intermediul feedback-ului si propunerilor facute. AVON este o companie preocupata de gradul de implicare al angajatilor, masurat prin acelasi survey anual, ale carui rezultate sunt comunicate catre toti angajati.
  • In fiecare an sunt puse la dispozitie training-uri care vizeaza dezvoltarea competentelor in anumite arii, atat pe teme de soft skills (time management, comunicare, public speaking), dar si tehnice, in functie de pozitia si rolul in echipa. In acelasi timp, este pregatita viitoarea generatie de lideri prin programe anuale de basic management si middle management.
  • Exista in companie un proces integrat de talent management, cu implicarea managerilor directi si de top, cu ajutorul caruia sunt identificate pozitiile critice, cu scopul de a atrage si a pastra persoane talentate in aceste pozitii

Special pentru Reprezentanti, au fost dezvoltate 2 programe menite sa ii pastreze motivati si dedicati:

  • Liderii cu cele mai bune rezultate intra intr-un club de elita, Clubul Supernova, inca din 1998. Acesta este programul ce an de an motiveaza toti Liderii AVON si le rasplateste performanta.
  • Clubul Nova, initiat in 1999, se adreseaza celor mai buni Reprezentanti AVON, care primesc un statut aparte intr-un program de elita destinat lor

Echipa de management AVON Romania

  • Razvan Diratian – General Manager AVON Romania&Moldova
  • Bogdan Muraru – National Sales Director AVON Romania
  • Raluca Kisescu – Senior Commercial Marketing Manager AVON Romania&Moldova
  • Silvia Dutulescu – Senior Business Integration Manager AVON Romania&Moldova
  • Ion Chirea – Senior Finance Manager AVON Romania&Moldova
  • Razvan Lungulescu – Head of Operations AVON Romania
  • Anca Lazar – Senior Human Resources Manager AVON Romania&Moldova
  • George Nitulescu – Service Manager AVON Romania&Moldova
  • Antoaneta Vacaroiu – Legal Adviser AVON Romania&Moldova
  • Gabriela Carnaru – Senior Manager, IT AVON Romania&Moldova

INOVATIA IN AVON ROMANIA

AVON Romania este recunoscuta atat la nivel local, cat si la nivel global pentru pionerat si inovatii de succes, reusind sa devina un model si pentru alte tari AVON si fiind an de an prezenta pe scena mondiala pentru rezultate si creativitate.

  • Romania a fost prima tara care a dezvoltat o campanie pentru brosura AVON. Spoturile TV pentru Campania „I like to party”, concepute si realizate in Romania, au fost preluate de companiile AVON din Bulgaria, Serbia, Tarile Baltice si Ungaria.
  • O alta campanie de succes, recunoscuta si la nivel international pentru inovatie este campania „1 din 8 femei”, care castiga in 2010 premiul Best Innovative Media la AD’OR si obtine un Leu de Argint la prestigiosul festival Cannes Lions, la categoria „Cea mai buna campanie sociala”, acesta fiind primul premiu castigat vreodata de Romania in aceasta competitie internationala
  • Incepand cu anul 2008, intuind oportunitatile create de mediul online, dar si din grija fata de mediul inconjurator, afacerea AVON Romania se muta in totalitate pe Internet. Campania care a promovat comenzi verzi 100% a fost lansata sub numele AVON Romania Goes Green, un proiect model folosit in planurile de viitor ale companiei globale. Initiativa locala a fost transformata intr-o campanie la nivel mondial a companiei numita Hello Green Tomorrow, care presupune comenzi plasate prin metode electronice, fie prin SMS, fie cu ajutorul site-ului AVON, inlocuind vechea metoda de folosire a formularului de comanda. Astfel, compania si toate procesele sale interne au devenit „verzi”.
  • AVON a fost una dintre primele companii care a pasit in lumea digitala, dar si in social media. In 2002 este lansat site-ul avoncosmetics.ro, iar in 2008 apare si primul blog de companie din organizatia AVON www.avonspaceblog.ro, premiat in 2010 la Roblog Fest ca cel mai bun blog de companie. De asemenea, in 2009 sunt deschise birourile virtuale pe Facebook, Twitter, Flicker si YouTube, gata sa raspunda la orice intrebari venite din partea clientelor AVON.
  • Inovatiile in mediul online continua si in 2010, cand AVON Romania lanseaza reteaua sociala AVON Connects, comunitatea online dedicata Reprezentantilor, cu peste 80.000 de membri la momentul actual

Inspirati din energia si indrazneala Reprezentantilor, AVON a dezvoltat constant instrumente moderne care sa ii ajute sa isi desfasoare activitatea in cele mai bune conditii:

  • Cardul de credit parfumat (destinat exclusiv clientilor directi, care ofera posibilitatea de a face plata electronica a facturilor AVON direct din pagina de internet www.AVONcosmetics.ro si castigarea unor puncte de loialitate pentru fiecare achizitie)
  • Reteaua de telefonie mobila ” My AVON Mobile” (creata special pentru Reprezentanti, cu o multime de beneficii pentru acestia),
  • Serviciul Self Care (un sistem telefonic automat si interactiv, care ofera raspunsuri la cele mai importante intrebari legate de activitatea AVON)
  • Serviciul AVON Info plus (ce presupune expedierea automata catre telefonul mobil, sub forma unui SMS, a celor mai importante informatii legate de activitatea Reprezentantului)

O alta inovatie este piesa „E 13, ce noroc”, regizata de Beatrice Rancea, prima piesa de teatru cu oameni obisnuiti, lansata cu ocazia a 13 ani de AVON Romania

Tot in acelasi an si tot pentru a sarbatori cei 13 ani ai companiei in Romania, AVON lanseaza Cartea Dragostei, scrisa de Alice Nastase, ce prezinta povestea de dragoste durabila pe care o reprezinta compania. Cartea contine si un cod de augumented reality pe coperta, o alta noutate in domeniu

PRODUSELE AVON ROMANIA

La deschiderea companiei in Romania, Brosura AVON, principalul instrument de marketing al companiei, avea doar 24 de pagini si prezenta 67 de produse la un interval de 6 luni. Printre esentele pastrate inca din prima brosura se regasesc Apa de parfum Far Away (pana in prezent in Romania au fost vandute peste 869 000 unitati) si Apa de parfum Rare Gold.

De-a lungul timpului, gama de produse AVON Romania s-a imbogatit constant, cu branduri recunoscute pentru calitatea si succesul lor la nivel international:

  • In 1999, portofoliul AVON Romania se intregeste cu apa de toaleta Perceive, una dintre cele mai bine vandute ape de parfum pana in prezent. Numai in Romania au fost vandute peste 1.555.000 de unitati.
  • Una dintre cele mai importante lansari ale anului 2000 a fost gama de produse Advance Techniques „Ingrijire avansata pentru toate tipurile de par”. Pana in prezent din categoria Advance Techniques au fost vandute peste 23 434 000 unitati.
  • La inceputul noului mileniu, in 2001, este adus in Romania unul dintre cele mai iubite produse, Apa de parfum Little Black Dress, un produs iconic al companiei. Peste 2 273 000 de unitati au fost vandute in acesti ani.
  • 2002 aduce o lansare importanta – se lanseaza si in Romania Apa de Parfum Rare Pearls, care alaturi de Rare Gold completeaza colectia Rare – doua dintre cele mai dorite ape de parfum din Romania. Pana in prezent, la noi in tara au fost vandute peste 1 206 000 de unitati.
  • In 2003 se lanseaza in Romania gama de produse Anew Clinical, una dintre cele mai apreciate formule dermato-cosmetice de ingrijire a tenului, ce inlocuiesc interventiile estetice profesionale. In 2012 se implinesc 20 ani de la lansarea globala a brand-ului Anew.
  • In 2004 are loc lansarea gamei Senses, ocazie cu care este organizata prima Caravana AVON in intreaga tara (79 de orase) „De astazi Senses in viata ta”. Pana in prezent au fost vandute peste 20 000 000 de geluri de dus.
  • Odata cu lansarea apei de parfum Bond Girl, AVON Romania incepe sa fie prezenta si in Hypermarket-uri. In 2009 apare si primul stand elegant permanent plasat in galeriile comerciale, Hot Point. Initiativa a fost premiata la nivel de Europa Centrala si de Est.
  • Colaborarea AVON cu binecunoscuta cantareata Fergie a dat nastere apei de parfum Outspoken by Fergie, lansata in 2011

Primele evenimente de vanzari dateaza din 1998, organizate sub forma unor Open Days, in care se realizau prezentari de produse si sedinte de machiaj, dar care aveau ca scop si recrutarea de noi Reprezentanti

  • In anul 2000 este lansata si prima campanie TV, Hai sa vorbim! AVON, pentru lacurile de unghii AVON Color.
  • Incepand cu 2006, AVON Romania pune la dispozitia femeilor peste 600 de produse, din care 50 de produse noi, odata la trei saptamani. Incepand cu 2011, livrarea produselor AVON se face si prin Posta Romana.
  • Brosura AVON este cea mai bine vanduta „revista” din Romania, 600.000 exemplare fiind vandute la 3 saptamani.
  • Conform studiului Nielsen din Mai 2011, 9 din 10 femei folosesc un produs AVON si aproape jumatate dintre ele folosesc produse AVON de mai bine de 5 ani
  • Conform Top Social Brands, AVON Romania este cel mai vizibil brand de cosmetice in mediul online.
  • In cei 15 ani de prezenta pe piata romaneasca, peste 34 milioane de parfumuri si 15 milioane de rujuri au fost vandute de compania AVON femeilor din Romania. Din 1997 si pana astazi, compania a vandut peste 5 milioane de produse, pentru peste 6 milioane de clienti.

PREMII OBTINUTE

2010

  • Excellence Award obtinut de Angela Cretu – IAA Romania
  • Premiul „Most powerful campaign for the community „Breast Cancer Campaign AVON Romania” – People for People Gala
  • Premiul I – Cel mai bun blog de companie pentru avonspaceblog.ro – Roblogfest
  • Special Award for International Career obtinut de Angela Cretu – International Business Woman
  • Best personal care website pentru www.avonsun.ro – Internetics
  • Best Facebook application pentru www.25plus.ro – Webstock
  • Consumer Superbrands 2010 – AVON Romania

2011

  • Premiul II – Cel mai bun blog de companie pentru avonspaceblog.ro – Roblogfest
  • Best Young Manager for Consumer Markets pentru Razvan Diratian – Top Young Managers 2011 Business Magazin
  • Locul V in Top Social Brands pentru AVON Romania
  • Consumer Superbrands 2011 pentru AVON Romania
  • Locul II – Viral Street Karaoke, pentru reteaua AVON Connects – Webstock
  • Locul II – Proiecte speciale, Campania AVON Promisiuni – Webstock
  • Locul II – Social Networking, reteaua AVON Connects – Webstock
  • Silver Award for Excellence – categoria Comunicare corporatista pentru Campania Promisiunilor 2010 – PR Award
  • Silver Award for Excellence – categoria Responsabilitate sociala si dialog cu grupurile co-interesate pentru Campania „125 de femei pentru schimbare” – PR Award
  • Diploma de excelenta – categoria Sponsorship pentru Campania Promisiunilor 2010 – PR Award
  • Diploma de excelenta – categoria Evenimente – Campania „125 de femei pentru schimbare” – PR Award
  • AVON Romania ocupa locul 74 in „Top 100 cele mai valoroase companii din Romania” realizat de Ziarul Financiar


Lasă un răspuns

Sus